AnonymBruker Skrevet 17. november #1 Del Skrevet 17. november Vi er en hektisk småbarnsfamilie, med to barn, 8 og 11. Dagene er hektiske med skole, arbeid, trening og venner/sosiale ting. Vi er begge slitne og når vi legger oss så er som regel fokus å sove. Problemet er at dagene går og vi «glemmer» intimitet i hverdagen, sex om kvelden osv. Nå har det gått så langt at jeg har snakket med kona om at dette er noe jeg savner. Både hverdagsklemmen, hverdagskysset og sexen. Hun har tydeligvis kommet inn i familie modus og sier at slike ting ikke er noe hun hverken savner eller trenger. Når jeg spør om disse tingene nå så er i grunn svaret at det har vi ikke tid tid, overskudd eller behov for. Nå er vi foreldre og over 40 så slike ting er ikke lenger viktig eller noe vi har behov for. Jeg synes dette er utrolig trist fordi jeg føler det blir avstand mellom oss, vi krangler mer og er hardere og kaldere med hverandre. Så, jeg mener det er en sammenheng mellom hverdagskosen/sex, og hvordan man har det sammen og hvordan man er mot hverandre.. Jeg lurer på hvordan andre løser dette. Det skrives stabile par har sex ca en gang per uke, men der er virkelig ikke vi. Vi er mer på kanskje en gang hver andre måned. Det er når hun er klar og tar initiativert. Jeg blir avvist med nei, sliten, må sove osv… Jeg mener helt bestemt at disse tingene må funke for at forholdet skal funke, men hun orker ikke/ vil ikke/ er ikke motivert. Som sagt så skaper dette avstand mellom oss, og jeg lurer på om andre har det slik?? Og for guds skyld spar meg for husarbeid, tredje skift osv. Jeg gjør mine del det og det sier til og med kona.. Anonymkode: dbf75...408 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november #2 Del Skrevet 18. november Setter av tid. Viktig med kommunikasjon. Anonymkode: 7e7bd...9db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november #3 Del Skrevet 18. november Jeg ville startet med å kommunisere tydelig med henne, ikke anklag henne, men forklar at sex, intimitet og nærhet er viktig for deg. Og at du virkelig savner det. Hva skal til for å få tilbake gløden i forholdet? Savner hun noe? For min del er fysisk kontakt kjærlighetsspråket mitt. Dette innebærer kosing i hverdagen som ikke nødvendigvis resulterer i sex. I tillegg til tid sammen, jeg og mannen må ha tid til å ha det gøy sammen, snakke ilag. Har vi ikke noe særlig med kjærestetid sammen, og alt bare går over i hverdagsmas så forsvinner lysten min. Vi har 3 barn fra 13 til 4 år, fulltidsjobber, hus og ørten fritidsaktiviteter å følge opp. Men vi har uansett tid for sex flere ganger i uken. I helgene har vi som regel sex om morgenene, pusser gjerne tenna og ordner meg litt på badet. Tar med en kaffi inn i senga, snakker sammen, koser og har sex. I ukedagene har vi gjerne sex på kvelden, før vi legger oss. Som regel engang mellom kl. 18-20. Når vi legger oss er vi som regel begge slitne, så vi har sjeldent sex da. Noen ganger har vi "kjappiser", andre ganger lang "kvalitetssex". Anonymkode: e06b4...fb1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november #4 Del Skrevet 18. november AnonymBruker skrev (20 timer siden): Vi er en hektisk småbarnsfamilie, med to barn, 8 og 11. Dagene er hektiske med skole, arbeid, trening og venner/sosiale ting. Vi er begge slitne og når vi legger oss så er som regel fokus å sove. Problemet er at dagene går og vi «glemmer» intimitet i hverdagen, sex om kvelden osv. Nå har det gått så langt at jeg har snakket med kona om at dette er noe jeg savner. Både hverdagsklemmen, hverdagskysset og sexen. Hun har tydeligvis kommet inn i familie modus og sier at slike ting ikke er noe hun hverken savner eller trenger. Når jeg spør om disse tingene nå så er i grunn svaret at det har vi ikke tid tid, overskudd eller behov for. Nå er vi foreldre og over 40 så slike ting er ikke lenger viktig eller noe vi har behov for. Jeg synes dette er utrolig trist fordi jeg føler det blir avstand mellom oss, vi krangler mer og er hardere og kaldere med hverandre. Så, jeg mener det er en sammenheng mellom hverdagskosen/sex, og hvordan man har det sammen og hvordan man er mot hverandre.. Jeg lurer på hvordan andre løser dette. Det skrives stabile par har sex ca en gang per uke, men der er virkelig ikke vi. Vi er mer på kanskje en gang hver andre måned. Det er når hun er klar og tar initiativert. Jeg blir avvist med nei, sliten, må sove osv… Jeg mener helt bestemt at disse tingene må funke for at forholdet skal funke, men hun orker ikke/ vil ikke/ er ikke motivert. Som sagt så skaper dette avstand mellom oss, og jeg lurer på om andre har det slik?? Og for guds skyld spar meg for husarbeid, tredje skift osv. Jeg gjør mine del det og det sier til og med kona.. Anonymkode: dbf75...408 Dere hadde fint hatt tid til en klem, et kyss, et smil og et godord til hverandre hvis dere ønsket det. Å ta vare på hverandre som kjærester er veldig viktig, hvis ikke er dere bare et arbeidsfellesskap. Hvor står dere når barna en dag flytter ut? Slik du beskriver det er forholdet deres på vei mot stupet. Her må noe gjøres NÅ, eller så ryker det. Punkt en: Skap kommunikasjon. Dere må kunne snakke sammen om dere og forholdet og fremtiden. Dere må komme frem til en felles forståelse av hvordan hver og en av dere har det nå og hvordan dere ønsker å ha det. Punkt to: Hvordan komme dit dere vil være. Sett av tid til hverandre en kveld i uken f.eks. Hvis sexpress blir for mye kan dere kose i armkroken til hverandre og se en film eller episode. Sett av tid til å prate sammen uten skjermer. Jeg anbefaler parterapi. Dater. Kveldskos i sofa uten sex. Samtaler. Koselige ting i hverdagen som et godt ord eller en klem. Hvil ut i helger og snakk deretter om dere vil nyte litt rolig sex når kreftene er der. Hilsen trebarnsmor som selv jobber med å holde forholdet godt i en slitsom hverdag. Anonymkode: e58d4...65d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 18. november #5 Del Skrevet 18. november Noen kvinner og menn er bare slik, de er fornøyd med AS familien, døden for et forhold 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november #6 Del Skrevet 18. november Vi får god tid til å være kjærester, intimitet, sex og samliv ved at vi har valgt vekk barn. Anonymkode: 8008e...2ad 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november #7 Del Skrevet 18. november AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg ville startet med å kommunisere tydelig med henne, ikke anklag henne, men forklar at sex, intimitet og nærhet er viktig for deg. Og at du virkelig savner det. Hva skal til for å få tilbake gløden i forholdet? Savner hun noe? For min del er fysisk kontakt kjærlighetsspråket mitt. Dette innebærer kosing i hverdagen som ikke nødvendigvis resulterer i sex. I tillegg til tid sammen, jeg og mannen må ha tid til å ha det gøy sammen, snakke ilag. Har vi ikke noe særlig med kjærestetid sammen, og alt bare går over i hverdagsmas så forsvinner lysten min. Vi har 3 barn fra 13 til 4 år, fulltidsjobber, hus og ørten fritidsaktiviteter å følge opp. Men vi har uansett tid for sex flere ganger i uken. I helgene har vi som regel sex om morgenene, pusser gjerne tenna og ordner meg litt på badet. Tar med en kaffi inn i senga, snakker sammen, koser og har sex. I ukedagene har vi gjerne sex på kvelden, før vi legger oss. Som regel engang mellom kl. 18-20. Når vi legger oss er vi som regel begge slitne, så vi har sjeldent sex da. Noen ganger har vi "kjappiser", andre ganger lang "kvalitetssex". Anonymkode: e06b4...fb1 Dette er jo på en måte spørsmålet mitt. Ungene sovner sent, og vi har kort tid fra ungene har sovna til vi skal sove. Hun vil ikke da fordi hun klarer ikke å «avtale», det skal liksom skje naturlig, så da må det bli i sengen på soverommet, når vi vel kommer i seng så vil hun sove. Det nyttet ikke å spørre osv, fof hun vil ikke prate om det. Så jeg må stryke, kose, massere osv, men da blir hun trøtt og vil sove, orker ikke osv Så dere har sex mellom 18.00 og 20.00, da er jo ungene våre våkne. Hvordan skal vi få til sex da? Hun stresser jo nok som det er, tenk om ungene hører noe, skjønner, spør osv?? Om morgnen i helgene står hun opp med bikkja og da vil hun ikke legge seg i senga igjen. Omj jeg går ut med bikkja så finne hun ikke roen før alle er våkne, hunden altså På dagtid jobber vi jo, og hun jobber turnus så innimellom kvelder og da er alt håp i alle fall ute. Jeg klarer ikke helt å se hvordan vi skal gå det til og at det samtidig skjer «naturlig». Jeg har også prøvd å utesette arbeidsstart, og sendt avgårde ungene for så å friste med kos, men da maser jeg og det er for opplagt hva jeg vil osv. Det føles som at hun mener det er en uting at jeg ønsker å ha sex med henne. Hun ser liksom ingen glede i det, behov eller lyst. Så det er kanskje en kombinasjon av «hverdagens» mas, at hun er sliten, mener jeg maser osv, jeg bare forsår hvordan jeg skal få det til, og få henne med på det Jeg føler sexlivet vårt er dødt og at hun ikke er motivert for å gjøre noe med det. Da er jeg jo helt alene om dette Anonymkode: dbf75...408 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november #8 Del Skrevet 18. november AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi får god tid til å være kjærester, intimitet, sex og samliv ved at vi har valgt vekk barn. Anonymkode: 8008e...2ad Dette er jo irrelevant for en har barn og trenger gode råd? Hvordan skal ditt innlegg hjelpe? Anonymkode: dbf75...408 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 18. november #9 Del Skrevet 18. november AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dette er jo på en måte spørsmålet mitt. Ungene sovner sent, og vi har kort tid fra ungene har sovna til vi skal sove. Hun vil ikke da fordi hun klarer ikke å «avtale», det skal liksom skje naturlig, så da må det bli i sengen på soverommet, når vi vel kommer i seng så vil hun sove. Det nyttet ikke å spørre osv, fof hun vil ikke prate om det. Så jeg må stryke, kose, massere osv, men da blir hun trøtt og vil sove, orker ikke osv Så dere har sex mellom 18.00 og 20.00, da er jo ungene våre våkne. Hvordan skal vi få til sex da? Hun stresser jo nok som det er, tenk om ungene hører noe, skjønner, spør osv?? Om morgnen i helgene står hun opp med bikkja og da vil hun ikke legge seg i senga igjen. Omj jeg går ut med bikkja så finne hun ikke roen før alle er våkne, hunden altså På dagtid jobber vi jo, og hun jobber turnus så innimellom kvelder og da er alt håp i alle fall ute. Jeg klarer ikke helt å se hvordan vi skal gå det til og at det samtidig skjer «naturlig». Jeg har også prøvd å utesette arbeidsstart, og sendt avgårde ungene for så å friste med kos, men da maser jeg og det er for opplagt hva jeg vil osv. Det føles som at hun mener det er en uting at jeg ønsker å ha sex med henne. Hun ser liksom ingen glede i det, behov eller lyst. Så det er kanskje en kombinasjon av «hverdagens» mas, at hun er sliten, mener jeg maser osv, jeg bare forsår hvordan jeg skal få det til, og få henne med på det Jeg føler sexlivet vårt er dødt og at hun ikke er motivert for å gjøre noe med det. Da er jeg jo helt alene om dette Anonymkode: dbf75...408 Er jo ikke uvanlig å ta en dusj sammen feks Men hun er vel ikke interessert da, du får nesten velge evt om du kan leve slik 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november #10 Del Skrevet 18. november Vi har hatt barn rundt oss til enhver tid fra første sekund, iom at vi begge hadde barn da vi møttes tidlig på 2000-tallet og også har fått felles barn etterhvert. Vi har aldri opplevd å mangle tid til å være nære og intime. Det er mye klemming og stryking på hverandre i alle hverdagssituasjoner. Gjerne litt seksuelt ladet. Han stryker meg over brystene, jeg stryker han foran på buksene eller over rumpa osv. Vi bruker tid sammen så mye som mulig. Anonymkode: efb3d...4fd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november #11 Del Skrevet 18. november AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Dette er jo på en måte spørsmålet mitt. Ungene sovner sent, og vi har kort tid fra ungene har sovna til vi skal sove. Hun vil ikke da fordi hun klarer ikke å «avtale», det skal liksom skje naturlig, så da må det bli i sengen på soverommet, når vi vel kommer i seng så vil hun sove. Det nyttet ikke å spørre osv, fof hun vil ikke prate om det. Så jeg må stryke, kose, massere osv, men da blir hun trøtt og vil sove, orker ikke osv Så dere har sex mellom 18.00 og 20.00, da er jo ungene våre våkne. Hvordan skal vi få til sex da? Hun stresser jo nok som det er, tenk om ungene hører noe, skjønner, spør osv?? Om morgnen i helgene står hun opp med bikkja og da vil hun ikke legge seg i senga igjen. Omj jeg går ut med bikkja så finne hun ikke roen før alle er våkne, hunden altså På dagtid jobber vi jo, og hun jobber turnus så innimellom kvelder og da er alt håp i alle fall ute. Jeg klarer ikke helt å se hvordan vi skal gå det til og at det samtidig skjer «naturlig». Jeg har også prøvd å utesette arbeidsstart, og sendt avgårde ungene for så å friste med kos, men da maser jeg og det er for opplagt hva jeg vil osv. Det føles som at hun mener det er en uting at jeg ønsker å ha sex med henne. Hun ser liksom ingen glede i det, behov eller lyst. Så det er kanskje en kombinasjon av «hverdagens» mas, at hun er sliten, mener jeg maser osv, jeg bare forsår hvordan jeg skal få det til, og få henne med på det Jeg føler sexlivet vårt er dødt og at hun ikke er motivert for å gjøre noe med det. Da er jeg jo helt alene om dette Anonymkode: dbf75...408 Ja, vi har sex mens ungene er våkne. Vi låser døren, om de kommer sier vi at vi slapper litt av og kommer snart. De store ungene våre pleier som regel å være opptatt med egne ting på kvelden, så vi får som regel fred. Vi pleier ikke å være høylytte, så tviler på de hører noe som helst. Ikke noe som bekymrer meg veldig. Hun høres veldig umotivert ut for sex, som du selv sier. Hva sier hun dersom du spør hvorfor hun ikke er interessert i sex? Eller kanskje vinkle det til hva som skal til for hun ønsker sex? Vi får jo det til siden begge er motivert for sex, da finner man alltids tid. Om hun ikke ønsker sex, da kommer jo alle mulige unnskyldninger om tid, sliten, vondt i hodet osv. Anonymkode: e06b4...fb1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november #12 Del Skrevet 18. november Vi prioriterer sex rett etter at ungene har sovnet. Hvis vi venter til vi har lagt oss er jeg for trøtt. En eller begge står ofte opp igjen etterpå for å gjøre husarbeid, trene, bruke tid på hobbyer osv. Så ja, vi avtaler stort sett alltid sex. Synes ikke det gjør noe. Det skaper heller forventninger, flørting og spenning. Anonymkode: dcbf2...88e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november #13 Del Skrevet 18. november Er du kjekk da? Tror den ekte døden for forholdet er når man lar seg selv gå utseendemessig. Det kan gjelde deg, det kan gjelde henne, det kan gjelde dere begge. Antar at det gjelder deg da du fortsatt føler lyst for henne, men hun ikke i retur. Sannheten er at hvis du hadde vært Ryan Gosling i utseendet med abs og kjempesmil hadde hun selvsagt hoppa på deg som en hest i brunst hver dag i uka. Du er nok helt middelmådig i utseendet noe som gjør at du må jobbe hardere for sexen. Men da virker du desperat, altså en desperat og middelmådig taper. Sier det som en som før var overvektig og langt nede utseendemessig - partnere blir bare frastøtt. Så begynn med deg selv først. Hvis det er én ting som kan løfte en dames lyst er det styrke. Så kom deg til gymmen og pump opp armer, ben, og pecs. Hvis du får en ordentlig kjekk fysikk vil hun faktisk ikke si nei. Når dere først har sex, pass på at hun nyter godt. Altså slikk henne, masser brystene, pass på at hun får orgasme osv. Mange kvinner liker også litt dominerende adferd av en kjekk mann - ta henne forsiktig i håret, hold godt på rumpa osv. Ta med litt maskulinitet inn i dagliglivet - hjelp henne med matvarene og kommander barna til å hjelpe til med husoppgaver for å lette hennes byrd. Tren ofte og dyrk egne interesser - det er alltid sexy med en mann som har litt individualitet. Bli mer selvsikker og velgende- istedenfor å si "uhmmm" og "ahhhh" i tide og utide samt bruke henne som personlig Wikipedia hver gang du lurer på noe, finn ut av ting selv og presenter løsningen. Istedenfor å nøle når dere skal ut på middag, velg ut et sted og ta henne dit. Ha en litt maskulin fremtoning.. dette blir sikkert slakta på kg men er virkelig den sanne veien til at en kvinne blir trygg og avslappa, går inn i sitt feminine og faktisk er åpen for sex. Og hyr inn vaskehjelp. Anonymkode: 1fcc1...b78 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lofilteret Skrevet 19. november #14 Del Skrevet 19. november Det høres ut som om selve problemet er at hun ikke har lyst. Hvordan var sexlivet før barn? Jeg regner med at du har fortalt henne at det er viktig for deg, men har hun forstått at det er et skikkelig seriøst problem? Kanskje kan parterapi nytte? Om du, som mann (har inntrykk av at det er noe kvinner gjerne bringer opp), tar initiativ til det så kan dere kanskje få hjelp der. Vi hadde mye sex da ungene var små. Vi "sov middag", sendte ungene på butikken, lå lenge i helgene osv. Så litt senere hadde vi noen år uten så mye sex. Det var pga alvorlig sykdom. De siste årene har det tatt seg opp igjen, men det kom ikke av seg selv. Vi begge visste at vi ville, men utsatte. Jeg tror man blir vant til et sexløst liv. Det vi gjorde i begynnelsen var å avtale dater. Dag og klokkeslett. Og det er faktisk ganske så okey 👍Så ballet det på seg av seg selv. Dersom sex var viktig for henne tidligere tror jeg det er større sjans for å komme i gang igjen. Litt mimring om nyforelskelsen osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 19. november #15 Del Skrevet 19. november Høres ut som at bikkja er med på å ødelegge for dere. MÅ dere ha bikkje i tillegg til barn? Er det ikke nok med barna? Det er jo litt trist om det er bikkja som er den lille "tua som velter lasset" og skader forholdet. Kona og jeg har vært gift i 25 år og har store barn(og ingen bikkje, heldigvis), men det var jo vanskelig for kona å finne frem overskudd til sex da barna var små. Merket godt det. Kveldssex er det lenge siden vi sluttet med, fordi da er vi slitne og trøtte begge to. Vi har i mange år nesten utelukkende hatt sex om morgenen før vi står opp, og da oftest søndag morgen, hvor vi har sen felles frokost og ikke trenger å stå opp før i 9-tida. Fra barna var små og krøp ut av senga selv, satt de gjerne med TV eller noe om morran fram til vi stod opp. Det kunne nok fungert for dere også, hadde det ikke vært for den bikkja. Ellers har vi hatt stor glede av å ha litt barnefri. Helt siden barna var små, har vi brukt familie og besteforeldre som barnevakter mens vi voksne har hatt litt tid for oss selv et døgn eller to noen ganger i året. Vi har da gjerne vært på hotell, men også hjemme. Det har gitt oss intimitet og kvalitetstid sammen. Hører jo om noen kvinner som mer eller mindre er helt uinterressert i sex når de har små barn og da er det ikke sikkert noenting hjelper, men skal dere i hvert fall ha en liten sjans til å få til noe, tror jeg dere må lage dere noen muligheter uten både barn og bikkje, slik at det er bare dere to og ingen som kan forstyrre. Det beste er om dere da kan dra avgårde et sted slik at det ikke finnes noe som kan stjele den tida dere skal ha sammen, slik som ei klesvask som må settes på, tøy som må brettes, regninger som må betales, et rom som må vaskes, eller en bod som må ryddes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november #16 Del Skrevet 19. november Vi tar en kjappis på badet, i dusjen eller på «kontoret». Vært sammen i 20 år, 2 barn. Anonymkode: c7702...b4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå