Pusenfryd Skrevet 17. november 2024 #1 Skrevet 17. november 2024 Hei! Har forgjeves prøvd å finne en bok jeg leste på barneskolen på tidlig 2000 tallet. Føler den het noe med Engel/Engelen å gjøre, men det er ikke sikkert. Den handler om et barn med kreft, som i slutten dør av sykdommen. Jeg husker barnet reiste på ferie til Roma mener jeg med sin far. Tror det var snakk om gladiatorene osv i Colosseum og hvordan barnets kropp slåss som dem mot kreften. Mener å huske omslaget var lyst eller blått/lilla. Jeg syns å huske den er skrevet fra barnets perspektiv, unntaket er kanskje et kapittel i slutten fra fars eller tredjepart/forfatters perspektiv, men det husker jeg virkelig ikke sikkert. Jeg tror ikke det er Anne Grete Hollup sin bok med navn Engel selvom utgivelsesdato «stemmer». Jeg tror også Engel I Snøen av Anders Totland er for ny til at det kan være den, den må isåfall ha blitt gitt ut tidligere enn nyeste versjonen. Ganske sikker på at det heller ikke er Engelen av Margreth Olin, for tror ikke det var slike omstendigheter som i den boken/filmen med rus osv. For alt jeg vet har jeg blandet flere historier sammen over årene, men jeg tror dette er en egen bok altså og ikke de 3 nevnte, dog vet jeg jo ikke mye av historien i Anders Totland sin bok da det stort sett er samme utkastet som vises på de fleste sider.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #3 Skrevet 17. november 2024 https://bibsok.no Har du prøvd å søker i linken over, eller på nasjonalbiblioteket sider? Da skal du ha muligheter i disse to søkemotorene for å finne boken. Anonymkode: 5b631...b90
Daria Skrevet 17. november 2024 #4 Skrevet 17. november 2024 Jostein Gaarder I et speil i en gåte? Jeg kan ikke si jeg husker noen gladiatorer, men det er et kreftsykt barn og en engel - og et blått omslag...
Maia70 Skrevet 17. november 2024 #5 Skrevet 17. november 2024 Gå og spør på biblioteket, er det noen som kan kjenne igjen boka er det dem. Eller om du bor på et lite sted, ring til et bibliotek som er stort slik at de har en godt betjent barneavdeling med egne barnebibliotekarer.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #6 Skrevet 18. november 2024 Pusenfryd skrev (15 timer siden): Hei! Har forgjeves prøvd å finne en bok jeg leste på barneskolen på tidlig 2000 tallet. Føler den het noe med Engel/Engelen å gjøre, men det er ikke sikkert. Den handler om et barn med kreft, som i slutten dør av sykdommen. Jeg husker barnet reiste på ferie til Roma mener jeg med sin far. Tror det var snakk om gladiatorene osv i Colosseum og hvordan barnets kropp slåss som dem mot kreften. Mener å huske omslaget var lyst eller blått/lilla. Jeg syns å huske den er skrevet fra barnets perspektiv, unntaket er kanskje et kapittel i slutten fra fars eller tredjepart/forfatters perspektiv, men det husker jeg virkelig ikke sikkert. Jeg tror ikke det er Anne Grete Hollup sin bok med navn Engel selvom utgivelsesdato «stemmer». Jeg tror også Engel I Snøen av Anders Totland er for ny til at det kan være den, den må isåfall ha blitt gitt ut tidligere enn nyeste versjonen. Ganske sikker på at det heller ikke er Engelen av Margreth Olin, for tror ikke det var slike omstendigheter som i den boken/filmen med rus osv. For alt jeg vet har jeg blandet flere historier sammen over årene, men jeg tror dette er en egen bok altså og ikke de 3 nevnte, dog vet jeg jo ikke mye av historien i Anders Totland sin bok da det stort sett er samme utkastet som vises på de fleste sider. Kort til en engel? Anonymkode: df501...103
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå