Gjest gjesta Skrevet 28. februar 2006 #1 Skrevet 28. februar 2006 Jeg fikk en lekker Eva Solo urtepotte til jul, men hva i all verden skal jeg ha oppi? Den er en slags selv-vanningspotte, og jorda er alltid ganske fuktig. Til nå har jeg prøvd både basilikum og potterose, men ingen av de trivdes.. Altså, de døde. Noen som har tips? Gjerne en plante som er litt fin..
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #2 Skrevet 28. februar 2006 Jeg kjenner ikke disse EvaSOlo-pottene, men kjenner selvvanningspotter generellt. Hvis jorden er konstant våt, dør røttene av mangel på oksygen. Du må rett og slett la planten få tørke lett ut mellom hver vanning, slik du gjør med vanlige potter. Selvvanning betyr ikke at du må fylle på og fylle på vann hele tiden! Stikk fingeren i jorden og kjenn, er jorden fortsatt våt vanner du ikke.
Gjest gjesta Skrevet 1. mars 2006 #3 Skrevet 1. mars 2006 Åh... Jeg trodde det var litt av vitsen jeg, at det skulle være vått hele tida! Så potterose kan være tingen, om man gjør det rett altså?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå