Gå til innhold

Tur-rutiner hund

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er dine rutiner for tur med hunden din? Bare nysgjerrig på hvordan andre gjør det :) 

Mine/våre er sånn: 

Hverdag:

- tur på en time med en gang vi våkner. 

- tur på 1,5 - 2 timer rett etter jobb. 

- Kort tur ut på kvelden (dette er ofte bare i hagen)

Helg:

- tur på ca. 2 timer time med en gang vi våkner. 

- tur på 1,5 - 2 timer på ettermiddagen, gjerne i skogen. 

- Kort tur ut på kvelden, ca. 15 min. 

Anonymkode: 6186f...ad0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1-2 timer på morgningen. Det har vi ikke mulighet til her. Vi har en bichon frisk. Vi går ut på morgningen 10-15 minutter og han får løpe fritt i hagen etter dette, 40minutter-1 time tur på ettermiddagen. Kort luftetur på kvelden. Han får løpe i hagen som er inngjerdet i tillegg, og er med oss rundt når vi kjører barn på fritidsaktiviteter osv

Anonymkode: a598b...e07

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden vår hater regn, snø å hufsent vær, så for tiden er det raskt ut på do ved behov. Prøver å få en lengre tur iløpet av dagen, men regner det så snur hun i porten.  Hun får være med når vi drar på besøk, bilturer å sånt, så hun får litt aktivitet å stimuli.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor slik at han kan lufte seg selv rundt huset, så han er ute 5-10 ganger om dagen i alt fra 1 til 30 minutter. Jeg blir med han ut noen ganger, for lek og trening.

Prøver å få til en tur på formiddagene når jeg har tid, og går da 30-60 minutter. Noen ganger så drar vi på jakt i en times tid.

Klokka 18.00 (og ikke et minutt over!!!) så er han klar for ettermiddagsturen. Drar da på en litt lengre tur, ofte på over en time. 

I helgene så er det som oftest en tur/jakt på rundt 3 timer, både lørdag og søndag. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det en morgen tur på ca 20 min, så en  "lunch" tur på 45min/1 time, kveldstur på omtrent samme lengde før vi avslutter med "leggetur" på ca 20 min.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

1-2 timer på morgningen. Det har vi ikke mulighet til her. Vi har en bichon frisk. Vi går ut på morgningen 10-15 minutter og han får løpe fritt i hagen etter dette, 40minutter-1 time tur på ettermiddagen. Kort luftetur på kvelden. Han får løpe i hagen som er inngjerdet i tillegg, og er med oss rundt når vi kjører barn på fritidsaktiviteter osv

Anonymkode: a598b...e07

Ja, jeg står opp kl. fem for å få tid til den morgenturen. Men synes det er verdt det. Deilig og stille ute, og litt mindre dårlig samvittighet for meg når jeg vet at han har fått brukt seg litt før jeg går på jobb. Men skjønner at det ikke går for alle, altså. 

TS

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går en time på morgen, en time etter jobb og en time på kvelden.

Anonymkode: 71aeb...4f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ja, jeg står opp kl. fem for å få tid til den morgenturen. Men synes det er verdt det. Deilig og stille ute, og litt mindre dårlig samvittighet for meg når jeg vet at han har fått brukt seg litt før jeg går på jobb. Men skjønner at det ikke går for alle, altså. 

TS

Hvorfor kan ikke alle stå opp tidligere? Har man hund så har man hund.

Anonymkode: 5a52b...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du gjør det jo ikke selv...

Hvordan folk legger opp dagen sin får da være opp til enhver.

• Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden din er heldig:) her er det ca 20 min morgen og 1-3 timer om ettermiddagen + kort tissetur på kvelden. Ellers mener jeg de som kun går 20 min. turer heller burde skaffe seg gullfisk.

Anonymkode: 20e24...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 30 minutter om morgenen

0,5  - 1,5 timer på ettermiddagen 

1 time på kvelden.

I tillegg trener vi søk og spor. Noen ganger drar vi på lengre turer i skogen men det er ikke en del av den faste rutinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverdag:
20-30 minutter når vi våkner
1-2timer rett etter jobb
1-3 timer på kvelden
+ en rask tissetur rett før senga

Helg
2-4 timer på dagen
+/- 1 times tur på kvelden

Anonymkode: 06df8...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min hund sover helst til klokka 12, og hun er IKKE keen på å gå tur før det😅

Anonymkode: 33fcd...bc5

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De luftes i hagen når vi står opp. Så får de alt fra 30 min til 2 timer i løpet av dagen. Luftes i hagen ellers flere ganger i løpet av dagen/kvelden. 

Anonymkode: 90fde...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Min hund sover helst til klokka 12, og hun er IKKE keen på å gå tur før det😅

Anonymkode: 33fcd...bc5

Jeg hadde ikke fått vår ut før 8 om det så regnet kjøttboller 😅

Anonymkode: 6ba7f...49a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hverdag:
1-2timer rett etter jobb
1-3 timer på kvelden

Helg
2-4 timer på dagen
+/- 1 times tur på kvelden

Anonymkode: 06df8...b11

Jobber du 8-16 ish? Eller har barn? Jeg går mye tur med hunden altså, men dette hadde jeg aldri klart som en regel... Ferdig på jobb kl 15, da skal ungene hentes og middagen lages, så hunden går ut i hagen og tisser. Etter middag går jeg rundt 40 min, og så en ny tur på 40 min like før leggetid. Lengre turer i helgene og ferier. Nå er min hund gammel, 14 år (ganske stor hund) så hun hadde nok heller ikke orket så mye mer nå. Men likevel, fascinerende hvor lenge vanlige folk går med hundene sine i hverdagen. Litt som på økonomiforumet hvor "alle" sparer 10-15000 i måneden😅

Anonymkode: 1318c...4cf

• Liker 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jobber du 8-16 ish? Eller har barn? Jeg går mye tur med hunden altså, men dette hadde jeg aldri klart som en regel... Ferdig på jobb kl 15, da skal ungene hentes og middagen lages, så hunden går ut i hagen og tisser. Etter middag går jeg rundt 40 min, og så en ny tur på 40 min like før leggetid. Lengre turer i helgene og ferier. Nå er min hund gammel, 14 år (ganske stor hund) så hun hadde nok heller ikke orket så mye mer nå. Men likevel, fascinerende hvor lenge vanlige folk går med hundene sine i hverdagen. Litt som på økonomiforumet hvor "alle" sparer 10-15000 i måneden😅

Jeg går også morgentur, men den er vel 10-15 min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, det er en viss tendens til at alle som er veldig flinke svarer, det gjelder i alle slags tråder. På tråder om lønn er det jo nesten ingen som tjener under en million.. 

I denne tråden er vel jeg en av de som går minst tur. Men når jeg sammelignet med folk jeg kjenner som har hund, og de jeg møter på hundeskolen så er jeg en av de som går mest. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når han gidder å våkne i 11 tiden tar vi en dotur på 5-15 min, avhenger av hvor mye han snuser på turen. 
Så varierer det om vi går 2 turer på ca 30 min eller en lengre tur på en times tid. 
På kvelden tar vi en dotur på 10-20 min. 
Men alt avhenger selvsagt av vær og om vi skal på treninger den dagen. Tilpasser det formen hans og min. Regner og blåser det så nekter han å gå turer, da er han rett ut på do og så inn igjen. 

Anonymkode: 76d32...cf9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...