Gå til innhold

Depositumskonto fra Danske Bank overføres ikke

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Danske Bank overfører alle sine privatkunder til Nordea denne helgen.

Jeg har depositumskonto i Danske Bank (jeg er leietaker), og har fått beskjed om at denne ikke kan overføres til Nordea og at det er opp til utleier å gi beskjed hvor disse pengene skal sendes.

Jeg har i tillegg sagt opp leieavtalen, og skal levere tilbake leiligheten før desember. Siden det er såpass kort tid igjen tipper jeg utleier ikke tar seg bryet med å opprette ny depositumskonto og bare setter pengene på egen konto i mens. Utleier gidder nemlig ikke svare på hvor pengene overføres. Og jeg kjenner jeg er ekstremt frustrert over denne situasjonen. Det er mine penger på en konto i mitt navn, hvorfor er det utleier alene som skal bestemme?? 

Anonymkode: d476f...664

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er jo helt vilt! Glad jeg forlot det synkende skip før flyttingen, men skjønner det ikke er så lett med en depositumskonto.

Anonymkode: 379ba...ad8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Danske Bank overfører alle sine privatkunder til Nordea denne helgen.

Jeg har depositumskonto i Danske Bank (jeg er leietaker), og har fått beskjed om at denne ikke kan overføres til Nordea og at det er opp til utleier å gi beskjed hvor disse pengene skal sendes.

Jeg har i tillegg sagt opp leieavtalen, og skal levere tilbake leiligheten før desember. Siden det er såpass kort tid igjen tipper jeg utleier ikke tar seg bryet med å opprette ny depositumskonto og bare setter pengene på egen konto i mens. Utleier gidder nemlig ikke svare på hvor pengene overføres. Og jeg kjenner jeg er ekstremt frustrert over denne situasjonen. Det er mine penger på en konto i mitt navn, hvorfor er det utleier alene som skal bestemme?? 

Det ble skrevet før helgen i en emner annen avis, at dersom man ikke fikk automatisk overføring, så skulle man kontakte Nordea og de ville se på muligheter for å hjelpe. 
Synes lang mer sund på dem som ikke får boliglånet sitt overført. 
Setter din utleier pengene på sin private konto så får han problemer med både skattemyndigheter og andre, fordi dette er ulovlig. 

Anonymkode: a0b03...0d8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det ble skrevet før helgen i en emner annen avis, at dersom man ikke fikk automatisk overføring, så skulle man kontakte Nordea og de ville se på muligheter for å hjelpe. 
Synes lang mer sund på dem som ikke får boliglånet sitt overført. 
Setter din utleier pengene på sin private konto så får han problemer med både skattemyndigheter og andre, fordi dette er ulovlig. 

Anonymkode: a0b03...0d8

Takk for svar. Jeg var ikke klar over at boliglån heller ikke blir overført, det kan ikke være noe greit for de det gjelder...

Jeg har kun erfaring med Danske Bank i forbindelse med denne ene depositumskontoen, men ved hvert steg har det vært kluss og problemer, så jeg er i det minste glad det ikke er noe jeg må forholde meg til så veldig mye lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres helt galt ut at det er utleier som får kontroll over pengene som tross alt er dine! Jeg ville kontaktet politiet for å høre hvordan jeg skulle forholde meg til dette. Pengene er det du som skal ha. 

Anonymkode: 77bd7...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro kontoen opprettholdes i danske bank, akkurat som de boliglånene som ikke overflyttes. Så går alt sin vante gang.

Anonymkode: e0bab...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...