oslomaraton Skrevet 17. november 2024 #1 Skrevet 17. november 2024 (endret) Jeg bor alene..Alle faste utgifter , samt regninger er betalt for denne lønningsmåneden. Jeg har igjen 4000 kr altså 1330 kr /ukentlig. Går dette ? Tips fra andre i lignende situasjon? Endret 17. november 2024 av oslomaraton
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #2 Skrevet 17. november 2024 Hva skal de kronene gå til? Bare mat eller drivstoff? Anonymkode: 1cd27...3e0 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #3 Skrevet 17. november 2024 oslomaraton skrev (6 minutter siden): Jeg bor alene..Alle faste utgifter , samt regninger er betalt for denne lønningsmåneden. Jeg har igjen 4000 kr altså 1330 kr /ukentlig. Går dette ? Tips fra andre i lignende situasjon? Husk at det er lenge mellom trygden i desember og neste utbetaling i januar. Så det er lurt å prøve å sette av litt ekstra til den perioden også. Anonymkode: 8c688...eb5 1
oslomaraton Skrevet 17. november 2024 Forfatter #4 Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva skal de kronene gå til? Bare mat eller drivstoff? Anonymkode: 1cd27...3e0 Både drivstoff , men klarer meg med en fylling på ca 1000 kr og mat ja;)
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #5 Skrevet 17. november 2024 Du vet vel selv hva du har av utgifter og hva det skal og må dekke? Til mat og vanlige løpende utgifter høres det ikke så problematisk ut. Anonymkode: cf453...b31 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #6 Skrevet 17. november 2024 Er det til mat og drivstoff så går det godt. Anonymkode: dcb29...6e0
Faderullandei Skrevet 17. november 2024 #7 Skrevet 17. november 2024 24 minutter siden, oslomaraton said: Jeg bor alene..Alle faste utgifter , samt regninger er betalt for denne lønningsmåneden. Jeg har igjen 4000 kr altså 1330 kr /ukentlig. Går dette ? Tips fra andre i lignende situasjon? Det er tre uker til neste lønning? Selv bruker jeg under 5000 i uken på mat og dagligvarer ellers. Jeg er bevisst på hva jeg kjøper, men jeg lever ikke på tørt brød og vann heller. Det funker fint for meg med 5000kr mnd vertfall. Telefon, treningsavgift og strømmetjenester ikke inlkudert.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #8 Skrevet 17. november 2024 Ja, det skal holde greit så lenge du er bevisst på forbruket. Har du en real samling med tørrvarer i tillegg så går det nok veldig, veldig greit. Anonymkode: 5f52b...0b6
exictence Skrevet 17. november 2024 #9 Skrevet 17. november 2024 Jeg bruker ca 2000 i mat i måneden. Kun meg. Forstår ikke alle andre som bruker så mye
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #10 Skrevet 17. november 2024 exictence skrev (6 minutter siden): Jeg bruker ca 2000 i mat i måneden. Kun meg. Forstår ikke alle andre som bruker så mye Spiser du mye grønt å frukt? Hva spiser du for 2000 kr i måneden. Hvordan ser en dag ut. Hvordan klarer du å leve på så lite? Spiser du aldri ute? Kjøre du noen gang take away? Anonymkode: 4a076...046 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #11 Skrevet 17. november 2024 exictence skrev (9 minutter siden): Jeg bruker ca 2000 i mat i måneden. Kun meg. Forstår ikke alle andre som bruker så mye 64 kroner om dagen, kan du sette opp et eksempel på hva du spiser på en dag? Anonymkode: d9545...9de 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #12 Skrevet 17. november 2024 Ja, det går, hvis du planlegger. Anonymkode: 8af0c...d07
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #13 Skrevet 17. november 2024 exictence skrev (16 minutter siden): Jeg bruker ca 2000 i mat i måneden. Kun meg. Forstår ikke alle andre som bruker så mye Jeg er veldig interessert i hvordan du klarer det. Kan du fortelle hva du kjøper og spiser en vanlig uke? Anonymkode: 9a4de...f18 2 1
exictence Skrevet 17. november 2024 #14 Skrevet 17. november 2024 (endret) AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Spiser du mye grønt å frukt? Hva spiser du for 2000 kr i måneden. Hvordan ser en dag ut. Hvordan klarer du å leve på så lite? Spiser du aldri ute? Kjøre du noen gang take away? Anonymkode: 4a076...046 Sjelden jeg spiser ute, men det hender. Da bruker jeg nok mer. Jeg inviterer noen ganger til middagsbesøk. Da bruker jegog mer enn vanlig. Jeg kjøper stort inn (store kvantum), og har som oftest masse tørrvarer. Morgenen spiser jeg en havreblanding som jeg har laget selv. I innkjøp er nok denne store boksen jeg har full med havre, frø, bygg litt dyrt, men varer tror jeg sånn ca 2 mnd. Jeg spiser dette med kefir melk. Lunsj spiser jeg ofte det samme som til frokost. Noen ganger et egg og tomat. Middag spiser jeg ofte linser (har kjøpt inn svære poser tørkede linser som jeg har liggende). Pasta. Smør. Sennep. Noen dager noe grønnsaker. Får noen grønnsaker. Kjøper en del frosne grønnsaksposer.Noen dager hopper jeg over middag. Noen ganger fisk som jeg får. Noen ganger kjøper jeg poteter, Noen dager frukt på kvelden eller ellers. Kjøper noen ganger noe sjokoladeplater. Drikker bare vann. Kjøper igrunnen aldri kjøtt. Jeg får noe fisk fra noen naboer av og til. AnonymBruker skrev (18 minutter siden): 64 kroner om dagen, kan du sette opp et eksempel på hva du spiser på en dag? Anonymkode: d9545...9de Endret 17. november 2024 av exictence
exictence Skrevet 17. november 2024 #15 Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg er veldig interessert i hvordan du klarer det. Kan du fortelle hva du kjøper og spiser en vanlig uke? Anonymkode: 9a4de...f18 Det varierer en del fra uke til uke. Somoftest kjøper jeg masse stort inn som holder seg. Har prøvd å sette opp litt i svaret over
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #16 Skrevet 17. november 2024 oslomaraton skrev (1 time siden): Jeg bor alene..Alle faste utgifter , samt regninger er betalt for denne lønningsmåneden. Jeg har igjen 4000 kr altså 1330 kr /ukentlig. Går dette ? Tips fra andre i lignende situasjon? Hvis til kun mat, så skal det gå bra. Ca 1000 kr i uken til mat klarer du fint til neste lønning. Anonymkode: a4291...c03 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #17 Skrevet 17. november 2024 exictence skrev (9 minutter siden): Sjelden jeg spiser ute, men det hender. Da bruker jeg nok mer. Jeg inviterer noen ganger til middagsbesøk. Da bruker jegog mer enn vanlig. Jeg kjøper stort inn (store kvantum), og har som oftest masse tørrvarer. Morgenen spiser jeg en havreblanding som jeg har laget selv. I innkjøp er nok denne store boksen jeg har full med havre, frø, bygg litt dyrt, men varer tror jeg sånn ca 2 mnd. Jeg spiser dette med kefir melk. Lunsj spiser jeg ofte det samme som til frokost. Noen ganger et egg og tomat. Middag spiser jeg ofte linser (har kjøpt inn svære poser tørkede linser som jeg har liggende). Pasta. Smør. Sennep. Noen dager noe grønnsaker. Får noen grønnsaker. Kjøper en del frosne grønnsaksposer.Noen dager hopper jeg over middag. Noen ganger fisk som jeg får. Noen ganger kjøper jeg poteter, Noen dager frukt på kvelden eller ellers. Kjøper noen ganger noe sjokoladeplater. Drikker bare vann. Kjøper igrunnen aldri kjøtt. Jeg får noe fisk fra noen naboer av og til. Er det nødvendig å leve så spartansk? Du vet at det finne matutdeling? Anonymkode: 34134...289 2
exictence Skrevet 17. november 2024 #18 Skrevet 17. november 2024 (endret) AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Er det nødvendig å leve så spartansk? Du vet at det finne matutdeling? Anonymkode: 34134...289 Nei, det er nok ikke så nødvendig. Jeg er nok litt for mye sparsom når det gjelder mat og ting til meg selv. Jeg føler ikke jeg trenger mer. Jeg regner ikke på kroner og ører når jeg kjøper. Jeg bare sørger for og ser at jeg har penger på kontoen. Noen ganger kjøper jeg nok inn for mye mer i mnd. Andre ganger for veldig lite. Nå logget jeg meg inn på banken og tok oversikt over en tilfeldig måned, og regnet ut hva jeg hadde brukt i mat den måneden. Faktisk bare kr 1795. Men andre måneder handler jeg sikkert inn for det dobbelte og noen ganger mer enn det igjen. Det er kanskje feil av meg at jeg stort sett bruker rundt kr 2000 i mat i mnd. Men ofte gjør jeg det, og det går helt fint. Men det er nok også fordi jeg har så mye liggende. Jeg handler sjelden, og noen ganger mye i mengder. Endret 17. november 2024 av exictence
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #19 Skrevet 17. november 2024 oslomaraton skrev (1 time siden): Jeg bor alene..Alle faste utgifter , samt regninger er betalt for denne lønningsmåneden. Jeg har igjen 4000 kr altså 1330 kr /ukentlig. Går dette ? Tips fra andre i lignende situasjon? Blir set knapt så får du spise havregraut kokt på vann, det måtte jeg gjøre da pengene var mangelvare for mange år siden. Ellers så er det å planlegge hva du trenger og å lese tilbudspriser. Lappen mattilbud er grei å se igjennom hver søndag/mandag. Anonymkode: 8d216...d4a
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #20 Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Er det nødvendig å leve så spartansk? Du vet at det finne matutdeling? Anonymkode: 34134...289 Alltid morsomt med de som hevder de lever greit på under halvparten av det NAV utbetaler i nødhjelp til mat. Som regel er det nok bare folk som ikke har begreper om hva de faktisk bruker. Anonymkode: d9545...9de 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå