AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #1 Del Skrevet 17. november 2024 Jeg mistrives så på jobb, har null tillit til ledelse og lite psykologisk trygghet med kolleger. Stoler ikke på noen. Leder ivaretar ikke under sykefraværsoppfølging av ansatte, er kun opptatt av egne interesser og er overarbeidet. Og mange andre ting som vitner om at man ikke verdsetter ansatte. Men jeg later som ingenting, fordi ellers blir jeg syndebukk for å lage dårlig arbeidsmiljø. Så jeg spiller i praksis skuespill på jobb hvor jeg er den trygge gode personen jeg er sammen med venner, men inni meg vil jeg bare vekk. Jeg har ikke veldig gode muligheter for å komme meg vekk uten å bytte karrierevei og det vil jeg ikke. Vet ikke helt hva jeg oppnår med dette innlegget men er i det minste godt å få ut frustrasjonen I guess. Noen som har vært, eller er, i samme situasjon? Hvordan løste det seg? Anonymkode: c345a...0c1 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #2 Del Skrevet 17. november 2024 . Anonymkode: c345a...0c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #3 Del Skrevet 18. november 2024 Jeg hadde søkt andre jobber, dersom det er arbeidsmiljøet som ikke er så bra. Anonymkode: 56374...bd1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #4 Del Skrevet 18. november 2024 Kan det være at det er du som er problemet? Anonymkode: cec0a...168 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #5 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Kan det være at det er du som er problemet? Anonymkode: cec0a...168 Nei Anonymkode: c345a...0c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #6 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei Anonymkode: c345a...0c1 #selvinnsikt Anonymkode: cec0a...168 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #7 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): #selvinnsikt Anonymkode: cec0a...168 ? Anonymkode: c345a...0c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #8 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): ? Anonymkode: c345a...0c1 Lurte du på noe? Anonymkode: cec0a...168 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #9 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Lurte du på noe? Anonymkode: cec0a...168 Hva tenker du selv det betyr når noen skriver spørsmålstegn til noe du skriver? Anonymkode: c345a...0c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #10 Del Skrevet 18. november 2024 Unødvendig dere andre er. Bare fordi ts skriver at arbeidsplassen ikke er så bra, så hopper dere til at det er ts som er problemet. Det er mange dårlige jobber, og mange jobber i dårlig arbeidsmiljø, dette er ikke nytt, og det er plausibelt at ts jobber i et slikt arbeidsmiljø. Høres overhodet ikke ut som om du bør fortsette i den jobben ts. Om det er arbeidsmiljø eller selve jobben du ikke trives med, bør alle finne seg en jobb de kan finne trivsel med. Jeg også trives overhodet ikke på arbeidsplassen min, ikke med jobben heller (helse). Viser ikke dette til andre ansatte. Har hørt flere andre ansatte snakke negativt om arbeidsplassen. Det rovdrift på vår avdeling. Skal utdanne meg til noe annet om få år. Bytt arbeidsplass ts, det er viktig å trives. Du bruker mye tid av livet ditt på jobb! Anonymkode: 8c0c8...9a3 4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #11 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): #selvinnsikt Anonymkode: cec0a...168 for et dumt svar på en påstand - for du spør egentlig ikke TS om noe i starten, du formulerer en påstand kamuflert som et spørsmål, hersketeknikk som du følger opp med i svaret over og etter... Det er lite sannsynlig at TS er problemet da de tingene TS beksriver er en del av hverdagen til svært mange oppgående ansatte som SER sine ledere og sin bedrift feile. Dessverre har TS et poeng, det er bedre å late som enn å forsøke endre en dårlig kultur fordi man som oftest ender opp med å bli definert som problemet om man ikke er ekstremt flink i å spille et politisk spill hvor man får andre til å tro at de kom på ideene om endring osv osv.. Anonymkode: 3973b...b48 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #12 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (På 17.11.2024 den 15.41): Jeg mistrives så på jobb, har null tillit til ledelse og lite psykologisk trygghet med kolleger. Stoler ikke på noen. Leder ivaretar ikke under sykefraværsoppfølging av ansatte, er kun opptatt av egne interesser og er overarbeidet. Og mange andre ting som vitner om at man ikke verdsetter ansatte. Men jeg later som ingenting, fordi ellers blir jeg syndebukk for å lage dårlig arbeidsmiljø. Så jeg spiller i praksis skuespill på jobb hvor jeg er den trygge gode personen jeg er sammen med venner, men inni meg vil jeg bare vekk. Jeg har ikke veldig gode muligheter for å komme meg vekk uten å bytte karrierevei og det vil jeg ikke. Vet ikke helt hva jeg oppnår med dette innlegget men er i det minste godt å få ut frustrasjonen I guess. Noen som har vært, eller er, i samme situasjon? Hvordan løste det seg? Anonymkode: c345a...0c1 Hei, kjipt å lese om 😕 Har du jobbet på denne arbeidsplassen lenge? Er vel flere kolleger som har det slik du beskriver? Har du snakket med ledelsen om dette? Anonymkode: 1c3ba...4cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #13 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): for et dumt svar på en påstand - for du spør egentlig ikke TS om noe i starten, du formulerer en påstand kamuflert som et spørsmål, hersketeknikk som du følger opp med i svaret over og etter... Det er lite sannsynlig at TS er problemet da de tingene TS beksriver er en del av hverdagen til svært mange oppgående ansatte som SER sine ledere og sin bedrift feile. Dessverre har TS et poeng, det er bedre å late som enn å forsøke endre en dårlig kultur fordi man som oftest ender opp med å bli definert som problemet om man ikke er ekstremt flink i å spille et politisk spill hvor man får andre til å tro at de kom på ideene om endring osv osv.. Anonymkode: 3973b...b48 Helt enig, men hey. Det er heldigvis i norge ingen tvang til å jobbe hos en spesifik arbeidsgiver. Man kan bytte arbeidsplass om man er så misfornøyd. Jeg tenker ledere, sjefer og eiere er bare mennesker de også. Med både gode og dårlige sider. Om de dårlige sidene skygger over de gode, så ser jeg ingen grunn til å bli. Men dersom de gode sidene veier opp for noe av de dårlige, tenker jeg at man bare bør bite det i seg, og akseptere at ikke alt er «perfekt». Man kan jo prøve være sjef/leder en periode selv og se hvor lett det er. Spesielt kombinert med familie, barn osv. Er få bransjer i norge der det er vanskelig å starte opp sitt eget, så skjønner ikke hvorfor ikke fler gjør det. Så får de endelig den perfekte lederen uten noen feil (en selv). Anonymkode: 1c3ba...4cd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #14 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hei, kjipt å lese om 😕 Har du jobbet på denne arbeidsplassen lenge? Er vel flere kolleger som har det slik du beskriver? Har du snakket med ledelsen om dette? Anonymkode: 1c3ba...4cd Har jobbet der en del år. Kollegaene mine er ikke til å stole på da ting sladres videre. Kan ikke snakke med ledelse da de er en del av problemet og kulturen. Anonymkode: c345a...0c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #15 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har jobbet der en del år. Kollegaene mine er ikke til å stole på da ting sladres videre. Kan ikke snakke med ledelse da de er en del av problemet og kulturen. Anonymkode: c345a...0c1 Men er det ikke fler enn det som er misfornøyd med arbeidsplassen? Er du mye sykemeldt? Anonymkode: 1c3ba...4cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #16 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men er det ikke fler enn det som er misfornøyd med arbeidsplassen? Er du mye sykemeldt? Anonymkode: 1c3ba...4cd Jeg snakker ikke med dem om dette, siden jeg ikke kan stole på dem, så jeg aner ikke. Nei, ikke vært noe sykemeldt de siste årene. Hvorfor så spesifikke spørsmål? Anonymkode: c345a...0c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #17 Del Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Helt enig, men hey. Det er heldigvis i norge ingen tvang til å jobbe hos en spesifik arbeidsgiver. Man kan bytte arbeidsplass om man er så misfornøyd. Jeg tenker ledere, sjefer og eiere er bare mennesker de også. Med både gode og dårlige sider. Om de dårlige sidene skygger over de gode, så ser jeg ingen grunn til å bli. Men dersom de gode sidene veier opp for noe av de dårlige, tenker jeg at man bare bør bite det i seg, og akseptere at ikke alt er «perfekt». Man kan jo prøve være sjef/leder en periode selv og se hvor lett det er. Spesielt kombinert med familie, barn osv. Er få bransjer i norge der det er vanskelig å starte opp sitt eget, så skjønner ikke hvorfor ikke fler gjør det. Så får de endelig den perfekte lederen uten noen feil (en selv). Anonymkode: 1c3ba...4cd Med min utdannelse har jeg ikke noe mulighet til å starte opp for meg selv. Skulle gjerne gjort det ellers. Anonymkode: c345a...0c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #18 Del Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Med min utdannelse har jeg ikke noe mulighet til å starte opp for meg selv. Skulle gjerne gjort det ellers. Anonymkode: c345a...0c1 Hvorfor har du ikke det? Hvilken bransje jobber du i? Anonymkode: 1c3ba...4cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 19. november 2024 #19 Del Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Kan det være at det er du som er problemet? Anonymkode: cec0a...168 Merkelig konklusjon når ts faker at hun stortrives og er super greie med alle på jobb fordi hun er redd for å ødelegge arbeidsmiljøet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2024 #20 Del Skrevet 19. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor har du ikke det? Hvilken bransje jobber du i? Anonymkode: 1c3ba...4cd Det tenker jeg at jeg ikke vil utlevere her. Anonymkode: c345a...0c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå