AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:48 #1 Del Skrevet søndag kl 18:48 Hei. Mannen min jobber borte en uke i slengen og er hjemme en uke, men også en del ekstrajobb i denne uken. Jeg jobber redusert, og er mye hjemme. Hvordan fordeler dere oppgaver og ansvar? Jeg opplever at når vi prøver å dele på det, blir det mye mer på meg likevel fordi jeg har oversikt på alt fra ungenes idrettslag til innhold i kjøleskap. Og at veldig mye av det jeg gjør og ordner med blir helt usynlig for ham. Dette fører til surnuling og krangling fra begges side. Hvordan gjør dere andre det? Er det egentlig like greit at den som er mest hjemme tar hele ansvaret for hus og heim, altså planlegger, men delegerer. Så får den som jobber mest heller budra med å dra inn litt mer penger til husholdet? Og så være takknemlige og greie med hverandre i stedet for å gå og måle seg mot hverandre som vi gjør nå.. Eller noe i den dur? Hva gjør dere? Anonymkode: 12288...f6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teoretisk sett Skrevet 19 timer siden #2 Del Skrevet 19 timer siden Sett pris på den tiden dere har sammen, vær greie med hverandre og spill hverandre sterke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #3 Del Skrevet 19 timer siden Jeg hadde aldri akseptert det. Mannen får nyte godt av masse fritid og han trenger ikke følge opp barna når han er på jobb. Jeg jobber vanlig kontorjobb og har også fått reise offshore et par ganger i mannens friperioder. Det å være offshore er som å være på ferie i forhold til å være hjemme med full jobb og barn. Han føler opp absolutt alt når han har friperiode hjemme. Barna, husarbeid, handling og matlaging. Jeg hadde heller aldri akseptert å jobbe deltid, men det varierer. Jeg jobber overtid når han er hjemme, så jeg kan ha kortere dager når han er på jobb. Anonymkode: df0cf...96c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 19 timer siden #4 Del Skrevet 19 timer siden Men hvordan er deres økonomi styrt? Han har to jobber? Du jobber redusert? Eller er du delvis trygda? Jeg syns det kommer litt an på disse tingene. Han kan jo ikke jobbe masse for å gjøre opp for at du jobber redusert feks, og dele alt det andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #5 Del Skrevet 18 timer siden Da kan mannen få ansvar for all husvask. Dusj, toalett, alle gulv og speil, sengetøyskift og sånt. Det tåler helt fint å vente mens han er borte en uke. Han kan også ha ansvar for middager og mathandling i friukene. Den som er hjemme gjør alt i jobbe-ukene, holder oversikt på barns aktiviteter. Anonymkode: 9e8e1...dce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #6 Del Skrevet 16 timer siden Hmmmmmm skrev (2 timer siden): Men hvordan er deres økonomi styrt? Han har to jobber? Du jobber redusert? Eller er du delvis trygda? Jeg syns det kommer litt an på disse tingene. Han kan jo ikke jobbe masse for å gjøre opp for at du jobber redusert feks, og dele alt det andre. Jeg jobber redusert fordi jeg er delvis ufør. Han har én jobb, men det er mye overtid ved sykdom o.l. Anonymkode: 12288...f6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 1 time siden #7 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg jobber redusert fordi jeg er delvis ufør. Han har én jobb, men det er mye overtid ved sykdom o.l. Anonymkode: 12288...f6e Ok. De pengene som kommer av overtids arbeidet, kommer det kun han til gode? Spørsmålet mitt er om dere er avhengig av at han jobber overtid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå