AnonymBruker Skrevet 18. november #41 Del Skrevet 18. november AnonymBruker skrev (15 timer siden): Vel… jeg er veldig introvert. Trives utmerket i eget selskap, blir stresset og sliten av sosiale situasjoner. Etter en venninnekveld må jeg ha et par dager helt i fred for å «komme meg» 😅 Men jeg er ikke innadvendt i møte med andre, jeg skravler gjerne med både kjente og fremmede, er ikke redd for å ta ordet i forsamlinger. Anonymkode: 9f338...ffc Altså er du innadvendt/introvert (lik betydning) men ikke sjenert. Anonymkode: 5f373...9c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november #42 Del Skrevet 18. november Hva er det dere prater om, TS? Siden du synst det blir for kort? Anonymkode: cc900...d03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 18. november #43 Del Skrevet 18. november AnonymBruker skrev (23 timer siden): Det er kanskje dette jeg ikke helt forstår, at dere synes det er veldig hyggelig, men samtidig er det nok etter to timer. Jeg synes kanskje 2,5 til 3 timer er mer passelig, uten at jeg har tatt tiden. TS Anonymkode: 0c91b...b3c Fordi du er ekstrovert , å lader sammen med andre . Introverte ( din veninne ) lader best alene . 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november #44 Del Skrevet 18. november AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hva er det dere prater om, TS? Siden du synst det blir for kort? Anonymkode: cc900...d03 For å utvide litt på dette TS, er det oftest positivt ladet det dere snakker om, eller blir det endel negativt ladet prat også? Anonymkode: 8fba4...22b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november #45 Del Skrevet 18. november AnonymBruker skrev (På 17.11.2024 den 22.51): Det er kanskje dette jeg ikke helt forstår, at dere synes det er veldig hyggelig, men samtidig er det nok etter to timer. Jeg synes kanskje 2,5 til 3 timer er mer passelig, uten at jeg har tatt tiden. TS Anonymkode: 0c91b...b3c Fordi man ikke er like. Det er mye jeg liker, men gjør i små doser. Det er med på å bidra til at jeg kan fortsette å sette pris på det, fremfor å gå lei og finne på unnskyldninger for å slippe.. Anonymkode: b8c6a...d6d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november #46 Del Skrevet 20. november Hvis DU vil være ute i 3 timer, og HUN vil være ute i 2 timer, så der det jo derfor hun bryter opp først. Hvis du vil bytte om slik at DU bryter opp først, så får du bryte opp etter 1 time. Det er ikke opp til deg å bestemme at hun burde ønske å være ute i 3 timer fordi hun "ikke skal noe spesielt" etterpå. Anonymkode: f5332...423 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november #47 Del Skrevet 20. november AnonymBruker skrev (På 18.11.2024 den 11.24): Det endrer jo ikke det faktum at noen mennesker får man ikke nødvendigvis energi av å være rundt, og da hjelper det jo ingenting. Da er 1.5-2 timer absolutt mer enn nok. Hvis vedkommende synes at det ikke er nok for å pleie vennskapet, får heller de trekke seg unna tenker jeg? Anonymkode: 8fba4...22b Da forstår jeg ikke hvorfor man velger å fortsette å nære de vennskapene? Introverte er vel ikke SÅ desperate etter venner at de henger med energityver? Anonymkode: 48ee9...14b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november #48 Del Skrevet 20. november AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Da forstår jeg ikke hvorfor man velger å fortsette å nære de vennskapene? Introverte er vel ikke SÅ desperate etter venner at de henger med energityver? Anonymkode: 48ee9...14b Det gjelder ikke desperasjon nei, aller lykkeligst ville jeg vært om jeg slapp å sosialisere med 80% av folkene i livet mitt 😅 Det gjelder familiebånd eller venninner fra barndommen, eller kollegaer osv. Det føles dramatisk å skulle gjøre slutt på vennskapet når vi har det hyggelig når vi treffes; så lenge det er i små mengder om gangen. Om jeg alltid måtte treffe dem 3+ timer derimot, så hadde jeg garantert, uten tvil, kuttet de fleste av dem ut fra livet mitt, det må jeg innrømme. Det hadde vært altfor mye å be om fra meg. Anonymkode: 8fba4...22b 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 20. november #49 Del Skrevet 20. november For meg er 1 time maksimalt med tid på en kaffe. Hjemme kan jeg orke besøk litt lenger, men etter 2-3 timer er det vel ikke så rart å trenge alenetid. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nonstop1 Skrevet 21. november #50 Del Skrevet 21. november AnonymBruker skrev (På 18.11.2024 den 15.25): Altså er du innadvendt/introvert (lik betydning) men ikke sjenert. Anonymkode: 5f373...9c3 Da tolker du de ordene annerledes enn hva mange av oss andre gjør. Selv er jeg introvert og innadvendt, men ikke sjenert. Min mann derimot er introvert, men utadvent og ikke sjenert. Vi er introverte fordi vi lader best i eget selskap og blir raskt slitne av sosiale situasjoner. Jeg er innadvendt fordi jeg analyserer og grubler mye, og fort kan oppleves som stille. Jeg gir ikke alltid så mye av meg selv. Han er utadvendt fordi han prater og deler mye, uavhengig av om han kjenner folk godt, vitser og kan godt bli festens midtpunkt. Ingen av oss er sjenerte. Vi blir ikke nærvøse, stresset, eller holder igjen ting vi vil si. Vi er komfortable i den sosiale settingen, selv om vi på ett relativt tidlig tidspunkt kommer til å bli sliten av den - begge to. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november #51 Del Skrevet 21. november AnonymBruker skrev (På 17.11.2024 den 23.53): Nei altså, innadvendt og introvert går jo stort sett ut på det samme. Vil si det er synonymer. Anonymkode: a0f61...d7d Definitivt ikke synonymer, selv om mange tror det. Kjenner flere som er innadvendte med ekstrovert, og noen omvendt. Det er f.eks tidligere mobbeoffer som er sjenert, nesten redd for de hun ikke kjenner. Spesielt i settinger hun er i mindretall. Så hun får energi av å være sosial, men gjør lite ut av seg Anonymkode: d8df6...608 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november #52 Del Skrevet 21. november AnonymBruker skrev (På 18.11.2024 den 15.25): Altså er du innadvendt/introvert (lik betydning) men ikke sjenert. Anonymkode: 5f373...9c3 Nei, det er ikke lik betydning. Introvert/ekstrovert går på hvordan du får energi, ikke hvordan du viser energi. Anonymkode: d8df6...608 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizard Skrevet 21. november #53 Del Skrevet 21. november Jeg har også brukt opp mitt sosiale batteri etter et par timer. Nå er jeg også blitt såpass voksen at jeg faktisk tar hensyn til egne behov og drar hjem når jeg vil. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 21. november #54 Del Skrevet 21. november AnonymBruker skrev (13 timer siden): Da forstår jeg ikke hvorfor man velger å fortsette å nære de vennskapene? Introverte er vel ikke SÅ desperate etter venner at de henger med energityver? Anonymkode: 48ee9...14b Stor forskjell på å nære et vennskap , enn å tømme seg helt . Ofte kan det være nok å møtes en time eller to, livet skjer jo ellers i døgnet og. Altsa man har kanskje ting å fikse , telefoner å ta, eller ting man ikke nødvendigvis forteller at man må prioritere i hverdagen . Stor fare for å bli faset ut som venn, hvis man er en som gir en annen samvittighet pga for lite tid sammen . 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november #55 Del Skrevet 21. november Spiller ingen rolle hva som er grunnen, ts? Vi er noen mennesker som er veldig sårbare for avvisning og som fort føler oss forlatt og tolker det som at selskapet vårt ikke er ønsket? Jeg oppfordrer deg til å velge deg et tidspunkt for å gå hjem og at du går da. Er det vanskelig å gå uten å si at du skal noe, så legg en plan for hva du skal gjøre, siden du må. Trenger ikke være mer enn å få gjort unna en husvask. Og så kan du selv evaluere hvordan DU synes tiden med den andre har vært. Vi har en tendens til å tenke for mye på hvordan den andre oppfatter oss og har det i vårt selskap og glemme oss selv. Det er også bra for oss å oppleve at vi kan bryte opp først. Anonymkode: 25a93...492 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 21. november #56 Del Skrevet 21. november AnonymBruker skrev (På 17.11.2024 den 22.43): Jeg har en venninne som alltid vil være sammen veldig lenge, gjerne 4-5 timer, eller mer, selv om vi bare møtes for en kaffe eller matbit etter jobb. Jeg liker henne godt, men dette er for lenge for meg. Nesten alltid jeg som bryter opp først, og jeg vet hun ikke liker det, men to timer ville vært nok for meg. Nå blir det som regel 3-4, selv om jeg vet hun alltid vil at vi skal være sammen lenger. Og fordi jeg vet det tar så mye tid, ønsker jeg ikke å møte henne så ofte. Hadde vi kunne vært sammen et par timer, ville det vært mye lettere for meg å møtes oftere. Men så lange treff har jeg ikke tid til, og ofte syns jeg det blir for slitsomt også, selv om jeg liker henne veldig godt. Anonymkode: 7d9bc...f6a Sånn har jeg det og. Det er synd at jeg ikke vil treffes så ofte lenger, pga at jeg da vet at det blir så lenge. Skulle ønske vi kunne treffes oftere, men kortere hver gang. Jeg har faktisk også sagt det, men hun vil liksom ikke godta det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 21. november #57 Del Skrevet 21. november (endret) Jeg har alltid sett på meg selv som ekstrovert. Men kanskje det ikke stemmer? Jeg elsker sosiale ting ofte. Men kort av gangen. Jeg er utadvendt og sprudlende, vil si godt humør Endret 21. november av exictence Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november #58 Del Skrevet 21. november Man kan jo ikke okkupere et kafébord i flere timer, i hvertfall ikke uten å jevnlig kjøpe mat og drikke. Har du ikke tenkt på det? Anonymkode: f3303...6f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 21. november #59 Del Skrevet 21. november AnonymBruker skrev (På 17.11.2024 den 22.51): Det er kanskje dette jeg ikke helt forstår, at dere synes det er veldig hyggelig, men samtidig er det nok etter to timer. Jeg synes kanskje 2,5 til 3 timer er mer passelig, uten at jeg har tatt tiden. TS Anonymkode: 0c91b...b3c Jeg er i hvert fall sånn. Jeg elsker å treffe venner og snakke med dem en stund. Det er veldig hyggelig. Men det er nok med en stund. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amnesia Skrevet 21. november #60 Del Skrevet 21. november Jeg er ofte den som bryter opp først, selv om jeg ikke skal noe spesielt etterpå. Som introvert handler det ikke alltid om at jeg blir sliten av andres selskap, men at jeg setter pris på mitt eget. Når jeg først har fri, setter jeg gjerne av tid til å bare være alene og holde på med mitt, håndarbeid, serie, matlaging etc. i ro og fred, fordi det er det jeg trenger for å "lade opp". Og med venner jeg møter jevnlig (flere ganger i måneden) er det sjeldent at vi har så mye å snakke om at det er naturlig å skravle i over 2 timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå