Gå til innhold

Bør prevensjon forbys? Eller bør vi la vestlig sivilisasjon dø ut. Eller annet ?

AnonymBruker

Bør prevensjon forbys? Eller bør vi la vestlig sivilisasjon dø ut. Eller annet ?  

53 stemmer

1. 1. Bør prevensjon forbys? Eller bør vi la vestlig sivilisasjon dø ut. Eller annet ?

• Ja, prevensjon bør forbys
      9
    • Nei, vi bør la vestlig sivlisasjon/kultur dø ut
      30
    • Annet, jeg har en plan, for å redde Europa, uten å forby prevensjon, og JEG VIL DELE PLANEN under..
      14

Anbefalte innlegg

Jeg tror nok at vesten vil være utdødt innen noen hundre år. Jeg kan ikke se hva som skal få fødselstallene opp. Som mann vil jeg gjerne ha flere barn, men finner ingen i Norge som er interesserte. Nå er jeg snart for gammel. Jeg har virkelig vært på tilbudssiden, men markedet er rett og slett ikke der.

Anonymkode: c61fa...d2c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For mange ER inntekt problemet.
Spesielt for dem som står utenfor arbeidslivet. De som går på stønad/trygd for eksempel.
Vet om kvinner som går på minimal stønad og som har fått barn. De sliter enormt med å klare seg i hverdagen. Sammenlignet med de i full jobb så får de smuler i fødselspenger også. Det synes jeg er fryktelig urettferdig, samtidig som det er en bremsekloss for å få barn. Og vi trenger flere barn. Fødselstallene blant nordmenn nå er skremmende.

Disse kvinnene burde også få en god "lønn" mens de har små barn, for å stimulere til å få barn og gi dem et liv der de og barna har det bra økonomisk. Økonomi har mye å si for helse generelt, så dette ville ha tilført mye bra i samfunnet mener jeg.

En jeg kjenner var husløs med et lite barn. Men NAV kunne ikke hjelpe sa de, fordi de eneste boligene de hadde tilgjengelig var der de bodde mange som var rusmisbrukere, og det var uaktuelt å plassere et lite barn der. 
Så da måtte hun bo hos en venninne og sove på sofaen hennes. Stikk i strid med det man leser om NAVs plikt til å sørge for bosted altså.
Synes slikt er skammelig i vårt land!

Anonymkode: 3bb9c...334

Jeg er klar over at det ikke er lett å være ufør.

Men la oss holde oss til samtaleemnet. Det er ikke pga. for mange uføre som ikke har råd til barn som er grunnen til at Europa ikke produserer nok barn.

Har du en mann og en dame som jobber i lavlønnet yrke så har de ca. 70000 kr utbetalt per måned tilsammen, det vil si etter alt av regninger og mat osv. er kjøpt og betalt sitter de igjen med 40000 kroner ca. de kan bruke på barn, det er mer enn nok.

Igjen, inntekt er ikke problemet.

Anonymkode: f645a...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

60% av menn under 30 har ikke hatt sex det siste året, tallet er 15% for kvinner.

96% av menn vil ha barn.

Kvinner vil i snitt ha menn som tjener 50% mer enn de, det er problematisk i et samfunn der kvinner har høyere utdanning enn menn. (Kvinner vil også ha menn med høyere utdanning enn dem, men det var ikke poenget mitt).

Da må menn skaffe seg høyere utdannelse eller bedre jobb da? 
Det er ikke så vanskelig. 
Jeg bryr meg ikke om jobben til mannen. Ei heller vil jeg ha barn, men vet jo om venninner osv, de finner rett og slett ikke menn som vil ha barn. Og de som vil ha, hjelper ikke til, så de er uaktuelle å få med 

Anonymkode: 890e8...08d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da må menn skaffe seg høyere utdannelse eller bedre jobb da? 
Det er ikke så vanskelig. 
Jeg bryr meg ikke om jobben til mannen. Ei heller vil jeg ha barn, men vet jo om venninner osv, de finner rett og slett ikke menn som vil ha barn. Og de som vil ha, hjelper ikke til, så de er uaktuelle å få med 

Anonymkode: 890e8...08d

Det er ikke mulig engang. Kravene for kvinner blir redusert om menn gjør det bedre enn kvinner slik at kvinnene kan hente seg inn.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg er en person uten livmor, det som i gamle dager ble kalt for "mann".

Det har ikke vært noen personer med livmor (tidligere kalt kvinner), som har ønsker å la mine barn vokse i magen deres, noe jeg selvsagt er veldig skuffet over.

Derfor har jeg per nu bidratt til produksjon av 0 barn. Jeg er helt enig, det er ikke bra, men siden jeg mangler livmor er det til syvende og sist opp til kvinnfolket, om de vil være egoister, eller patrioter. Og som vi alle vet, ender det med egoister som regel. 

Og ja, abort bør forbys også, det glemte jeg å nevne :) 

Anonymkode: 17bca...ff5

Du er uten troverdighet 

hilsen mor til fire barn 

Anonymkode: b985d...3d7

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

For mange ER inntekt problemet.
Spesielt for dem som står utenfor arbeidslivet. De som går på stønad/trygd for eksempel.
Vet om kvinner som går på minimal stønad og som har fått barn. De sliter enormt med å klare seg i hverdagen. Sammenlignet med de i full jobb så får de smuler i fødselspenger også. Det synes jeg er fryktelig urettferdig, samtidig som det er en bremsekloss for å få barn. Og vi trenger flere barn. Fødselstallene blant nordmenn nå er skremmende.

Disse kvinnene burde også få en god "lønn" mens de har små barn, for å stimulere til å få barn og gi dem et liv der de og barna har det bra økonomisk. Økonomi har mye å si for helse generelt, så dette ville ha tilført mye bra i samfunnet mener jeg.

En jeg kjenner var husløs med et lite barn. Men NAV kunne ikke hjelpe sa de, fordi de eneste boligene de hadde tilgjengelig var der de bodde mange som var rusmisbrukere, og det var uaktuelt å plassere et lite barn der. 
Så da måtte hun bo hos en venninne og sove på sofaen hennes. Stikk i strid med det man leser om NAVs plikt til å sørge for bosted altså.
Synes slikt er skammelig i vårt land!

Du lever i et land hvor absolutt alle har en overflod av penger og velstand, sammenlignet med noe annet tidspunkt i historien, men også sammenlignet med ethvert annet land i verden. Hvis hypotesen din hadde vært riktig, hadde jo folk med høy inntekt fått flere barn enn de gjør. Det er ikke inntekt som er problemet.

Anonymkode: 5e2e1...1fa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er klar over at det ikke er lett å være ufør.

Men la oss holde oss til samtaleemnet. Det er ikke pga. for mange uføre som ikke har råd til barn som er grunnen til at Europa ikke produserer nok barn.

Har du en mann og en dame som jobber i lavlønnet yrke så har de ca. 70000 kr utbetalt per måned tilsammen, det vil si etter alt av regninger og mat osv. er kjøpt og betalt sitter de igjen med 40000 kroner ca. de kan bruke på barn, det er mer enn nok.

Igjen, inntekt er ikke problemet.

Hadde de som går på stønad/trygd fått tilsvarende en god lønn ville det garantert blitt "produsert" flere barn.

Mange (enslige) med barn får så lite utbetalt fra NAV at de er helt avhengige av "almisser" fra omgivelsene.
For å kunne kjøpe vinterklær til barnet for eksempel. Eller for å få råd til å kjøpe sunn mat. 

Å kunne skaffe seg egen bolig er helt urealistisk. Noe som gjerne fører til stadige bytter av bosted (utleier vil bruke leiligheten selv, nye eiere av huset som har andre planer mm.)

Barna får ikke rotfeste noe sted. Da ønsker man gjerne ikke å få flere barn som må oppleve det samme.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva med dobbel barnetrygd på barn to og tre? Hvis problemet er at mange ikke får mer enn ett barn

Anonymkode: 915d5...eb2

Det er ikke mer penger jeg trenger. Det er mer tid. Jeg vil ikke ha flere ting. Jeg vil ha tid! Gi meg lavere pensjonsalder og garantert god pensjon feks, da begynner vi snakke. Eller 4 ekstra ferieuker i året til oss som får barn.

Anonymkode: b0234...c21

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du lever i et land hvor absolutt alle har en overflod av penger og velstand, sammenlignet med noe annet tidspunkt i historien, men også sammenlignet med ethvert annet land i verden. Hvis hypotesen din hadde vært riktig, hadde jo folk med høy inntekt fått flere barn enn de gjør. Det er ikke inntekt som er problemet.

Anonymkode: 5e2e1...1fa

Inntekt er ett av problemene. Det største for mange.
Det betyr ikke at det ikke er mange andre årsaker også til at man "velger bort" (flere) barn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

60% av menn under 30 har ikke hatt sex det siste året, tallet er 15% for kvinner.

96% av menn vil ha barn.

Kvinner vil i snitt ha menn som tjener 50% mer enn de, det er problematisk i et samfunn der kvinner har høyere utdanning enn menn. (Kvinner vil også ha menn med høyere utdanning enn dem, men det var ikke poenget mitt).

Og det gir du kvinner skylden for? Hvorfor ser jeg aldri yngre menn snakke til sine eldre medbrødre om at de må slutte å løpe etter de yngste? Det er jo mennene over 30 kvinnene har sex med da. For som det er påpekt, for hver kvinne som har sex er det også en mann. Og du kan bare gi deg med den « hundrevis» greia med mindre du kan presentere statistikk som viser at det stemmer.

Anonymkode: 45f0c...e4c

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Fulltid i butikk er 32500 kr utbetalt på en typisk måned, ikke 22000.

Biler koster ikke 1 million, en bil av høy kvalitet koster rundt 200000 kr, jeg har spart lenge for min Audi, det var ikke et spontankjøp og den kostet 600000 ikke 1 mill. En leilighet koster heller ikke 4 millioner om man ikke bor i Oslo.

Nå var det 22 000 min datter hadde utbetalt ved å jobbe fulltid på Meny. Du prater om en ny fin leilighet. Vi bor ikke i Oslo, men skal man ha en ny fin 2 roms leilighet her, så er det ca 4 mill. Kan få en sliten en til 2,5 mill. 

Samme hvor man bor, er det ikke realistisk for noen som jobber i kassa på butikk, og eie en fin ny leilighet, og bil til 600 000, og samtidig spare 10 000 kr i måneden. Da må man ha arvet, vunnet på lotto, rike foreldre som hjelper, eller kjøpt leilighet for 20 år siden.

Anonymkode: 7429f...ae6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

96% av menn vil ha barn.

Hvor har du disse tallene fra. Jeg tror overhodet ikke at 96% av menn vil ha barn. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en trist sannhet - oldemor og oldefar pulte mye mer enn deg!

Hva skjedde….?

TV. Internett. Endeløs scrolling på sosiale medier. Strømmetjenester.

Tippoldemor og tippoldefar? De hadde sex om de kjedet seg!

Vi kaster bort så uendelig mye av livet vårt på ting som betyr null og niks. Mens vi går glipp av å faktisk leve det.

Folk har ikke bare stadig mindre sex, men også færre venner. Færre sosiale arenaer å omgåes på, nesten umulig å bli kjent med nye mennesker. De unge sitter hjemme og gamer eller scroller, heller enn å henge på hjørnet og flørte med det motsatte kjønn.

Forby heller smarttelefoner og strømmetjenester, så måtte folk faktisk snakke med hverandre igjen. 

Anonymkode: 5d97c...7f5

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folks sexdrift er fortsatt ganske høy, men mengden barn som blir produsert er utrolig stusselig. Norske (moderne) kvinner ligger med hundretalls menn og ofte hundrevis av ganger med hver mann, men barn? Nope. En skal bare nyte ikke yte, er dagens filosofi. 

Alle som er glad i Vesten og vestlige verdier, bør være veldig bekymret for dette. Hvis folket med vestlige verdier, dør ut, vil vestlige verdier, dø ut. Ta f.eks kvinnerettigheter, om folket som bryr seg om kvinnerettigheter dør ut, vil kvinnerettigheter dø ut, og det er tilbake til kjøkkenet for kvinnfolket for å si det slik. Så selv vi som er woke/feminister/etc, bør være meget bekymret, og vurdere tiltak for å endre dette, selv tiltak vi ikke "liker" isolert sett.

Folk virker ønske få i pose og sekk, men sånn er ikke verden, hvis vi går etter "det perfekte", vil vi ende med ingenting. Dersom du ikke er enig med forbud mot prevensjon, greit nok, men da forventer jeg at du kommer med andre tiltak som kan virke, ellers tolker jeg det som at du er for at vestlig sivilisasjon skal dø ut, og erstattes med kvinnefiendtlige kulturer, og fair nok men da bør du stå for det og si det rett ut.

Ja, forbud mot prevensjon er ikke "perfekt", men alternativet (dø ut) er ikke pefrekt det heller... Se på verden, skal russerne og kineserne og muslimer, være fremtiden til Verden, fordi "vi" i vesten er egoistiske drittunger ? 

Så, hva er din løsning? kjør debatt !

Er du klar for å skifte bleier midt pÅ natta , betale alle utgiftene ved å ha et barn , inkludert større bopel så poden får eget rom? Klar for å følge på skoleavslutning og arrangere barnebursdag?  Følge opp skole og fritidsaktivitet , trøste og leke, rydde etter barnet, bli gulpa på og trille tur? Lage middag , mate baby? 

Hvor mange barn har du fått ? 

Anonymkode: a210c...34d

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, ts: hele poenget med den såkalte «vestlige sivilisasjon» er jo livskvaliteten. Poenget er ikke mengde mennesker. Livets verdi måles ikke i kvantitet. Det måles i kvalitet.

Å overleve inn i et dystopisk Europa etter at den vestlige sivilisasjon har falt (som er det Musk ønsker for Europa) er ikke et mål. Å få barn som overlever inn i et dystopisk Europa redder ikke noe som helst. Hele poenget med «den vestlige verden» er at livet faktisk har egenverdi akkurat her, akkurat nå. For du skal ikke mange årene tilbake før Europa var helvete på jord. Det er dette Europa Musk ønsker gjenskape. 

Og om befolkningen overlever eller ikke overlever? Vel, det er jo helt klart å foretrekke at alle dør i kampen mot denne dystopien. 
Du kan ikke både skape en dystopi og så kalle den «sivilisasjon». Den er et diktatur. Den er en fangeleir.

Anonymkode: b21f6...e71

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en person uten livmor, det som i gamle dager ble kalt for "mann".

Det har ikke vært noen personer med livmor (tidligere kalt kvinner), som har ønsker å la mine barn vokse i magen deres, noe jeg selvsagt er veldig skuffet over.

Derfor har jeg per nu bidratt til produksjon av 0 barn. Jeg er helt enig, det er ikke bra, men siden jeg mangler livmor er det til syvende og sist opp til kvinnfolket, om de vil være egoister, eller patrioter. Og som vi alle vet, ender det med egoister som regel. 

Og ja, abort bør forbys også, det glemte jeg å nevne :) 

Så vi kvinner som har født barn er patrioter selv om vi ikke har lånt ut livmor til deg, eller bunner dette i at du er skuffet over at livet ble som det ble og at du ikke har fått barn selv?

Selv har jeg (snart) 2 barn og min mann ønsker seg 3. Dersom vi får tid og mulighet til det 3e er vi blant få som trekker tallet opp. Jeg føler egentlig jeg har gjort min del med 2 barn, da har både jeg og min mann «erstattet» oss selv i folketallet.

Om folk får 1 eller 5 barn er meg likegyldig, men jeg må si meg litt enig i at skremmende mange er frivillig barnløse. At de skal nyte livet og leve på sjampis og jordbær hele livet for så å forvente at de barna jeg setter til verden skal ta seg av dem på gamlehjemmet synes jeg er feil.

Anonymkode: 7b18f...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nå var det 22 000 min datter hadde utbetalt ved å jobbe fulltid på Meny. Du prater om en ny fin leilighet. Vi bor ikke i Oslo, men skal man ha en ny fin 2 roms leilighet her, så er det ca 4 mill. Kan få en sliten en til 2,5 mill. 

Samme hvor man bor, er det ikke realistisk for noen som jobber i kassa på butikk, og eie en fin ny leilighet, og bil til 600 000, og samtidig spare 10 000 kr i måneden. Da må man ha arvet, vunnet på lotto, rike foreldre som hjelper, eller kjøpt leilighet for 20 år siden.

Bolig til salgs | FINN Eiendom

2+ soverom, 60+ kvadrat, bygd i 2014 eller nyere, 2,5 millioner kroner eller billigere, 18532 resultater. 3+ soverom = 9942 resultater. Og som du ser er de spredd over hele Norge.

Som sagt, har sparte lenge for min bil. Med en gang jeg fikk jobb i butikk kjøpte jeg en Renault Megane til 6000 kr, et par år senere en BMW 3 serie til 118000 kr, noen år senere en Audi A3 til 225000 kr, 7 år etter det en BMW i4 M50 til 600000. Jeg kjøpte en splitter ny leilighet for 10 år siden til 1,85mill som jeg har betalt pittelitt ekstra ned på her og der, resten har jeg spart for det meste i fond og pittelitt på høyrentekonto bare som buffer. Leiligheten er nå verdt ca. 3 mill, har 900000 igjen i lån og betaler 6000 kr i måneden i lån, har 400000 igjen i fond og 80000 kr i buffer nå etter jeg kjøpte bilen (bilen har jeg tenkt å ha lenge btw, så nå er fokuset fondsparing i 15 år i strekk før jeg kjøper en litt mer fornuftig bil og slik at jeg kan pensjonere meg tidligere). Jeg tillater også meg selv å blåse ca. 3000 kr i måneden på akkurat det jeg vil med god samvittighet. Løsningen er å ikke bo i Oslo. Nei, jeg har ikke arvet en krone :)

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Folks sexdrift er fortsatt ganske høy, men mengden barn som blir produsert er utrolig stusselig. Norske (moderne) kvinner ligger med hundretalls menn og ofte hundrevis av ganger med hver mann, men barn? Nope. En skal bare nyte ikke yte, er dagens filosofi. 

Alle som er glad i Vesten og vestlige verdier, bør være veldig bekymret for dette. Hvis folket med vestlige verdier, dør ut, vil vestlige verdier, dø ut. Ta f.eks kvinnerettigheter, om folket som bryr seg om kvinnerettigheter dør ut, vil kvinnerettigheter dø ut, og det er tilbake til kjøkkenet for kvinnfolket for å si det slik. Så selv vi som er woke/feminister/etc, bør være meget bekymret, og vurdere tiltak for å endre dette, selv tiltak vi ikke "liker" isolert sett.

Folk virker ønske få i pose og sekk, men sånn er ikke verden, hvis vi går etter "det perfekte", vil vi ende med ingenting. Dersom du ikke er enig med forbud mot prevensjon, greit nok, men da forventer jeg at du kommer med andre tiltak som kan virke, ellers tolker jeg det som at du er for at vestlig sivilisasjon skal dø ut, og erstattes med kvinnefiendtlige kulturer, og fair nok men da bør du stå for det og si det rett ut.

Ja, forbud mot prevensjon er ikke "perfekt", men alternativet (dø ut) er ikke pefrekt det heller... Se på verden, skal russerne og kineserne og muslimer, være fremtiden til Verden, fordi "vi" i vesten er egoistiske drittunger ? 

Så, hva er din løsning? kjør debatt !

La oss høre på Elon☺️Elon er jo en så kjærlig far som bruker tid med og følger opp alle ungene sine ☺️Særlig det ene barnet som er trans  virker  jo å være veldig fornøyd med pappan sin. Flere av andre barna hans er fremdeles mindreårige så blir spende å høre hva de synes om far Elon når de blir eldre.  

Elon har 12 barn med 3 ulike kvinner ( 13 barn med 4 kvinner om vi teller med Amber Heard sin unge som kansje eller kansje ikke er hans). Jeg er veldig spendt på hva TS synes om kvinner som har 11 barn med 3 ulike menn? 

Endret av FruR
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi døde ikke ut da vi var noen få 100 000 mennesker i Norge, hvorfor skulle vi være i fare for å dø ut når vi er 5 millioner?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...