Gå til innhold

Beste huslige/interiør/nyttige gaven du har fått som ung voksen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er den beste,fineste, mest brukte/mest nyttige gaven du fikk som ung voksen i nytt (eget) hjem? 

ikke fra foreldre, men slekt om skal gi en liten ting. 

Anonymkode: 4c6ff...719

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gode, kvalitets, kjøkkenredskaper eller et ordentlig ullpledd ala Rørospledd ble satt stor pris på her da jeg flyttet hjemmefra.

• Liker 1
Skrevet

Sengetøy

Anonymkode: 274cf...72d

• Liker 1
Skrevet

Ostehøvel

Anonymkode: 8202c...36b

• Liker 2
Skrevet

Kjøkkenmaskin. Stavmikser. Sengetøy. Håndklærm

Anonymkode: f7faa...583

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er den beste,fineste, mest brukte/mest nyttige gaven du fikk som ung voksen i nytt (eget) hjem? 

ikke fra foreldre, men slekt om skal gi en liten ting. 

Anonymkode: 4c6ff...719

Sånn dokumentoppbevarer! Hadde aldri kommet på å kjøpe det selv, men den er virkelig kommet til nytte til alle de viktigeste dokumentene. 

image.png.2725c72aea7f588c693601d60bb250d0.png

Anonymkode: e40c3...0d9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Fikk et vaffeljern da jeg flyttet på hybel som 19-åring. Syntes det var litt rart husker jeg - hadde bare det aller mest nødvendige av kjøkkenutstyr + vaffeljern. Men det ble faktisk stekt utrolig mye vafler med det gjennom studietida (og etter.)

Anonymkode: dcdf1...636

Skrevet

Pyrex litermål i herda glas som og kan nyttast til ovnsform. Glasovnsformer. Microbølgeovn.

• Liker 1
Skrevet

De tingene jeg har satt mest pris på opp gjennom:

-Fine skåler som kan brukes både til godteri, oliven og taco
-En ordentlig ostehøvel fra Bjørklund
-Kork til champisen/cavaen/vinen 😄
-Bakeboller fra Rosti Margrethe
-Salatbolle med salatbestikk
-Kjøkkenmaskin
-Gode japanske kokkekniver. Den første fikk jeg fra en arbeidsplass, og jeg har den fortsatt, ca 20 år senere
-Vannkoker. Fikk det da jeg dro på folkehøgskole. Det er fortsatt liv i den 😄 Bruker den ikke nå lenger, men den var genial på folkehøgskole og i kollektiv

Skrevet

Stavmikser 

Anonymkode: 63c43...d4b

Skrevet

En sånn dings til å åpne trange lokk. 

Gode kjøkkenkniver. 

Anonymkode: 2949b...b86

Skrevet

Ei helt perfekt tresleiv! Har den enda i bruk 20 år senere. Var ikke den dyreste, og ikke så kjempestor eller dyp, men god å røre med, og er høyt elsket. 
Ildfast form ble også satt pris på.

Skrevet

Brødrister. 

Anonymkode: be6da...1bb

Skrevet

Stavmikser. Gode kniver. En skikkelig skjærefjøl i tre. Vaffeljern. Brødrister. Presskanne og tekanne. Tøyservietter. Tulipanvase. Fin vannmugge. Salatbestikk.

Anonymkode: 540fe...1f6

Skrevet

Støvsuger, vaskemidler og kjøkkenutstyr. 

Anonymkode: 868ac...5e0

Skrevet

Kaffemaskin, ostehøvel, vannkoker og kjøkkenmaskin!

Anonymkode: bc702...c83

Skrevet

Et lite verktøyskrin med hammer, skrujern (+ bits i forskjellige størrelser) og skiftenøkkel.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Sånn dokumentoppbevarer! Hadde aldri kommet på å kjøpe det selv, men den er virkelig kommet til nytte til alle de viktigeste dokumentene. 

image.png.2725c72aea7f588c693601d60bb250d0.png

Anonymkode: e40c3...0d9

En sånn hadde vi på 80-tallet. Har ikke hatt bruk for den på 20 år. 

Hva i alle dager har du i den?

Anonymkode: 8431a...d55

• Nyttig 1
Skrevet
thinkywinky skrev (11 timer siden):

Gode, kvalitets, kjøkkenredskaper eller et ordentlig ullpledd ala Rørospledd ble satt stor pris på her da jeg flyttet hjemmefra.

Rørospledd fra slekt som skal gi en liten ting. En liten ting til 2000kr…

Kan bare snakke for meg selv og mine interesser: kakeform med lokk, en solid slikkepott, kjøkkenvekt, mummikopp.

Stavmikser med visp og bolle med kutter, som flere kan spleise på. 

Anonymkode: 7c342...b6c

• Liker 2
Skrevet
tånegla skrev (7 minutter siden):

Et lite verktøyskrin med hammer, skrujern (+ bits i forskjellige størrelser) og skiftenøkkel.

Dette, pluss tommestokk og et to-meters målebånd (sånne som man får kjøpt på håndarbeidsbutikker mm).

Litt sysaker til små reparasjoner og løse knapper: synåler, svart, hvit og grå sytråd, saks og evt en sprettekniv. 

Litt avhengig av personen, men for de fleste er en enkel blomstervase og et middels stort fat (f.eks til å servere de vaflene som nevnes i et tidligere innlegg) også nyttige ting som man får mye bruk for. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg brukte halvliters ølglass til blomstervase, og en av mine få middagstallerkener til serveringsfat i begynnelsen.
Det fatet jeg fikk av to venninner til jul det første hybel-året bruker jeg fremdeles. 🤩

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...