AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #1 Del Skrevet 17. november 2024 Har skrevet et lengre innlegg om dette før, men her er en rask oppsummering. Min eldre bror som bor i utlandet reiser tilbake til hjemlandet våres nå den 25 sammen med kona hans og de skal være der i 2 uker. Grunnen for reisen er hovedsakelig å besøke graven til våres nære avdøde og noen familiemedlemmer. Jeg hadde sagt helt i fra sommeren når de planlagte turen om at jeg ikke kunne bli med pga økonomi, jobb og studier. Siste meldingsutveksling vi hadde var i september da jeg sa igjen at jeg ikke kunne bli med, der beskylder han meg for å være en kald person med bruk av masse 😞 emojis og at jeg ikke er et menneske, han sier at jeg burde ha bedt han om å kjøpe billett til meg om jeg virkelig hadde lyst til å være med. Jeg svarte aldri tilbake på den meldingen, siden jeg ble ekstremt lei meg og forbanna. Dama hans sendte meg melding i går der hun bare informerer om at de reiser den 25, og skjønner ikke hvorfor jeg ikke blir med. Sa det samme til henne at det kan ikke forventes at jeg tar en 2 ukers tur i november. Jeg har ikke hatt noe særlig god forhold med min bror ellers, men han virker veldig manipulerende og jeg ønsker ikke å ha slike personer i livet mitt. Ønsker derfor å kutte kontakt med han da jeg ikke ser noe håp mellom oss. Er det virkelig jeg som er på bærtur her? Tenker å ta en kortere tur alene til våren engang når livssituasjonen min er bedre. Anonymkode: 12c4b...353 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #2 Del Skrevet 17. november 2024 Jeg har kuttet ut min eldre bror. Det går bra det. Kjør på👌 Anonymkode: 46c30...c64 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #3 Del Skrevet 17. november 2024 Husker du fortalte om dette i en annen tråd tidligere i høst. Det er ikke urimelig i det hele tatt at du blir værende hjemme denne gangen, som du skriver, så passer det ikke for deg å bli med. Om det var viktig for din bror at du skulle være med, så burde dere sammen bestemt tidspunkt for reisen, som passer dere begge. Så han er uten tvil han urimelige her, han overreagerer noe voldsomt, og viser ikke respekt for deg og din tid. Når det er sagt, så hadde jeg nok ikke kuttet ut en bror eller søster av den grunn. Men jeg hadde tatt et steg tilbake. Hvis han kommer på banen igjen på en litt bedre måte ved en senere anledning, så kan dere kanskje snakke ut om dette? Hvis ikke det er mulig, så kan du bare holde avstand og beskytte deg selv. Trenger ikke nødvendigvis kutte han ut for godt, selv om du holder avstand og passer på deg selv. Anonymkode: bfded...872 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 17. november 2024 #4 Del Skrevet 17. november 2024 Din bror prøver å manipulere deg. Han viser deg ikke respekt for din avgjørelse som et voksent menneske. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #5 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg har ikke hatt noe særlig god forhold med min bror ellers, men han virker veldig manipulerende og jeg ønsker ikke å ha slike personer i livet mitt. Anonymkode: 12c4b...353 Har du ham i livet ditt da? Han bor i utlandet og du har ikke hørt fra ham i to måneder. Anonymkode: de3f2...e03 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #6 Del Skrevet 18. november 2024 Jeg forstår godt at du ikke kan være med og at du reagerer på "masing". Men hadde ikke kuttet ut en bror basert på det. Som andre sier så hører det jo heller ikke ut som om dere har så mye kontakt fra før. Anonymkode: 6fc82...e12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #7 Del Skrevet 18. november 2024 Han bor jo i et annet land og dere har lite kontakt, så hvorfor har du behov for å kutte ham helt ut? Jeg synes det er dumt å kutte all kontakt, hvis det er noe du gjør bare for å markere deg. Anonymkode: 10533...4be 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå