Gå til innhold

Tegn på utbrenthet, har ikke samvittighet til å bli sykmeldt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har siden sommer hatt tegn på lett depresjon etter å ha stått i en vanskelig situasjon hjemme der eldste har skolevegring. Skolevegringen har vart i noen år, men kverner/tar mye plass hos meg. 
Har samtidig jobbet fullt, og prøver å drive familien as.

Går til samtale via psykisk helse team i kommunen og har fått beskjed om å prioritere meg selv (ikke lett med familie og jobb). 

Jeg gråter lett, kjenner på lite/få følelser, er helt tom og gleder meg til ingenting. 

Har tatt dette opp med fastlegen og vi ble enige om at jeg skulle prøve samtale terapi  først.  Det å jobbe hjelper jo å koble av det som skjer hjemme.

I helgen har jeg hatt hodet i hodet, mye muskel vondt i brystet, og mye svimmel. Føler meg frisk bortsett fra dette.

Jeg er sjeldent syk fra jobben, men vurderer nå å bruke en egenmelding også ringe legen.

Hva ville dere ha gjort? 

Anonymkode: ddc8f...5e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ikke prioriterer helsen din og kroppen din - hvem mener du at skal gjøre det da?

Å bli utbrent er ikke noen spøk. Du kan være heldig og klarer deg med en langvarig sykemelding. Eller du kan være uheldig (som flere av oss) og både få autoimmune sykdommer og kroniske plager/endret hode.

Jeg møtte veggen for noen år siden og har etter det måttet endre mye. En av de tingene jeg og andre rundt meg merker mest er min kapasitet til arbeid og sosiale sammenkomster. Det er for alltid endret og det er så vidt jeg klarer en 100% jobb. Sosiale sammenkomster må planlegges over tid og kan ikke være for langvarige. Selv om det er noe jeg har slitt med lenge har det blitt vesentlig verre etter jeg møtte veggen.

Så spørsmålet da går igjen tilbake til åpningen. Om du ikke tar vare på deg selv - hvem skal gjøre det?

• Hjerte 1
Skrevet

Det er jo samvittigheten din som vil gjøre at du blir utbrent, da. Synes du samvittigheten din gjør deg noen tjenester da? Alt samvittigheten din sier synes jeg du skal se bort fra i en god stund fremover. Jeg synes du bør høre på det kroppen din skriker til deg og det psykisk helse team sier, så slipper du kanskje å bli langtidssykemeldt eller i verste fall ufør.

Anonymkode: 6998b...96d

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...