Gå til innhold

Venninne som bruker meg til oppmerksomhet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en venninne som jeg har funnet ut bruker meg for oppmerksomhet fra andre, feks deler mine sorger og forteller andre hvor grusomt jeg har det, og hun får masse omtanke fra dem, mens hun ikke en gang spør meg hvordan det går. Jeg trodde lenge bare at hun slet med å forholde seg til vanskelige ting, men måten hun legger det frem for andre. Er nesten som hennes egne vondter. Hva skal jeg si?

Anonymkode: 8f5f8...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du lenge har trodd at hun sliter med å forholde seg til vanskelige ting, hvorfor fortsetter du å legge ut om dine sorger og hvor grusomt du har det til henne? Det høres ut som at du misbruker denne vennen mer enn hun misbruker deg… 

Anonymkode: 420b5...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan si: «Sorry for at jeg lenge har misbrukt vennskapet ditt og hele tiden spydd ut om alle mine sorger og hvor grusomt jeg har det. Jeg innser at det har vært for mye fokus på meg og mitt. Jeg ønsker at vi skal ha et gjensidig vennskap, da jeg er veldig interessert i høre mer om deg, ditt og hvordan du har det. Vil du bli med å finne på noe en dag? Lover å ikke legge ut om alt fælt i livet mitt. Klem»

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Har en venninne som jeg har funnet ut bruker meg for oppmerksomhet fra andre, feks deler mine sorger og forteller andre hvor grusomt jeg har det, og hun får masse omtanke fra dem, mens hun ikke en gang spør meg hvordan det går. Jeg trodde lenge bare at hun slet med å forholde seg til vanskelige ting, men måten hun legger det frem for andre. Er nesten som hennes egne vondter. Hva skal jeg si?

Hva du skal si?

Dette vennskapet skal du avslutte.

Hun bryter flere «uskrevne» regler. Når du i fortrolighet forteller om ting du har opplevd eller som er vondt, så skal man ikke fortelle det videre. Her bryter hun jo all tillit. Hun burde jo ta hensyn, fordi det er jo egentlig opp til deg om dette er noe du ønsker å dele videre. Hun er hensynsløs, og tar ikke noe hensyn til deg og hva du føler i alt dette.

Men ikke bare forteller hun videre ting som er vondt for deg, men hun tar jo eierskap til det og later som at dine vonde opplevelser er hennes egne, hvor at alt handler om henne. Det er så frekt og narsissistisk at jeg ikke har ord.

Unnskyld språket her, men dette må være tidenes jævligste venninne. Blir sint på dine vegner når jeg leser hvordan hun holder behandler deg, venner gjør ikke slikt.

Endret av Blueberrymuffin
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvis du lenge har trodd at hun sliter med å forholde seg til vanskelige ting, hvorfor fortsetter du å legge ut om dine sorger og hvor grusomt du har det til henne? Det høres ut som at du misbruker denne vennen mer enn hun misbruker deg… 

Jeg har ikke gjort det den siste tiden, men hun sier til andre  "huff Kari har det så grusomt hun er fortsatt dårlig og inn og ut av sykehuset " fordi det er sånn som alle vet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du kan si: «Sorry for at jeg lenge har misbrukt vennskapet ditt og hele tiden spydd ut om alle mine sorger og hvor grusomt jeg har det. Jeg innser at det har vært for mye fokus på meg og mitt. Jeg ønsker at vi skal ha et gjensidig vennskap, da jeg er veldig interessert i høre mer om deg, ditt og hvordan du har det. Vil du bli med å finne på noe en dag? Lover å ikke legge ut om alt fælt i livet mitt. Klem»

Slik har det ikke vært. Det går langt mer i hvordan hun har det, hva hun tenker og føler enn jeg gjør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blueberrymuffin skrev (3 minutter siden):

Hva du skal si?

Dette vennskapet skal du avslutte.

Hun bryter flere «uskrevne» regler. Når du i fortrolighet forteller om ting du har opplevd eller som er vondt, så skal man ikke fortelle det videre. Her bryter hun jo all tillit.

Men ikke bare forteller hun videre ting som er vondt for deg, men hun tar eierskap til det og later som at dine vonde opplevelser er hennes egne, og at alt handøer om henne. Det er så frekt og narsissistisk at jeg ikke har ord.

Unnskyld språket her, men dette må være tidenes jævligste venninne. Blir sint på dine vegner når jeg leser hvordan hun holder på, venner gjør ikke slikt.

Takk. De andre i tråden tror jeg bruker henne og snakker masse om meg, det stemmer jo ikke. 9 av 10 samtaler vi har handler om henne fordi jeg ikke orker å presse meg inn og på mer, fordi hun svarer bare "åja jaha uff så fælt " osv før vi er tilbake på henne

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hva skal jeg si?

Hva med å slutte å si noe som helst til henne?

Anonymkode: 049e3...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva med å slutte å si noe som helst til henne?

Anonymkode: 049e3...2da

Ja men jeg vil hun skal slutte å snakke slik om meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hva skal jeg si?

Du ventilerer til henne. Hun ventilerer til andre. Slutt å ventiler til henne.

Anonymkode: 91cdd...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du ventilerer til henne. Hun ventilerer til andre. Slutt å ventiler til henne.

Anonymkode: 91cdd...3c2

Jeg gjør ikke det lenger, men det burde jeg skrevet opp i hovednnlegget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...