Gå til innhold

Dere i økonomijobber, hvor mye frihet har dere i en arbeidshverdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet enkelte yrker har stor grad av frihet, særlig når det er snakk om stillesittende konsentrasjonsarbeid. Innen IT, ser jeg stor grad remote work, og arbeidstider er nesten inteteksisterende.

Så dere i økononi, hvor rigid er det? Kan dere komme og gå når dere vil? Har dere mange pauser? Kan dere jobbe hvor dere vil fra? 

Anonymkode: 7a72b...c3d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Autorisert regnskapsfører. Formelt har jeg kjernetid fra 9 til 15 og mulighet for hjemmekontor tre dager i uken. I praksis kan jeg gjøre akkurat som jeg vil. Men det er jo fordi jeg har vist over tid at jeg tar ansvaret mitt seriøst og leverer det jeg skal og litt til.

Anonymkode: 33cee...6d5

Skrevet

Det finnes jo veldig mange forskjellige økonomijobber, så jeg kan bare svare for meg selv. Jobber som controller. På papiret kan jeg jobbe når og hvor jeg vil. Men i praksis består jobben av veldig mye møter, og mye diskusjoner og samarbeid som gjøres innenfor arbeidstid. Jobben styres i stor grad av korte frister. Det er ulike rapporteringer gjennom hele måneden.   

Så om du ønsker en fri rolle, der du kan jobbe (lite) og hvor og når du vil. Da ville jeg styrt unna controller. I en slik rolle må du regne med langt mer jobb en 40 timers uke, og sjelden tid til å flekse det ut. 

Anonymkode: 952ec...1b7

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det finnes jo veldig mange forskjellige økonomijobber, så jeg kan bare svare for meg selv. Jobber som controller. På papiret kan jeg jobbe når og hvor jeg vil. Men i praksis består jobben av veldig mye møter, og mye diskusjoner og samarbeid som gjøres innenfor arbeidstid. Jobben styres i stor grad av korte frister. Det er ulike rapporteringer gjennom hele måneden.   

Så om du ønsker en fri rolle, der du kan jobbe (lite) og hvor og når du vil. Da ville jeg styrt unna controller. I en slik rolle må du regne med langt mer jobb en 40 timers uke, og sjelden tid til å flekse det ut. 

Anonymkode: 952ec...1b7

Samme her, jobber i kommune. Mye frihet, men møtevirksomhet spiser en del av friheten (og jeg personlig setter pris på det, jeg hadde kjedet vettet av meg skulle jeg jobbet mye alene). 

Anonymkode: 9c98b...6f8

Skrevet

Jeg er statsautorisert regnskapsfører og i tillegg teamleder.  

VI har kjernetid 9-15 og i den perioden er det ofte kunder som stikker innom, felles møter el. så da bør vi være på kontoret. Hjemmekontor innvilges fra dag til dag. VI har også et par lokalkontoret som skal bemannes, da disse er kundemottak, så jeg stiller også der innimellom.

Jeg min egen kundeportefølje, og har også overordnet ansvar for oppfølging og opplæring av de andre, oppfølging av fremdriftsplaner, lønnskjøring og samarbeid med andre teamledere/ avdelingsleder.  Det går alt for mye tid tll møter i forhold til den jobben jeg skal utføre mot kundene. 

Jeg skulle innimellom ønske at jeg hadde litt mer tid til mine kunder, da jeg trenger å konsentrere meg innimellom, for å ferdigstille en kunde, og det er vanskelig når man stadig blir avbrutt av andre ting, men mangel på gode regnskapsfolk gjør at vi har litt for mye å gjøre alle mann. 

Min hverdag siste året har vært kontoret 40 t/uka( betalt lunsj) og hjemme 2-10 t/ uka alt etter hvor travelt det har vært. Og dette året har vært mindre travelt enn de to foregående årene. Så ting blir stadig bedre med mindre manuelle løsninger og mer digitalt/ automatisk. 

Anonymkode: e04f2...52d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...