Gå til innhold

Vil ut av forholdet, han har ikke respekt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært med en mann en stund, og i starten var alt fint. Men nå har han begynt å vise fram veldig mange negative sider, det er mye jeg ikke klarer å håndtere. Han blir ofte sur for småting; blir sjalu om jeg f.eks snakker med en butikkselger som er tidligere venn av meg fra barndommen. 

Ofte når jeg er  borte fra ham så ber han om at jeg skal gjøre tjenester for ham, holde kontakten gjennom hele dagen og svare fort. Når jeg ikke svarer ender han opp med å bli sur, det er også slik at han reagerer med sinne hjemme også, skriker til meg og har store humørsvingninger. Jeg skal forlate forholdet men er redd han ikke skal la meg være i fred:(

Anonymkode: baeec...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du redd for at han skal oppsøke deg og evt gjøre deg noe, eller at han skal mase/kjefte/ringe/sende meldinger osv?

Anonymkode: 1bec0...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Er du redd for at han skal oppsøke deg og evt gjøre deg noe, eller at han skal mase/kjefte/ringe/sende meldinger osv?

Ja, at han skal mase og sende meldinger, oppsøke meg fysisk

Anonymkode: baeec...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å avslutte det forholdet. Du er verdt mer enn hvordan han behandler deg!

Anonymkode: c0e94...fe3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke la deg stoppe av frykt, men, du må ta frykten på alvor. Magefølelsen kan fortelle deg mye. Du må komme deg unna han, et sted du er trygg, før du slår opp. Dra på krisesenter, eller til venninne/familie som han ikke kjenner adresse til. Så slår du opp via telefon. Ikke fortell hvor du er, og bli der en stund til du ser reaksjonen hans. 

Blokker han på alle instanser. Be naboer holde øye om han drar hjem til deg etter du har slått opp. Hvis han prøver å oppsøke deg så må du ikke dra tilbake. 

Anonymkode: bc1b9...8b9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med andre om dette og prøv å vær sammen med de så mye som mulig av tiden. Avslutt forholdet med han, gjerne ta det på melding. Si at forholdet er slutt og at det er helt over. Ikke si at du ønsker å avslutte det, det gir en åpning for han. Si at det er slutt.

Om han begynner å trakassere deg, kontakt politet asap. Dra til politstasjonen, ikke bare ring de. Vær der fysisk slik at de også kan se hva han sender og evt la de høre om han ringer. Ikke blokker. Det kan gjøre at han vil komme til deg.

Anonymkode: ec429...2a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du skal ikke la deg stoppe av frykt, men, du må ta frykten på alvor. Magefølelsen kan fortelle deg mye. Du må komme deg unna han, et sted du er trygg, før du slår opp. Dra på krisesenter, eller til venninne/familie som han ikke kjenner adresse til. Så slår du opp via telefon. Ikke fortell hvor du er, og bli der en stund til du ser reaksjonen hans. 

Blokker han på alle instanser. Be naboer holde øye om han drar hjem til deg etter du har slått opp. Hvis han prøver å oppsøke deg så må du ikke dra tilbake. 

Anonymkode: bc1b9...8b9

Hadde tenkt til å skrive dette selv. ❤️ Jobber på krisesenter, og det kan være avgjørende å være på et trygt sted i bruddfasen, slik at man ser hvordan utøver reagerer. Råder deg også til å ikke snakke med ham på telefon, men ta evt vare på alt av sms’er og mailer, voicemail evt. Kommer han med trusler, kan du vise frem disse og søke om besøksforbud. Lykke til ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i et slikt forhold og er glad jeg holdt kontakt med krisesenter da jeg gjorde slutt. Heller de enn politiet, inntil noe ulovlig eventuelt skjer.

For all del, politiet er greit å ha, men det er mer begrenset hva de kan agere på. Han er tross alt langt unna å ha gjort noe ulovlig, og politiet kan ikke gjøre noe med din frykt alene.

Krisesenteret kan.

Anonymkode: 20b75...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...