Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er gravid med mitt første barn. Viser seg at jeg og min ellers så flotte samboer har svært ulike meninger når det kommer til svangerskap og oppdragelse. Min svigermor blander seg inn i hver minste detalj, og dessverre er samboeren min enig med henne i det meste. Ikke tar han mitt parti dersom svigermor begynner å diskutere barneoppdragelse med meg. Samboer er enig med henne i alt. Jeg føler meg kvalt, invadert og tråkket på… Hva skal jeg gjøre?

Endret av Zzzzzz
Feil
Videoannonse
Annonse
Skrevet

La det gå inn det ene øret og ut det andre 🤗

barnet er ikke født engang, så who cares

Anonymkode: 86ddd...4dd

• Liker 1
Skrevet
Zzzzzz skrev (4 minutter siden):

Jeg er gravid med mitt første barn. Viser seg at jeg og min ellers så flotte samboer har svært ulike meninger når det kommer til svangerskap og oppdragelse. Min svigermor blander seg inn i hver minste detalj, og dessverre er samboeren min enig med henne i det meste. Ikke tar han mitt parti dersom svigermor begynner å diskutere barneoppdragelse med meg. For eks kan svigermor si at ammeproblemer ikke er en greie, amming går av seg selv, og dersom noen sliter med det mener hun at det er fordi moren stresser for mye med det. Hun motsetter seg også min jordmors anbefalinger og mener det hun sier er hysteri. Samboer er enig med henne i alt. Jeg føler meg kvalt, invadert og tråkket på… Hva skal jeg gjøre?

Og alt dette fant du ut først etter at du ble gravid? 
Barn er som regel et produkt av sine foreldre, både fysisk og psykisk. 
Å ha en slik innstilling til ditt barns farmor at du kaller henne svigermonster er lite heldig både for deg selv og for barnet. 
Begynn å bruke hodet ditt på noe mer positivt. 
I gamle dager hevdet man at barn ble vanskapt når moren tenkte negative ting, ikke at jeg tror på slikt men det er lite heldig for allés helse å være så negativ til mennesker du må ha en relasjon til resten av livet. 

Anonymkode: ecac7...f87

Skrevet

Ahh lykke til med der a! 
Hvis mannen din ikke støtter deg og står opp for deg nå kommer han aldri til å gjøre det. Jeg har en lillesøster som har en svigermor fra helvete og hun har en feig ektemann som ikke står opp for henne. Problemet er at hun nekter å være singel siden hun hater det så hun finner seg i alt. Ekstremt patetisk men sånn er vel majoriteten av kvinner! 

Anonymkode: 3627c...d00

Skrevet
Zzzzzz skrev (8 minutter siden):

Jeg er gravid med mitt første barn. Viser seg at jeg og min ellers så flotte samboer har svært ulike meninger når det kommer til svangerskap og oppdragelse. Min svigermor blander seg inn i hver minste detalj, og dessverre er samboeren min enig med henne i det meste. Ikke tar han mitt parti dersom svigermor begynner å diskutere barneoppdragelse med meg. For eks kan svigermor si at ammeproblemer ikke er en greie, amming går av seg selv, og dersom noen sliter med det mener hun at det er fordi moren stresser for mye med det. Hun motsetter seg også min jordmors anbefalinger og mener det hun sier er hysteri. Samboer er enig med henne i alt. Jeg føler meg kvalt, invadert og tråkket på… Hva skal jeg gjøre?

Og alt dette fant du ut først etter at du ble gravid? 
Barn er som regel et produkt av sine foreldre, både fysisk og psykisk. 
Å ha en slik innstilling til ditt barns farmor at du kaller henne svigermonster er lite heldig både for deg selv og for barnet. 
Begynn å bruke hodet ditt på noe mer positivt. 
I gamle dager hevdet man at barn ble vanskapt når moren tenkte negative ting, ikke at jeg tror på slikt men det er lite heldig for allés helse å være så negativ til mennesker du må ha en relasjon til resten av livet. 

I denne tråden hevder du å være jordmor, skal vi tro på noe av det du skriver her inne :vetikke:

Hadde i alle fall vært litt flau etter disse trådene hadde det vært meg som hadde skrevet her. 

Anonymkode: ecac7...f87

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Zzzzzz skrev (1 time siden):

Jeg er gravid med mitt første barn. Viser seg at jeg og min ellers så flotte samboer har svært ulike meninger når det kommer til svangerskap og oppdragelse. Min svigermor blander seg inn i hver minste detalj, og dessverre er samboeren min enig med henne i det meste. Ikke tar han mitt parti dersom svigermor begynner å diskutere barneoppdragelse med meg. Samboer er enig med henne i alt. Jeg føler meg kvalt, invadert og tråkket på… Hva skal jeg gjøre?

Har du spurt mannen om han er enig eller bare jakter med?

Ellers veldig fint med engasjert far som tar minst halvparten i forhold med oppdragelse og alt. Du får sette ham førs å hjelpe med våkennetter når babyen er født... 

Anonymkode: 24cc0...2ef

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

Sitat

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...