Gå til innhold

Ødelegger hodet ette sosiale happenings

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid syns det har vært vanskelig sosiale med mennesker jeg ikke kjenner så godt. Møter opp på arrangementer likevel (stort sett) og kommer gjennom det. Jeg kan grue meg i flere dager (eller uker) i forkant. Det verste er likevel tiden i etterkant. 

Jeg analyserer og går gjennom samtaler. Hver gang jeg snakker med noen føler jeg at jeg har sagt noe dumt. Når jeg tenker på det i etterkant skammer jeg meg og føler meg som tidenes største idiot. Tenker at de og de må tenke jeg er helt blåst og mangler sosiale antenner, har fryktelig rare meninger og kanskje de aldri vil snakke med meg igjen. De dømmer meg hardt. Dette kan jeg jo ikke vite om stemmer heller. 

Jeg kan godt våkne på natten med disse tankene. Da går de bare i ring. Kommer meg ikke ut av det. Kan svette og virkelig hate meg selv. 

Dette skjer oftere med de jeg ikke kjenner så godt, men skjer også oftere med venner og familie jeg kjenner veldig godt. Holdt aldri på sånn her før. Grua meg i forkant etc., men var bare glad jeg var ferdig med det. Jeg er nå i midten av 30-årene og har kanskje holdt på med det de siste 5 årene. 

Hva er dette for noe? Kommer det med alderen? Og hvordan i huleste kan jeg komme ut av det? Hjelper jo ikke for noe, kun destruktivt. 

Anonymkode: 893f2...510

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Virker som om det er sosial angst. Kjenner meg igjen i det du skriver og jeg er diagnosert med generell angstlidelse. 

Anonymkode: 7eea8...27c

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har jeg alltid hatt det, men spesielt med folk jeg ikke er helt trygg på og når det er mange til stede. Tror det er en slags sosial angst. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å lese innlegget ditt var som å lese kapittelet om sosialangst i Wilhelmsens bok "sjef i eget liv",. Ts, det er ikke tvil. Bare husk mange lider av dette og at det finnes mange der ute som er gode til å skjule det men som gruer seg og analyser etterpå. Eksponering og kognitiv terapi ifh sosial angst er veldig effektivt, prøv det:)

Anonymkode: 0e4d6...0c1

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør deg selv; hvor mye tid bruker DU på å tenke over det andre har sagt? Og med det i tankene; hvor sannsynlig er det at de da tenker noe som helst over hva du har sagt? 

På mandag kan du ringe fastlegen for å få en time så du kan be henvisning til psykolog. Dette er «enkelt» å endre, men du må ha hjelp til å tenke annerledes.

Anonymkode: 8c6d4...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...