Gå til innhold

Hjelp!! Vi har mus i huset vårt?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har mus i huset vårt! Oppdaget dette i dag, det er hull i røret over kjøkkenvifta. Det var museavføring rundt røret. Jeg er livredd og vet ikke hva jeg skal gjøre!! Mannen har teipet igjen røret, men bare tanken på at mus kryper omring i huset mitt gir meg frysninger!! Hva gjør jeg nå? Kan noen være så snill og gi gode svar. Jeg har aldri vært borti dette før, har bodd i leilighet frem til i fjor og aldri hatt det problemet før. Jeg har heldigvis en forsikring som dekker skadedyr og sopp, men hvordan går jeg frem her? Hva gjør jeg for å bli kvitt det??

Anonymkode: 16601...6dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tett alle hull med stålull. Sett ut musefeller, gjerne under kjøkkeninnredning. de liker peanøttsmør 😂
gå ned i kjeller og tett alle hull i taket. 
evt monter musebørste under kledningen ute.  
Skaff dere katt..

vi har hatt mus hver vinter, 100 år gammelt hus. Tjah hva skal man si. De liker ikke kulda og vil inn.. de er ekle. Men vi knerter ca 2-3 stk i uka uansett hvor mye vi har ordna så de ikke skal komme seg inn. De kan komme seg inn på sjukt små åpninger. 

Skrevet

Det er jo musefeller det. De elsker peanøttsmør, så hvis du har det så får du nok tatt dem! 

Det fins noen elektriske museskremmere du kan kjøpe for å unngå at flere kommer inn. :) 

Skrevet

Vi hadde også forrige vinter, og de var svæææært aktive på natten. Siden jeg hadde en nyfødt baby og var mye våken på natten, ble jeg sprø av å høre de på loftet da de løp langs ventilasjonsrøret av aluminium. Hørtes ut som det var en terrier der oppe 😵‍💫

Kjøpte musebørste og tettet alle hull under kledningen da det ble vår, men før det satte vi opp musefeller med peanøttsmør, sprayet med peppermynteolje og kjøpte sånn museskremmer man setter i stikkontakter. Sånn supersonisk lyd de ikke liker, eller noe i den duren. Fungerte ganske bra 😊 Lykke til! 

Anonymkode: 70b90...e47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...