Gå til innhold

Kan man være sykemeldt fra en av to jobber ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber som nattevakt i tillegg til jobb som lærervikar (jeg studerer til å bli lektor ) . Jeg er inne i en dårlig periode , som jeg ikke vil utdype om inne her , men det er en sykdom som legen er kjent med . Å jobbe som nattevakt når jeg er «slik» fungerer veldig dårlig for helsen min , men jobben som lærervikar har positiv effekt på helsen. Er det mulig å få en kort sykemelding ( feks 2-3 uker ) fra kun nattevaktstillingen men samtidig gå på jobb i andre jobben ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja

Anonymkode: 2585a...f4f

• Hjerte 1
Skrevet

Det er fullt mulig ja.

Anonymkode: 89754...f3d

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja

Anonymkode: 2585a...f4f

Og jeg får betalt sykepenger som vanlig selv om jeg jobber i andre jobben som lærervikar ?

Skrevet
manngjest skrev (9 minutter siden):

Og jeg får betalt sykepenger som vanlig selv om jeg jobber i andre jobben som lærervikar ?

Du blir sykemeldt i en viss prosent fra den ene jobben, og får sykepenger tilsvarende de prosentene du er sykemeldt, uavhengig av at du jobber som lærervikar. Tror imidlertid ikke du bør gå for å jobbe noe ekstra som lærervikar så sykemeldingsprosenten og jobben som lærervikar sammenlagt utgjør mer enn 100% stilling.

Anonymkode: 1383b...b48

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du blir sykemeldt i en viss prosent fra den ene jobben, og får sykepenger tilsvarende de prosentene du er sykemeldt, uavhengig av at du jobber som lærervikar. Tror imidlertid ikke du bør gå for å jobbe noe ekstra som lærervikar så sykemeldingsprosenten og jobben som lærervikar sammenlagt utgjør mer enn 100% stilling.

Anonymkode: 1383b...b48

Skjønner . Takk for svar. De to jobbene ligger to nabokommuner så tror det skal gå fint 

Skrevet

Det kan være du må få det godkjent fra Nav. Hvis du blir sykemeldt fra din hovedstilling. 

Anonymkode: 2a38a...8dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...