Gå til innhold

Diagnose utbrent

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

De symptomene høres ganske kjent ut jeg er så dårlig jeg også. Men jeg blir ikke bedre. Ble du bedre etter å ha ligget i ro i tre måneder? Jeg klarer liksom ikke det fordi jeg bor alene og er veldig mentalt selv om jeg ligger hele tiden

Anonymkode: 90a94...877

Utmattelsen kom seg gradvis. Etter noen måneder fikk jeg hjelp av psykomotorisk fysio til å balansere aktivitet og hvile, og nå etter ca 1,5 år er jeg der at jeg fungerer greit til dagligdagse ting som å ta meg av barna alene, vaske klær, handle osv. Men det er fremdeles mange hvilepauser for dag. 

Dessverre hjelper ikke hvile noe særlig med fatigue, men så klarer man ikke å gjøre så mye annet enn å ligge der når man først er utmatta. Så da gjelder det å finne gode metoder for å få litt kvalitet på hvilen. For min del fungerte det (etterhvert) å planlegge hvilen. I starten var det f.eks; Nå skal jeg ligge en halvtime, så betale en regning med mobilen. Deretter ligge en halvtime til, så spise en brødskive og gå på do. Så hvile en time/halvanna før henge opp klær. 

På den måten var jeg ikke like stressa mår jeg hvilte, fordi det var en del av planen. Nå er jeg der at jeg trenger kanskje bare å ligge en halvtime etter å ha handlet, så er jeg klar for å støvsuge f.eks. 

Anonymkode: 2da72...7f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...