Gå til innhold

Dere som jobber på sykehus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mange «feil» i sykehusserier som dere legger merke til, mtp prosedyrer, utstyr, behandling etc? Er det irriterende, eller bare overser dere dem? Hvilke «feil» går igjen? 

Anonymkode: 2a493...2aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jaaa!!! Klarer ikke å se slike serier, irriterer meg GRØNN!

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Er det mange «feil» i sykehusserier som dere legger merke til, mtp prosedyrer, utstyr, behandling etc? Er det irriterende, eller bare overser dere dem? Hvilke «feil» går igjen? 

Så og si alt av prosedyrer er feil, men det verste er likevel kommunikasjonen. Det blir bare så innmari teit iblant.

Anonymkode: a39b4...35a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Helt klart uten at jeg klarer å komme med et eksempel. 
Men ett annet eksempel: 

Jørn Lier Horst sine bøker er gjennomgående godt forankret i fakta. I en av de nyere bøkene hans stod at hovedpersonen gikk go fant boksen med allergitabletter (husker ikke om det stod navn på medisinen og) men allergitabletter av siste generasjon finnes bare i blisterpakker og ikke i boks med løse tabletter. 
Måtte sjekke i felleskatalogen den gang da…En så kjent forfatter som er så nøye, burde fått med seg en slik detalj, så hadde i hvert fall en leser opplevd forfatteren som litt mer virkelighetsnær. 

Anonymkode: a4275...29e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så og si alt av prosedyrer er feil, men det verste er likevel kommunikasjonen. Det blir bare så innmari teit iblant.

Serien fra hjerteavdelingen Rikshospitalet i Danmark finner ikke jeg omfattende feil på noe av dette du påpeker. 

Skrevet

Irriterer meg hvor mye legene gjør. De gjør mye av sykepleieoppgavene i serier.

Anonymkode: 16881...11d

• Liker 4
Skrevet

Alimemazin 20 mg kapsler er en antihistamin som finnes i boks 👍

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Tenker du over at dette varierer fra land til land? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Serien fra hjerteavdelingen Rikshospitalet i Danmark finner ikke jeg omfattende feil på noe av dette du påpeker. 

Ikke sett den, men om det er en dokumentarserie forventer jeg at de ansatte utøver prosedyrer korrekt og at kommunikasjonen er troverdig.

• Liker 2
Skrevet

Helt annet yrke, å være frisør og se skuespillere være frisør og er vondt å se på 🌋

Anonymkode: 02453...931

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

1) Varierer mellom land

2) Mange av de såkalte sykepleieroppgavene er egentlig faktisk legeoppgaver, som så er blitt delegert til sykepleiere på gruppenivå eller innen avdelinger. Noen Eks er blodgass, kateter, sonde, bytte av sone/PEG

Skrevet

Har sett mye på "the good doctor" og synes det er så komisk hvordan legene gjør typ alt i den serien, for eksempel som om at det er de som tar radiologiske undersøkelser av pasientene og de samme legene gjør alle slags operasjoner. Det er også litt komisk hvordan pasientene hele tiden går fra superstabile til at de nesten dør på null komma niks 🤣 

Anonymkode: 33f6e...caa

• Liker 4
Skrevet

Legene som gjør alle andres jobb (sykepleiere, radiografer, fysio/ergo). At de alltid har en operasjonsstue klar til operasjoner som ikke haster, leger som opererer med stor ørepynt. Og de klarer aldri å få hlr til å se ekte ut. Tror det var Greys jeg så på hvor legen stod ved siden av bordet, hendene helt feil, skuldrene og armene rett ut og stod der å "pulserte",måtte sende det på snap til en venn som er lege på sykehus, det så så fake ut at jeg måtte le! 

Må bare lære seg å overse småfeil.

Anonymkode: c1291...9d7

• Liker 1
Skrevet

På Greys når de snakker om alle mulige private ting foran pasientene, og mer eller mindre involverer pasienten i sitt personlige kjærlighetsliv og sexliv🙈 Totalt uprofesjonelt. 

Også det at det står 3-4 leger og henger ved sykesengen til en pasient, gjerne både timesvis og dagesvis😅

• Liker 1
Skrevet
Dishwalla skrev (14 minutter siden):

På Greys når de snakker om alle mulige private ting foran pasientene, og mer eller mindre involverer pasienten i sitt personlige kjærlighetsliv og sexliv🙈 Totalt uprofesjonelt. 

Også det at det står 3-4 leger og henger ved sykesengen til en pasient, gjerne både timesvis og dagesvis😅

De har jo veldig få pasienter per lege per dag på Grey’s, da. De jobber jo knapt i det hele tatt, rekker vel ikke det, når det er så mye dramatikk i privatlivet.

Anonymkode: a4f89...023

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...