AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #1 Del Skrevet 17. november 2024 Dette virker kanskje rart å legge merke til. Men jeg tenkte over at det virker som når venninnen min og jeg treffes f.eks. på café, så pleier hun å være den første til å foreslå at vi skal gå hjem. Noen ganger, som sist, føler jeg kanskje det er litt tidlig for meg, at jeg ikke synes vi har tilbrakt SÅ lang tid sammen at jeg følte meg helt klar for å gå hjem, men jeg sier jo ja til å gå likevel selvfølgelig. Er det flere som opplever dette med noen venninne? Jeg ville nok følt meg mer komfortabel om ikke hun var den som bryter opp først hver gang. Tenker jo at hun kanskje blir fortere lei av mitt selskap. Så blir litt usikker på henne, og usikker på meg selv, om jeg er kjedelig selskap. 🙈 Anonymkode: 0c91b...b3c 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #2 Del Skrevet 17. november 2024 Har ei venninne i gjengen som nesten alltid starter dra-hjem-ballet. Men hun er nå en gang bare introvert, så jeg tar meg ikke nær av det eller legger ansvaret for det på meg selv. Synes jeg det er synd og kjedelig at hun skal dra når jeg har fulladet sosialt batteri og kunne hengt sammen i en-to timer til? Ja. Anonymkode: ed7eb...2cc 16 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #3 Del Skrevet 17. november 2024 Det handler neppe om deg. Jeg er introvert og må ofte lide meg igjennom timesvis når jeg egentlig har lyst å dra hjem.. Anonymkode: 0d09e...434 23 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #4 Del Skrevet 17. november 2024 Det kommer an på livssituasjon og tiden dere har vært sammen da Jeg er aldri med mer enn maks 2 timer, helst 1,5 på kvelden f.eks, fordi jeg vil hjem og legge meg tidlig pga unger som våkner kl 5. Anonymkode: ec0e3...931 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #5 Del Skrevet 17. november 2024 Det holder ofte med et par timers snakking for min del, særlig hvis det er etter jobb fordi min jobb består av møter hele dagen, alle dager. Så det er ikke vondt ment når jeg vil hjem og slappe av i eget hode etter lang dag. Anonymkode: 6898f...3c6 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #6 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kommer an på livssituasjon og tiden dere har vært sammen da Jeg er aldri med mer enn maks 2 timer, helst 1,5 på kvelden f.eks, fordi jeg vil hjem og legge meg tidlig pga unger som våkner kl 5. Anonymkode: ec0e3...931 Nei, ingen av oss har barn eller samboer, og hun sier heller ikke at hun skal gå hjem for å gjøre noe spesielt. Anonymkode: 0c91b...b3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #7 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det holder ofte med et par timers snakking for min del, særlig hvis det er etter jobb fordi min jobb består av møter hele dagen, alle dager. Så det er ikke vondt ment når jeg vil hjem og slappe av i eget hode etter lang dag. Anonymkode: 6898f...3c6 Det skjønner jeg. Men venninnen min og jeg møtes som oftest i helgen, når vi har fri. Anonymkode: 0c91b...b3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 17. november 2024 #8 Del Skrevet 17. november 2024 Noen trenger mer alenetid enn andre… 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #9 Del Skrevet 17. november 2024 Jeg kan fort være den som ønsker å dra hjem først. Det handler ikke om at jeg ikke trives i venninnene mines selskap, for jeg elsker å være med dem! Men jeg sliter mye med vondt i kroppen og er veldig mye sliten. Sover ekstremt dårlig. I tillegg er jeg introvert. Et par timer på f.eks restaurant eller i en venninnemiddag sliter meg fullstendig ut, selv om jeg koser meg skikkelig mens jeg er der. Det handler for min del altså IKKE om at jeg ikke har lyst til å være sammen med vennene mine, men at mitt sosiale batteri er mye mindre enn deres er. Heldigvis har jeg venner som kjenner til situasjonen min og som har full forståelse for om jeg er den første som rusler hjem 🙃 Anonymkode: 22887...f03 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #10 Del Skrevet 17. november 2024 Det sosiale batteriet hennes går nok bare raskere tomt enn ditt. Så lenge hun fortsetter å møte deg så trenger du nok ikke å tenke at det handler om deg! Anonymkode: da3c7...00c 20 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #11 Del Skrevet 17. november 2024 Jeg har en venninne som alltid vil være sammen veldig lenge, gjerne 4-5 timer, eller mer, selv om vi bare møtes for en kaffe eller matbit etter jobb. Jeg liker henne godt, men dette er for lenge for meg. Nesten alltid jeg som bryter opp først, og jeg vet hun ikke liker det, men to timer ville vært nok for meg. Nå blir det som regel 3-4, selv om jeg vet hun alltid vil at vi skal være sammen lenger. Og fordi jeg vet det tar så mye tid, ønsker jeg ikke å møte henne så ofte. Hadde vi kunne vært sammen et par timer, ville det vært mye lettere for meg å møtes oftere. Men så lange treff har jeg ikke tid til, og ofte syns jeg det blir for slitsomt også, selv om jeg liker henne veldig godt. Anonymkode: 7d9bc...f6a 18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #12 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har en venninne som alltid vil være sammen veldig lenge, gjerne 4-5 timer, eller mer, selv om vi bare møtes for en kaffe eller matbit etter jobb. Jeg liker henne godt, men dette er for lenge for meg. Nesten alltid jeg som bryter opp først, og jeg vet hun ikke liker det, men to timer ville vært nok for meg. Nå blir det som regel 3-4, selv om jeg vet hun alltid vil at vi skal være sammen lenger. Og fordi jeg vet det tar så mye tid, ønsker jeg ikke å møte henne så ofte. Hadde vi kunne vært sammen et par timer, ville det vært mye lettere for meg å møtes oftere. Men så lange treff har jeg ikke tid til, og ofte syns jeg det blir for slitsomt også, selv om jeg liker henne veldig godt. Anonymkode: 7d9bc...f6a Dette. Jeg har flere venninner og venner som jeg synes det er veldig hyggelig å møte, men det holder med et par timer. Synes av og til det er litt slitsomt når folk "aldri" får nok. Etter en tur på kafé skal man gå i butikker etterpå, har man gått tur, skal man så på kafé osv osv, osv. Anonymkode: 4aefd...eec 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #13 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette. Jeg har flere venninner og venner som jeg synes det er veldig hyggelig å møte, men det holder med et par timer. Synes av og til det er litt slitsomt når folk "aldri" får nok. Etter en tur på kafé skal man gå i butikker etterpå, har man gått tur, skal man så på kafé osv osv, osv. Anonymkode: 4aefd...eec Det er kanskje dette jeg ikke helt forstår, at dere synes det er veldig hyggelig, men samtidig er det nok etter to timer. Jeg synes kanskje 2,5 til 3 timer er mer passelig, uten at jeg har tatt tiden. TS Anonymkode: 0c91b...b3c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #14 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er kanskje dette jeg ikke helt forstår, at dere synes det er veldig hyggelig, men samtidig er det nok etter to timer. Jeg synes kanskje 2,5 til 3 timer er mer passelig, uten at jeg har tatt tiden. TS Anonymkode: 0c91b...b3c Du forstår det jo. 3 timer er passe for deg. Noen ville ønsket 1.5 time, andre 6. Om du vil forstå... Det er jeg mer usikker på. Anonymkode: 0d09e...434 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #15 Del Skrevet 17. november 2024 Noen av oss har mer begrenset sosialt batteri enn andre. Det har sjelden noe med selskapet å gjøre. Anonymkode: 84e4f...089 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #16 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er kanskje dette jeg ikke helt forstår, at dere synes det er veldig hyggelig, men samtidig er det nok etter to timer. Jeg synes kanskje 2,5 til 3 timer er mer passelig, uten at jeg har tatt tiden. TS Anonymkode: 0c91b...b3c Det syns jeg er altfor lenge for et vanlig kaffetreff! Hadde blitt enormt rastløs. På en time har man fått snakket seg gjennom alt som er nytt og ev problemer, annerledes om man skal ut i helgene eller dra på stranda, osv. Men sånn å sitte og snakke i timesvis syns jeg er bortkasta tid og ufattelig kjedelig. Pleier alltid å bli et naturlig oppbrudd etter sånn litt over en time med mine venner. Anonymkode: 30935...23b 8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #17 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Noen av oss har mer begrenset sosialt batteri enn andre. Det har sjelden noe med selskapet å gjøre. Anonymkode: 84e4f...089 Ja, det må nok være sånn at noen har mindre sosialt batteri. Jeg ser faktisk på meg selv som introvert. Men jeg er vel mest introvert med folk jeg ikke kjenner så godt, som på arbeidsplassen, i formelle sammenkomster osv. Blant venner slapper jeg jo mer av og føler meg komfortabel, så da kan gjerne tiden gå. TS Anonymkode: 0c91b...b3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 17. november 2024 #18 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det er kanskje dette jeg ikke helt forstår, at dere synes det er veldig hyggelig, men samtidig er det nok etter to timer. Jeg synes kanskje 2,5 til 3 timer er mer passelig, uten at jeg har tatt tiden. TS Anonymkode: 0c91b...b3c Ja, ikke sant - der kom det jeg satt å lurte på. Hvis det hadde skjedd etter en halv time så hadde nok jeg reagert også - men et par timer er mer enn innafor. Du får nå bare la være å forstå at folk er annerledes enn deg, men du må bare godta det uten at du tillegger den andre noe andre hensikter enn at de faktisk ikke orker mer sosialt om gangen. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 17. november 2024 #19 Del Skrevet 17. november 2024 På kafe holder jeg ut maks en til to timer uansett hvor utmerket selskap den andre er. Det er for meg et fryktelig overstimulerende miljø, med lukter, lyder, farger og folk. 5 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #20 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette virker kanskje rart å legge merke til. Men jeg tenkte over at det virker som når venninnen min og jeg treffes f.eks. på café, så pleier hun å være den første til å foreslå at vi skal gå hjem. Noen ganger, som sist, føler jeg kanskje det er litt tidlig for meg, at jeg ikke synes vi har tilbrakt SÅ lang tid sammen at jeg følte meg helt klar for å gå hjem, men jeg sier jo ja til å gå likevel selvfølgelig. Er det flere som opplever dette med noen venninne? Jeg ville nok følt meg mer komfortabel om ikke hun var den som bryter opp først hver gang. Tenker jo at hun kanskje blir fortere lei av mitt selskap. Så blir litt usikker på henne, og usikker på meg selv, om jeg er kjedelig selskap. 🙈 Anonymkode: 0c91b...b3c Folk må jo få gå når de vil. At du vil sitte lengre er på ingen møtte «viktigere» enn at hun vil gå hjem. Du sier ikke noe om det er dere to som møtes, eller om dere er flere. Er dere flere så lar dere henne bare gå. Dere andre trenger ikke bryte opp - det er godt innenfor normal høflighet å bli sittende. Og at du velger å tenke om din venninne at hun treffer deg og later som om hun er vennen din mens hun egentlig synes du er kjedelig er ikke noe hyggelig, ts. Det er rett og slett ganske ufint å velge å tenke slikt. Anonymkode: 11c0a...814 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå