Gå til innhold

Furuhaugen Blues

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

På 80 eller begynnelsen av 90-tallet gikk det en serie på Midt i Smørøyet som het Furuhaugen Blues. Den handlet om et skolekorps som skulle på tur til New Orleans. Jeg husker at jeg likte serien kjempegodt, men har ikke sett den siden. Er det noen andre som husker??

Endret av Nasseline
Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Ja. Jeg gikk på skole med hovedpersonen.

Skrevet

Var det han med det lange håret? Tror rollefiguren het Erik?

Gjest Bellatrix
Skrevet

Ja. Husket ikke rollenavnet hans. Han heter Simon på ordentlig.

Gjest -eline-
Skrevet

Jeg kan så vagt minnes den serien... ser på nett at den var 1993, så det kan hende at jeg brukte å dra på ungdomsklubben i stedenfor. Husker navnet og såvidt litt handling, søkte litt på nett og får opp en henvisning til en artikkel publisert i et tidsskrift for Nettverk for forskning for homoseksualitet?! Var NRK så tidlig ute med allminneliggjøring (i mangel av bedre ord) av homofili? :klappe: i såfall :)

Skrevet

Jeg husker den! Likte den godt.

Skrevet (endret)

Ja, det hugsar eg! Det var ei som var så forelska i ein fyr, og for å koma i kontakt med han så la ho ei lommebok i vegen der han kom gåande. Og så trudde han det var venninna :overrasket:

Og ho der hestejenta blei ilag med han langhåra. Han dikta ein sang til ho med "Under the bridge"-melodien; "Å kunne jeg baaaaaare bli kjent med deg Beeeeeeente...så villle alt i verden bli fint" eller noko sånt :ler::ler:

Og så var det ei fæl jente som dopa hesten til denne hestejenta... :overrasket:

Endret av Årolilja
Gjest Bellatrix
Skrevet

På Bente kan jeg vente, eller noe. :ler:

Skrevet
Ja, det hugsar eg! Det var ei som var så forelska i ein fyr, og for å koma i kontakt med han så la ho ei lommebok i vegen der han kom gåande. Og så trudde han det var venninna :overrasket:

Og ho der hestejenta blei ilag med han langhåra. Han dikta ein sang til ho med "Under the bridge"-melodien; "Å kunne jeg baaaaaare bli kjent med deg Beeeeeeente...så villle alt i verden bli fint" eller noko sånt  :ler:  :ler:

Og så var det ei fæl jente som dopa hesten til denne hestejenta... :overrasket:

hun som spilte hun som dopa hesten er Rebekka Karijord!

Skrevet

Ja jeg fulgte med på den. Bra serie.

Skrevet
Hvem er Rebecca Karijord?

Hun driver med teater, men i det siste har hun vært en del i media som nykommer innen musikk :)

• 1 år senere...
Skrevet (endret)

Fikk ikke fulgt så nøye med i denne serien. Men husker likevel.

Endret av Skya
Gjest Frk Åberg
Skrevet

Ja, jeg likte den serien så godt, husker jeg. Gikk ikke den i Midt i smørøyet? Jeg trodde forresten at hestene var det serien handlet om, men det sier kanskje mest om mitt fokus.

Skrevet

Hei

Jeg husker serien nå når du nevnte den. :)

Jeg så på den fordi jeg akkurat da spilte i ett korps som het furuhaugen skolekorps. :) Det var gøy.

Skrevet

Åja den serien husker jeg :) Synd de ikke sender noe slikt om igjen... De kan jo bruke NRK3 f.eks?

Skrevet

Å jeg elsket den serien! Husker den ikke i detalj lenger, men følte meg nostalgisk når jeg ble minnet på den nå.

Skrevet

Ja den husker jeg :)

Jeg likte han langhårede fyren som sang. Det morsomme er at i dag synes jeg langt hår på gutter er stygt!

Jeg husker at bandet sang "Drift away" ( "Oh, give me the beat, boys, and free my soul, I wanna get lost in your rock and roll and drift away") og jeg syntes de var veldig flinke.

Skrevet

Jeg var bare en liten ert når denne serien ble vist, men jeg elsket den for det om. Og det var 100% pga. hestene ;) Mon tro om det går an å få tak i den? Noen som vet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...