Gå til innhold

1-åring, litt feber hver kveld i en uke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver morgen har hun 36.7 i temp, hennes normaltemperatur. Men hver bidige kveld den siste uken, har den ligget på 37.9-38.1.

Har vært en del snørr og hosting også. Vært hjemme fra barnehagen hele uken. Men er det ikke litt pussig at feberen hverken går opp eller ned, og rett og slett bare returnerer på kveldstid såpass lenge? 🧐

Anonymkode: 27aad...69f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har har hatt noen runder hvor barna var i god form om morgenen, og så fikk feber utover ettermiddagen i mer enn en uke. Det har startet med høy feber både morgen og kveld de første dagene da. Den ene gangen var det streptokokker, og barnet fikk antibiotika, men ellers har det gått over til slutt. 

Men vet du at temperaturen på kveldstid vanligvis er lavere? Og hvordan måler du? Jeg oppdaget under korona-tiden at det eldste barnet mitt alltid har temp på rundt 38 grader om kvelden med øre-termometeret vårt. Det stemmer nok ikke helt, det er bare rektale målinger en kan stole på. Men jeg så at hun hadde høyere normaltemperatur om kvelden enn resten av familien. 

Om du vet at det er feber, så ville jeg hørt med legen når det har gått så lang tid uten bedring. I hvert fall hvis barnet ikke er i vanlig form. 

Anonymkode: b40fa...d6d

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vi har har hatt noen runder hvor barna var i god form om morgenen, og så fikk feber utover ettermiddagen i mer enn en uke. Det har startet med høy feber både morgen og kveld de første dagene da. Den ene gangen var det streptokokker, og barnet fikk antibiotika, men ellers har det gått over til slutt. 

Men vet du at temperaturen på kveldstid vanligvis er lavere? Og hvordan måler du? Jeg oppdaget under korona-tiden at det eldste barnet mitt alltid har temp på rundt 38 grader om kvelden med øre-termometeret vårt. Det stemmer nok ikke helt, det er bare rektale målinger en kan stole på. Men jeg så at hun hadde høyere normaltemperatur om kvelden enn resten av familien. 

Om du vet at det er feber, så ville jeg hørt med legen når det har gått så lang tid uten bedring. I hvert fall hvis barnet ikke er i vanlig form. 

Takk for svar! Ja, jeg vet det, siden jeg har målt ved tidligere sykdomsrunder for å sjekke at hun har vært feberfri gjennom hele dagen (for å overholde 24t regel i bhg). Måler rektalt. Hun er i superform ellers, og det meste av snørret er borte nå, også 😅 dét som er så pussig 

Skrevet

Jeg hadde lat gå i barnehagen.  Enten blir hun syk eller så går det over. Barnehagen kan også være småsyke. Se gjerne på formen.  Der verste som skjer at du får en telefon fra barnehagen om å hente, eller at hun blir skikkelig syk. Hos oss går slikt over etter en rolig helg hjemme 

Anonymkode: 69e48...71a

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for svar! Ja, jeg vet det, siden jeg har målt ved tidligere sykdomsrunder for å sjekke at hun har vært feberfri gjennom hele dagen (for å overholde 24t regel i bhg). Måler rektalt. Hun er i superform ellers, og det meste av snørret er borte nå, også 😅 dét som er så pussig 

Da vil jeg, uten å være noen fagperson, tro at det snart går over. Datteren her hadde noe tilsvarende tidligere i høst, feberfri og helt seg selv gjennom dagen, men vi målte på kvelden fordi hun kjentes varm ut, og da hadde hun rundt 38,5 hver kveld lenge. 

Hun fikk forøvrig ørebetennelse, så det var kanskje årsaken, en luftveisinfeksjon, som førte til ørebetennelse etter hvert, og dermed også et lengre forløp av det hele.

God bedring til datteren din!

• Hjerte 1
Skrevet

Tusen takk for alle gode svar. Håper det går over snart 🥰 hun er heldigvis i knallform og spiser og drikker bra. Så får vi satse på at kveldstemperaturen senker seg etterhvert 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...