Gå til innhold

Bør prevensjon forbys? Eller bør vi la vestlig sivilisasjon dø ut. Eller annet ?

AnonymBruker

Bør prevensjon forbys? Eller bør vi la vestlig sivilisasjon dø ut. Eller annet ?  

53 stemmer

1. 1. Bør prevensjon forbys? Eller bør vi la vestlig sivilisasjon dø ut. Eller annet ?

• Ja, prevensjon bør forbys
      9
    • Nei, vi bør la vestlig sivlisasjon/kultur dø ut
      30
    • Annet, jeg har en plan, for å redde Europa, uten å forby prevensjon, og JEG VIL DELE PLANEN under..
      14

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da har du valgt fremmede på gata over familie, ditt valg. Jeg bor noen få minutter fra Ålesund by og kan velge mellom å lett dra inn til byen, dra på Moa (et næringspark med flere kjøpesenter, kino, svømmehall, golfbane osv. osv.), rett ved mye natur og alt man trenger. Hvorfor skulle jeg to-tredoble huslånet bare for å bo i Oslo?

Anonymkode: f645a...380

Hvorfor skal noen bytte ut det de har med Moa om de ikke selv vil da? Fordi du mener at de burde leve annerledes? 

Om folk vil bo midt i byen, eller på vidda må det nesten blir opp til dem. Kjøpesenter er ikke kulturliv akkurat, men noen ser vel slik på det..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var selv et uønsket barn og tro meg et barn merker at det ikke er ønsket og elsket. Det gjorde mye med psyken min som jeg fremdeles sliter med i 30-åra. Det å presse kvinner til å ha barn ser ikke en god løsning. 

Anonymkode: a210c...34d

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi legge ned bygdene? Er livsgrunnlaget i byen? Er det der dere fisker fisk, høster grønnsaker og korn, og har kyr?

Anonymkode: 05089...2a0

Nei absolutt ikke! Men det er jo i distriktene skoler og sykehjem legges ned. Fabrikker flytter, butikker stenger. Gårdsdrift er jo kjempebra, men for å hindre fraflytting trengs det skoler og arbeidsmuligheter.

Anonymkode: 7fa76...0e1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har alltid visst at det å være gravid faktisk er livsfarlig (og det merkes i liten grad i Norge fordi vi heldigvis har en god svangerskapsomsorg), og for min del har jeg fått komplikasjoner som i verste fall kan gi meg alvorlige skader eller død, og det samme med babyen i magen. Og det er jo faktisk gravide kvinner eller babyene dems som dør i Norge også. 

En ting er sikkert, og det er at jeg risikerer ikke livet mitt for at "den vestlige kulturen ikke skal dø ut". Da kan den vestlige kulturen ryke og reise for min del. Jeg får de barna jeg får (og det blir ikke mer enn 2) fordi JEG har lyst til det. Om prevensjon skulle forbys for å tvinge kvinner til å gå igjennom unøskede svangerskap vil jeg bare la være å ha sex, enkelt og greit. Det er ingen dans på roser å være gravid. 

Anonymkode: 3539b...0dd

Når menn kjempet mot tyskerne, var det også livsfarlig. Har du ikke noe patriotisme eller noe? Tror du menn i Ukraina elsker å sitte i kalde våte skyttergraver og bare vente på at artillerigranat nummer 1000 treffer og ikke bare såvidt bommer... ? De kommer enten tilbake med manglende kroppsdeler, eller døde. Høres skikkelig kult ut ???

Folk ofre seg for samfunnet, skal samfunnet fungere. "meg meg meg", funker ikke for å få til et velfungerende samfunn. Om alle hadde dine holdninger, ville vi snakket tysk idag, og jødene ville forsvunnet fra jordkloden f.eks, greit at du ikke vil ofre dge for samfunnet, men da bør du forstå at da vil ikke naboene dine heller, og til slutt hele landet heller, og da er det over, på en eller annen måte vil slike land dø ut. Du trenger patriotisme og selvoppofrelse for Samfunnet.

Skjerpings.

Anonymkode: 17bca...ff5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Folks sexdrift er fortsatt ganske høy, men mengden barn som blir produsert er utrolig stusselig. Norske (moderne) kvinner ligger med hundretalls menn og ofte hundrevis av ganger med hver mann, men barn? Nope. En skal bare nyte ikke yte, er dagens filosofi. 

Du er klar over at for hver kvinne som ligger med en mann, ligger det en mann med en kvinne?

Anonymkode: 5e2e1...1fa

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje utenlandske menn burde bli litt mer patriotiske og dele på kvinnene sine? Disse kvinnene som er så fantastisk patriotiske og bare går hjemme og føder mange barn?

Eller kanskje norske menn burde være patriotiske nok til å gå litt ned i stillingsprosent og gjøre en større innsats hjemme for å ta vare på egen barn, så kvinnene deres også kan få jobbe og tjene egne penger samtidig som de setter barn til verden?
I dagens økonomi må både kvinner og menn jobbe for å holde velferdsstaten i gang, og for at kvinner skal kunne bidra fullt ut må menn ta like mye ansvar for ungene som kvinnene gjør. Når babyen har vokst fra ammefasen, kan faren ta alle de samme omsorgsoppgavene som moren, og begge foreldre kan klare å både jobbe og ta vare på ungene sammen. Et godt samarbeid vil gi mer uthvilte og lykkelige kvinner som har både mer tid og mer overskudd til å føde barn, samtidig som de kan bidra til den norske økonomien ved å ta utdannelse og jobbe til de blir pensjonist. Bra for både kvinner, menn, barn og vår felles økonomi og samfunn.

Hvis da staten i tillegg legger til rette for og belønner folk som får barn, så vil andelen barn øke av det også.

Nå er det også fullt mulig for norske kvinner å få barn med utenlandske menn, så jeg lurer på hva TS tenker om det?

Anonymkode: af985...8b8

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

no shame skrev (3 minutter siden):

Hvorfor skal noen bytte ut det de har med Moa om de ikke selv vil da? Fordi du mener at de burde leve annerledes? 

Om folk vil bo midt i byen, eller på vidda må det nesten blir opp til dem. Kjøpesenter er ikke kulturliv akkurat, men noen ser vel slik på det..

Aldri sagt at folk skal tvinges til å flytte ut av Oslo, men når man bor i Oslo har man ingen rett å klage på at man betaler 20000+ kr i måneden for et lite bøttekott og dermed ikke har råd til barn, når du kan flytte rett utenfor en by og betale 1/3 i huslån for noe som er 4 ganger større og mye nyere.

Og at du later som det bare eksisterer kjøpesenter i Ålesund kommune viser bare hvor dårlig argumentet ditt er. Finnes ca. nada i Oslo som ikke også eksisterer innen en veldig kort kjøretur for meg.

Ålesund er ikke akkurat "vidda" heller, vi har tross alt 67520 innbyggere.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Slutt å kjøpe Gucci hver uke?

Jeg jobber i butikk og sparer over 10000 hver måned, selv om jeg har en stor fin leilighet jeg eier selv og en fin ny Audi. Inntekt er ikke problemet i Norge.

Det her blir jo bare idiotisk. De fleste som er enslige, og jobber fulltid i butikk. Vil ikke en gang ha råd til leilighet på 20 m2. Mitt ene barn jobbet fulltid i butikk, hadde 22 000 utbetalt, hvordan skulle hun klare å spare 10 000 kr i mnd, eie en bil til nærmere 1 mill, og en leilighet til rundt 4 mill?

Anonymkode: 7429f...ae6

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når menn kjempet mot tyskerne, var det også livsfarlig. Har du ikke noe patriotisme eller noe? Tror du menn i Ukraina elsker å sitte i kalde våte skyttergraver og bare vente på at artillerigranat nummer 1000 treffer og ikke bare såvidt bommer... ? De kommer enten tilbake med manglende kroppsdeler, eller døde. Høres skikkelig kult ut ???

Folk ofre seg for samfunnet, skal samfunnet fungere. "meg meg meg", funker ikke for å få til et velfungerende samfunn. Om alle hadde dine holdninger, ville vi snakket tysk idag, og jødene ville forsvunnet fra jordkloden f.eks, greit at du ikke vil ofre dge for samfunnet, men da bør du forstå at da vil ikke naboene dine heller, og til slutt hele landet heller, og da er det over, på en eller annen måte vil slike land dø ut. Du trenger patriotisme og selvoppofrelse for Samfunnet.

Skjerpings.

Her er det noen menn som burde ta seg kraftig sammen og drite i å starte krig. Uten maktsyke menn som starter krig, trenger heller ingen menn å risikere livet sitt i krig.

Anonymkode: af985...8b8

• Liker 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne som er født med defekte eggtokker og manglene hormonproduksjon. Hvis jeg ikke fikk østrogen og progresteron via  det som av mange brukes som prevensjon hadde det vært krise. For meg er det medisin. 

Pluss. Jeg er sikker på at mange av mennene som argumenterer med forbrud mot prevensjon vil bli overrasket  når kvinnene da blir enda mindre gira på ligge. 

Endret av FruR
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er klar over at for hver kvinne som ligger med en mann, ligger det en mann med en kvinne?

Om 1 mann har tilfeldig sex med 100 kvinner så er det 100 slutty kvinner og 1 slutty mann. Mesteparten av kvinner har tilfeldig sex med de samme få mennene i stedet for å bygge et liv med menn i sin liga. Det er poenget deres.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her blir jo bare idiotisk. De fleste som er enslige, og jobber fulltid i butikk. Vil ikke en gang ha råd til leilighet på 20 m2. Mitt ene barn jobbet fulltid i butikk, hadde 22 000 utbetalt, hvordan skulle hun klare å spare 10 000 kr i mnd, eie en bil til nærmere 1 mill, og en leilighet til rundt 4 mill?

Anonymkode: 7429f...ae6

Fulltid i butikk er 32500 kr utbetalt på en typisk måned, ikke 22000.

Biler koster ikke 1 million, en bil av høy kvalitet koster rundt 200000 kr, jeg har spart lenge for min Audi, det var ikke et spontankjøp og den kostet 600000 ikke 1 mill. En leilighet koster heller ikke 4 millioner om man ikke bor i Oslo.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må jobbe med kulturen slik at MENN får lyst til å forplikte seg og få barn tidligere. Slik at MENN ønsker familie og å bli fedre tidligere i livet (ikke etter 40 år).

Tinder bør forbys, og folk bør få opplæring i hvordan god kommunikasjon og gode parforhold fungerer. Det bør bli fokus på å bry seg om hverandre som mennesker og ikke bare overfladisk sex. Parforhold bør ha fokus på å samarbeide til begges beste, ikke bare bruke og utbytte hverandre.

Liten kommentar angående svaralternativer: Ved forbud av prevensjon ville flere barn blitt foreldreløse. Ikke alle kvinner i parforhold kan overleve for mange barnefødsler heller. Mer død og fattigdom og kriminalitet ville vært følgen av forbud mot prevensjon.

Anonymkode: 2dbc3...e90

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om 1 mann har tilfeldig sex med 100 kvinner så er det 100 slutty kvinner og 1 slutty mann. Mesteparten av kvinner har tilfeldig sex med de samme få mennene i stedet for å bygge et liv med menn i sin liga. Det er poenget deres.

Men dette skjer jo ikke. Det er flere menn, så det er noen få menn som aldri har sex. Også er det noen kvinner som ikke vil ha sex uten følelser. Som igjen gjør at flere menn ikke har sex. 
Aldri hørt om en mann alle kvinner vil ha, som de deler på. Det er bare i fantasien til menn som henger på KG. 
Ønsketenking i stedet for å ta innover seg realiteten. At man som mann må henge med i tiden. Vi lever ikke på 1800 tallet lenger. Og kvinner har valg. Så om du ikke blir valgt, bli en bedre mann. 

Anonymkode: 890e8...08d

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Slutt å kjøpe Gucci hver uke?

Jeg jobber i butikk og sparer over 10000 hver måned, selv om jeg har en stor fin leilighet jeg eier selv og en fin ny Audi. Inntekt er ikke problemet i Norge.

For mange ER inntekt problemet.
Spesielt for dem som står utenfor arbeidslivet. De som går på stønad/trygd for eksempel.
Vet om kvinner som går på minimal stønad og som har fått barn. De sliter enormt med å klare seg i hverdagen. Sammenlignet med de i full jobb så får de smuler i fødselspenger også. Det synes jeg er fryktelig urettferdig, samtidig som det er en bremsekloss for å få barn. Og vi trenger flere barn. Fødselstallene blant nordmenn nå er skremmende.

Disse kvinnene burde også få en god "lønn" mens de har små barn, for å stimulere til å få barn og gi dem et liv der de og barna har det bra økonomisk. Økonomi har mye å si for helse generelt, så dette ville ha tilført mye bra i samfunnet mener jeg.

En jeg kjenner var husløs med et lite barn. Men NAV kunne ikke hjelpe sa de, fordi de eneste boligene de hadde tilgjengelig var der de bodde mange som var rusmisbrukere, og det var uaktuelt å plassere et lite barn der. 
Så da måtte hun bo hos en venninne og sove på sofaen hennes. Stikk i strid med det man leser om NAVs plikt til å sørge for bosted altså.
Synes slikt er skammelig i vårt land!

Anonymkode: 3bb9c...334

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg er en person uten livmor, det som i gamle dager ble kalt for "mann".

Det har ikke vært noen personer med livmor (tidligere kalt kvinner), som har ønsker å la mine barn vokse i magen deres, noe jeg selvsagt er veldig skuffet over.

Derfor har jeg per nu bidratt til produksjon av 0 barn. Jeg er helt enig, det er ikke bra, men siden jeg mangler livmor er det til syvende og sist opp til kvinnfolket, om de vil være egoister, eller patrioter. Og som vi alle vet, ender det med egoister som regel. 

Og ja, abort bør forbys også, det glemte jeg å nevne :) 

Så du er en av mennene ingen kvinner synes er bra nok til å bli far? Og din løsning er at prevensjon skal forbys? 
Du hadde neppe fått barn da heller

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjerpings.

Men den norske nasjonalstaten er jo død. Norge er redusert til et geografisk område, og befolkningen består av folk fra hele verden. Det er opplest og vedtatt at en afrikaner med norsk pass er like norsk som en etnisk nordmann. Svært få hadde ofret seg for Norge i en eksistensiell krig. Ingen ofrer livet sitt for NAV og Espen Barth Eide. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette skjer jo ikke. Det er flere menn, så det er noen få menn som aldri har sex. Også er det noen kvinner som ikke vil ha sex uten følelser. Som igjen gjør at flere menn ikke har sex. 
Aldri hørt om en mann alle kvinner vil ha, som de deler på. Det er bare i fantasien til menn som henger på KG. 
Ønsketenking i stedet for å ta innover seg realiteten. At man som mann må henge med i tiden. Vi lever ikke på 1800 tallet lenger. Og kvinner har valg. Så om du ikke blir valgt, bli en bedre mann. 

60% av menn under 30 har ikke hatt sex det siste året, tallet er 15% for kvinner.

96% av menn vil ha barn.

Kvinner vil i snitt ha menn som tjener 50% mer enn de, det er problematisk i et samfunn der kvinner har høyere utdanning enn menn. (Kvinner vil også ha menn med høyere utdanning enn dem, men det var ikke poenget mitt).

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om disse mennene som er så gira på å forby prevensjon vil betale for alle utgifter ved barnet og skrifte bæsjebleier midt på natten, trilletur, leke, trøste, lage middag  og hente og levere i barne hage og være med i  FAu og på håndballtrening osv? 

Anonymkode: a210c...34d

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er «vi» her som skal bestemme hvor mange barn jeg skal ha? Og ved å tvinge meg, så har jo allerede kvinners rettigheter gått ut av vinduet.

Ikke har jeg ligget med hundrevis av menn hundrevis av ganger heller, men det er et sidespor fra incels. Så den lar jeg ligge. 

Hvis man vil ha flere barn per kvinne, så må samfunnet legge til rette for at det er gjennomførbart. Idag er det steindyrt å kjøpe bolig med plass til barn hvis man bor i sentrale strøk. Jobber er gjerne i sentrale strøk. Så per nå passer ikke lønnsnivå og boligpriser sammen med mange barn. Barn koster penger, arbeid og de må ha plass. 

Det hjelper heller ikke at skolebudsjettene barberes inn til beinet. Det skolen ikke får tatt av undervisning, må foreldrene ta. Jeg bruker mye tid på å hjelpe et barn med lærevansker. Skolen har ikke kapasitet. 

Likedan er det dårlige løsninger hvis et barn behøver ekstra oppfølging. Etter barnet er 12 år, så får man ikke sykt-barn fra NAV til å følge opp i avtaler og på hjemmebane. All tid brukt til det, må jobbes inn på kveldstid.  

Jeg har 2 barn. Kunne gjerne hatt 3-4 hvis forholdene lå bedre til rette. 

Anonymkode: 26d86...b89

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...