AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #21 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva burde du spise? Mindre. Hva burde du trene? Mer. Anonymkode: 4c3b3...f93 Ikke nødvendigvis nei. Spis BEDRE og tren BEDRE. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Spiser lite fra før , trener 3 ganger i uka. Anonymkode: f75f3...1f5 Men hva trener du, og hvordan? De fleste har dårlig kvalitet på treningen sin. AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Ja vet det tar tid men ønsker for helsen sin del og gå ned også ❤️ Anonymkode: f75f3...1f5 Hvor høy er du? Hvis du bare trenger å gå ned 10 kilo for å få flat mage trenger du sannsynligvis ikke å gå ned i det hele tatt for helsens del. Jeg er for eksempel 160 høy. Hadde jeg vært 73 kilo hadde jeg vært svært overvektig. Hadde jeg da gått ned til 63 kilo ville det ikke vært noe poeng for helsen å få ned mer, men personlig trives jeg bedre på 53. På 63 ville jeg følt meg tung og treig og litt deigete, men det er ikke helseskadelig overvekt, bare uestetisk og ubehagelig. (Har aldri vært så tung uten i forbindelse med svangerskap). Anonymkode: 24670...70b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #22 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Proteiner og grønnsaker. Havregryn til frokost. Dropp brød og pasta så langt det lar seg gjøre. Og selvsagt ikke sukker eller potetgull. Daglige lange trilleturer og trening i tillegg (Sats har barnepass). Anonymkode: 9f573...03a Trener på senter , ja kan prøve få I meg havregrøt. Går 1 time med vogn noen dager i uken . Anonymkode: f75f3...1f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #23 Del Skrevet 4 timer siden Mitt livs beste form hadde jeg etter ett år med: 3 dager styrke i uken 3 dager løping i uken 1 hviledag Spiste «sunt» (mye grønnsaker) og moderate mengder. Min ene last var øl, men det gikk greit siden jeg var i 20-årene. Det viktigste for meg var å ha et regime hvor jeg visste når jeg skulle trene, heller enn å måtte tenke. Anonymkode: 8a02a...d7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #24 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke nødvendigvis nei. Spis BEDRE og tren BEDRE. Men hva trener du, og hvordan? De fleste har dårlig kvalitet på treningen sin. Hvor høy er du? Hvis du bare trenger å gå ned 10 kilo for å få flat mage trenger du sannsynligvis ikke å gå ned i det hele tatt for helsens del. Jeg er for eksempel 160 høy. Hadde jeg vært 73 kilo hadde jeg vært svært overvektig. Hadde jeg da gått ned til 63 kilo ville det ikke vært noe poeng for helsen å få ned mer, men personlig trives jeg bedre på 53. På 63 ville jeg følt meg tung og treig og litt deigete, men det er ikke helseskadelig overvekt, bare uestetisk og ubehagelig. (Har aldri vært så tung uten i forbindelse med svangerskap). Anonymkode: 24670...70b Jeg er 1,62 Anonymkode: f75f3...1f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #25 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mitt livs beste form hadde jeg etter ett år med: 3 dager styrke i uken 3 dager løping i uken 1 hviledag Spiste «sunt» (mye grønnsaker) og moderate mengder. Min ene last var øl, men det gikk greit siden jeg var i 20-årene. Det viktigste for meg var å ha et regime hvor jeg visste når jeg skulle trene, heller enn å måtte tenke. Anonymkode: 8a02a...d7a Ja trener styrke 3 dager i uken og trilleturer med barnevogn. Anonymkode: f75f3...1f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #26 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke nødvendigvis nei. Spis BEDRE og tren BEDRE. Men hva trener du, og hvordan? De fleste har dårlig kvalitet på treningen sin. Hvor høy er du? Hvis du bare trenger å gå ned 10 kilo for å få flat mage trenger du sannsynligvis ikke å gå ned i det hele tatt for helsens del. Jeg er for eksempel 160 høy. Hadde jeg vært 73 kilo hadde jeg vært svært overvektig. Hadde jeg da gått ned til 63 kilo ville det ikke vært noe poeng for helsen å få ned mer, men personlig trives jeg bedre på 53. På 63 ville jeg følt meg tung og treig og litt deigete, men det er ikke helseskadelig overvekt, bare uestetisk og ubehagelig. (Har aldri vært så tung uten i forbindelse med svangerskap). Anonymkode: 24670...70b Jeg trener styrke 3 dager i uken, blant annet benpress , roing i kabel , skuldre og bryst og spinning 1 gang i uken . Anonymkode: f75f3...1f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #27 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Er enig med meg selv jeg , men må.spise mer da jeg spiser altfor lite og da orker jeg ikke mye trening heller . Så må finne bra mat jeg kan tilføre . Anonymkode: f75f3...1f5 Da trener du mer. Jeg spiser det jeg vil, er aldri sulten. Men trener mye. Selvpining å holde på slik du gjør. For da får du ingenting ut av treningen, og intenting ut av mat. Anonymkode: ac906...d99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #28 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Da trener du mer. Jeg spiser det jeg vil, er aldri sulten. Men trener mye. Selvpining å holde på slik du gjør. For da får du ingenting ut av treningen, og intenting ut av mat. Anonymkode: ac906...d99 Har hatt dårlig matlyst siden fødsel , kan ikke trene mer før jeg får orden på maten . Anonymkode: f75f3...1f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #29 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ikke nødvendigvis nei. Spis BEDRE og tren BEDRE. Men hva trener du, og hvordan? De fleste har dårlig kvalitet på treningen sin. Hvor høy er du? Hvis du bare trenger å gå ned 10 kilo for å få flat mage trenger du sannsynligvis ikke å gå ned i det hele tatt for helsens del. Jeg er for eksempel 160 høy. Hadde jeg vært 73 kilo hadde jeg vært svært overvektig. Hadde jeg da gått ned til 63 kilo ville det ikke vært noe poeng for helsen å få ned mer, men personlig trives jeg bedre på 53. På 63 ville jeg følt meg tung og treig og litt deigete, men det er ikke helseskadelig overvekt, bare uestetisk og ubehagelig. (Har aldri vært så tung uten i forbindelse med svangerskap). Anonymkode: 24670...70b Du blir akkurat like feit av 3000 kalorier frukt som du blir av 3000 kalorier godteri. Fysikkens lover bryr ikke seg om meningene dine. Anonymkode: 4c3b3...f93 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #30 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du blir akkurat like feit av 3000 kalorier frukt som du blir av 3000 kalorier godteri. Fysikkens lover bryr ikke seg om meningene dine. Anonymkode: 4c3b3...f93 Fysikken sier at du ikke kan utføre 3000 kalorier med arbeid uten at kroppen på et tidspunkt er tilført 3000 kalorier. Den sier ikke at 3000 kalorier spist blir til 3000 kalorier med fett. Om du spiser stivelse så er det høy kalori men blir ikke opptatt av kroppen som energi. Anonymkode: 8a02a...d7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #31 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fysikken sier at du ikke kan utføre 3000 kalorier med arbeid uten at kroppen på et tidspunkt er tilført 3000 kalorier. Den sier ikke at 3000 kalorier spist blir til 3000 kalorier med fett. Om du spiser stivelse så er det høy kalori men blir ikke opptatt av kroppen som energi. Anonymkode: 8a02a...d7a TS er overvektig, hun har mer enn nok kalorier på kroppen til å gå veldig lenge i kaloriunderskudd, begrensingen er om TS ammer, som er grunnen til at jeg foreslo å trene mer. Du kan fint spise i kaloriunderskudd og trene. Kroppen gjør stivelse om til karbohydrater og enten bruker det som energi eller gjør det om til kroppsfett. Anonymkode: 4c3b3...f93 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 3 timer siden #32 Del Skrevet 3 timer siden Kjernemuskulatur er bra og trene. Da blir du sterk i rygg og mage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #33 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS er overvektig, hun har mer enn nok kalorier på kroppen til å gå veldig lenge i kaloriunderskudd, begrensingen er om TS ammer, som er grunnen til at jeg foreslo å trene mer. Du kan fint spise i kaloriunderskudd og trene. Kroppen gjør stivelse om til karbohydrater og enten bruker det som energi eller gjør det om til kroppsfett. Anonymkode: 4c3b3...f93 Jeg skal bare ned 10 kg , ammer ikke .men må få I meg mer mat for spiser veldig lite så har ikke mye energi. Anonymkode: f75f3...1f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #34 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (33 minutter siden): TS er overvektig, hun har mer enn nok kalorier på kroppen til å gå veldig lenge i kaloriunderskudd, begrensingen er om TS ammer, som er grunnen til at jeg foreslo å trene mer. Du kan fint spise i kaloriunderskudd og trene. Anonymkode: 4c3b3...f93 Sitat Posten min var en kritikk av det jeg oppfattet som en banal «dette er bare fysikk»-forklaring. Kropp, kosthold og overvekt foregår rett nok i den fysiske verden og er gjenstand for fysikkens regler, men et enkelt energi-regnskap fra 2FY sier oss ikke nødvendigvis det vi trenger å vite. En kropp som bruker mer energi enn den får inn vil naturligvis gå tom for energi (se bare på de grusomme bildene fra nazistenes utrydningsleire). Men at en reduksjon på 1000 kalorier fra dagens kosthold skal gi en vektreduksjon på antall dager x 1000 kalorier i kroppsfett baserer seg på en rekke antagelser som jeg tviler på: 1. Tar kroppen i dag opp alle kaloriene som finnes i kosten eller ender noe opp i avføringen? 2. Er kroppens enegiforbruk uavhengig av tilgangen på energi? (Svaret synes generelt å være nei). Sitat Kroppen gjør stivelse om til karbohydrater og enten bruker det som energi eller gjør det om til kroppsfett. Beklager, det var fiber jeg tenkte på. Fiber gir brennverdi og regnes derfor med som kalorier i matvarer, men tas ikke opp av kroppen til mennesker som energi. Anonymkode: 8a02a...d7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #35 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jo men hvor mange måltid , lavkarbo eller vanlig osv. Anonymkode: f75f3...1f5 Det spiller ingen rolle. Mindre inn enn ut, helt simpelt. Og husk å spise nok til at du på ingen måte er i nærheten av å sulte under amming! Sulting vil redusere kroppens evne både til produksjon av melk og til å lege sår, arr, muskler etc kraftig. Så ikke gjør det! Spis som et absolutt minimum nok kalorier til vedlikehold av tilhelning, amming og muskelbygging. Jeg, som normalt aktiv og normalvektig kvinne på 160 forbrenner 1800-2200 kcal per normaldøgn. Du bør forbrenne mer. Så der ligger lista, ikke på fiktive «1500» eller annet vås folk med spiseforstyrrelser kommer til å formidle til deg. Og så finner du deg en fysioterapeut som spesialiserer seg på å ordne opp i magemuskler, bekkenmusklatur etc etter fødsler. Anonymkode: a4d50...08a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #36 Del Skrevet 2 timer siden Åh er det deg igjen? Overvektig, men klarer ikke spise mindre. Kan ikke trene fordi du liksom spiser for lite. Kan ikke gå ned i vekt fordi du ikke kan spise mindre. Alle råd du får her inne er feil fordi du plutselig får spiseforstyrrelse midt i tråden? Fordi du gikk ned 15kg rett etter fødsel (som er normalt). Du har allerede en lang tråd med masse råd, les heller den igjen. Anonymkode: 2aa87...be6 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #37 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei ,tok keisersnitt for 6 mnd siden .hater magen og driver og skal ned i vekt ,tenker rundt 10 kg .er 73 kg nå . Hva bør jeg spise/trene ?, på forhånd takk for svar Anonymkode: f75f3...1f5 Er det du som hadde tråd om bukser som ikke passet til keisersnittmagen uansett hvilke forslag su fikk? Du må la magen komme på plass av seg selv, det hjelper verken å trene deg sønder å sammen eller å sulte deg En sunn livsførsel og tid, så ordner det seg, med mindre du blir gravid igjen. Anonymkode: db361...0ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #38 Del Skrevet 2 timer siden Vektnedgang. Og styrking av kjerne og mage. Jogge. Spis rene råvarer. Finn ut hva du må ligge på i antall kalorier for å gå ned. Unngå brus, juice, alkohol, snacks, godteri og matvarer som gir mye kalorier. Anonymkode: fa6ff...e59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #39 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det du som hadde tråd om bukser som ikke passet til keisersnittmagen uansett hvilke forslag su fikk? Du må la magen komme på plass av seg selv, det hjelper verken å trene deg sønder å sammen eller å sulte deg En sunn livsførsel og tid, så ordner det seg, med mindre du blir gravid igjen. Anonymkode: db361...0ab Det vil jo hjelpe å bli normalvektig. Anonymkode: 2aa87...be6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #40 Del Skrevet 2 timer siden Hvor mye går du ned i vekt i uken på det kostholdet du har nå da? Hvis du går ned jevnt og trutt ukentlig så spiser du jo allerede passelig. Dersom du ikke går ned noe, så betyr det dessverre at du ikke spiser så lite som du tror. Du er passelig aktiv til å være småbarnsmor syns jeg, så det er kostholdet du burde se på. Om du ønsker et bedre kosthold så tenk rene råvarer til hvert måltid og ingen flytende kalorier. Men fortsatt må du spise mindre enn du forbrenner for å gå ned i vekt. Anonymkode: 2aa87...be6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå