Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #1 Skrevet 28. februar 2006 I går da poden kom hjem fra skolen satt han og gomlet på en brødskive mens tankene vandret....og plutselig kommer det: - Jeg har ei jente i klassen som er jøde! Mor ble med en gang litt på vakt....redd for at det var noe erting på gang her, fordi hun skilte seg litt ut i klassen med hensyn til KRL..... - Hvordan vet du det da? spurte jeg - Hun har sagt det selv. - Jahaa.....svarer jeg forsiktig, men hun er jo ikke annerledes enn deg for det om hun er jøde vel? Dette måtte han fundere litt på før han svarte, og så kom det igjen: - Neida, hun ser bare litt dårlig! Mor
mito Skrevet 28. februar 2006 #2 Skrevet 28. februar 2006 Mente hun at nesen var så stor at den kom i veien for synet? Jeg skjønte den ikke.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #3 Skrevet 28. februar 2006 selvfølgelig mente han ikke det..... Poenget var at han synes det var litt rart dette, at hun var jøde, og ikke hadde samme undervisning som ham, og jeg var unødig bekymret for at denne jenta ble ertet for det. Så da han måtte svare på om hun var annerledes, så var det dette med litt dårlig syn som var annerledes..... No big deal, bare en morsom kommentar fra en liten gutt
Gjest StoreSky Skrevet 28. februar 2006 #5 Skrevet 28. februar 2006 Den gjorde dagen min!!! Barn er såå søte og rett frem. Kan jo legge til at min mormor som bor i Vadsø synes "utlendinger" er litt skumle. Og hun prøvde å fiske etter om klassekameratene til min datter var utlendinger. For hun har nemlig venner med en smule anderledes navn. Min mormor er så søt: " er....noen av de brune?" Min datter: " Ikke nå, men i sommer var Pil veldig brun for hun har vært på kanariøyene!"
Gjest lilletroll Skrevet 28. februar 2006 #6 Skrevet 28. februar 2006 I går da poden kom hjem fra skolen satt han og gomlet på en brødskive mens tankene vandret....og plutselig kommer det: - Jeg har ei jente i klassen som er jøde! Mor ble med en gang litt på vakt....redd for at det var noe erting på gang her, fordi hun skilte seg litt ut i klassen med hensyn til KRL..... - Hvordan vet du det da? spurte jeg - Hun har sagt det selv. - Jahaa.....svarer jeg forsiktig, men hun er jo ikke annerledes enn deg for det om hun er jøde vel? Dette måtte han fundere litt på før han svarte, og så kom det igjen: - Neida, hun ser bare litt dårlig! Mor ← Så herlig Det viser bare at for barn er alle like uansett, så sant ikke de har blitt fortalt noe annet!!
Gjest Piper Skrevet 28. februar 2006 #7 Skrevet 28. februar 2006 Mente hun at nesen var så stor at den kom i veien for synet? Jeg skjønte den ikke. ← Av og til lurer jeg på om enkelte gjør seg dummere enn de er, eller om de rett og slett bare er dum. Han mente vel at det ikke gjorde noe, men det med synet var liksom det han mente var annerledes. Hjelp, er det mulig
mito Skrevet 28. februar 2006 #9 Skrevet 28. februar 2006 (endret) Av og til lurer jeg på om enkelte gjør seg dummere enn de er, eller om de rett og slett bare er dum. Han mente vel at det ikke gjorde noe, men det med synet var liksom det han mente var annerledes. Hjelp, er det mulig ← Jeg synes min tolkning var legitim. Alle vet jo at jøder har unormalt store neser. Endret 28. februar 2006 av mito
Lemming Skrevet 28. februar 2006 #10 Skrevet 28. februar 2006 Jeg synes min tolkning var legitim. Alle vet jo at jøder har unormalt store neser. ← Vet alle 7-åringer det?
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #11 Skrevet 28. februar 2006 Jeg synes min tolkning var legitim. Alle vet jo at jøder har unormalt store neser. ← Nei, bare de som bruker Astrix som kilde til "kunnskap".
Gjest Gamle Alex Skrevet 28. februar 2006 #12 Skrevet 28. februar 2006 (endret) Jeg synes min tolkning var legitim. Alle vet jo at jøder har unormalt store neser. ← Nei nå må du gi deg. Alle jøder har ikke store neser Alle fargede er heller ikke født i Afrika Endret 28. februar 2006 av Gamle Alex
mito Skrevet 28. februar 2006 #13 Skrevet 28. februar 2006 Vet alle 7-åringer det? ← Ja, hvis foreldrene har gjort jobben sin med å informere om raseforskjeller og særtrekk
jordbær Skrevet 28. februar 2006 #14 Skrevet 28. februar 2006 Hehe.. Jødene jeg kjenner har normal nese
Gjest Gamle Alex Skrevet 28. februar 2006 #15 Skrevet 28. februar 2006 La oss ikke spore av en hyggelig tråd mer så idiotiske påstander.
Lemming Skrevet 28. februar 2006 #16 Skrevet 28. februar 2006 Nei, bare de som bruker Astrix som kilde til "kunnskap". ←
Gjest Bellatrix Skrevet 28. februar 2006 #17 Skrevet 28. februar 2006 Av og til lurer jeg på om enkelte gjør seg dummere enn de er, eller om de rett og slett bare er dum. Han mente vel at det ikke gjorde noe, men det med synet var liksom det han mente var annerledes. Hjelp, er det mulig ← Enig, Dette var ikke noe mer enn en søt historie.
Thomasine Skrevet 28. februar 2006 #18 Skrevet 28. februar 2006 Ja, hvis foreldrene har gjort jobben sin med å informere om raseforskjeller og særtrekk ← Kødder du??? Du kan da ikke mene alvor? Hvor har du lest dette?? Dummeste jeg har hørt. Ikke mere å si om den saken...
Gjest Mamma Mø Skrevet 28. februar 2006 #19 Skrevet 28. februar 2006 Vi voksne gjør noen ganger ting vanskeligere enn de er, pga fordommer i samfunnet og den slags... Min datter gikk i barnehage i Oslo indre øst, der var det ganske mange muslimske kvinner som jobbet (bla kona til Mullah Krekar, en veldig hyggelig dame, men det er en annen historie). Og min datters syn på verden var: "Noen damer bruker skaut, og noen bruker ikke skaut!" End of discussion Hadde vært fint om alle var som unger, gitt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå