Gå til innhold

Gravid for tredje gang, og nå har jeg lyst på ei jente

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir selvsagt ikke lei meg på noen måte om tredjemann også viser seg å være en gutt. Jeg elsker å være guttemamma, så dette er ikke et sånt emne. Det eneste viktige er at barnet er friskt. 

Men jeg kjenner jo at jeg har lyst på ei jente denne gangen, for det er jo gøy å få oppleve å ha begge kjønn. Selv om det ikke er viktig for meg er det kjempespennende å få vite, for da klarer man plutselig å se litt mer for seg babyen sin, synes i hvert fall jeg. Har tidlig ultralyd 12+6 og lurer på om noen har fått vite riktig kjønn allerede da? Eller blir det for tidlig?

Anonymkode: 922b5...aa1

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk beskjed da at hun var usikker og ville ikke si noe. Ventet da til neste UL ved uke 18.

Jeg venter jente og det kan være dem av det, da det er lettere å se om det er gutt.

Men du må være forberedt på at de mener det er for tidlig.

Anonymkode: 0603c...58a

Skrevet

Jeg fikk ikke vite kjønn 13+0 på vårt offentlige sykehus, men vet om ei som fikk vite det på samme tidspunkt på et annet sykehus, så tror de praktiseres litt forskjellig.. Men ble ganske sikker selv på kjønn den dagen utifra nub teorien, og det stemte her. Det er også ei Facebook gruppe som heter Nub Queens eller noe du kan poste bilde og spør🤩

Anonymkode: 3dbde...80c

Skrevet

Fikk vite i uke 10 at vi ventet en jente. Hun var 95% sikker. Hun fikk rett. 

Anonymkode: 98877...0e1

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg fikk ikke vite kjønn 13+0 på vårt offentlige sykehus, men vet om ei som fikk vite det på samme tidspunkt på et annet sykehus, så tror de praktiseres litt forskjellig.. Men ble ganske sikker selv på kjønn den dagen utifra nub teorien, og det stemte her. Det er også ei Facebook gruppe som heter Nub Queens eller noe du kan poste bilde og spør🤩

Anonymkode: 3dbde...80c

Takk for tipset 😊

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Trodde ikke de hadde lov å fortelle (antatt) kjønn så tidlig? 

Skrevet

Så spennende ts! Jeg venter nr 2 og kjenner også at jeg heller mot at det hadde vært artig med jente siden vi har gutt fra før, men ikke noe must.

Lykke til :) 

Anonymkode: 8d9cb...bfb

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Takk for tipset 😊

Bioteknologiloven er klar 

§ 4-5.Opplysning om kjønn før 12. svangerskapsuke

Opplysning om fosterets kjønn før 12. svangerskapsuke som fremkommer ved fosterdiagnostikk eller annen undersøkelse av fosteret, skal bare gis dersom kvinnen er bærer av alvorlig kjønnsbundet sykdom.

Anonymkode: dacd1...cce

• Liker 1
Skrevet

Er du over eller under 35 år? Har du tenkt å ta NIPT? Jeg er under 35, så måtte uansett betale selv. Derfor tok jeg NIPT i Danmark (en gang ved oppmøte, neste gang ved bare å sende en blodprøve selv), og fikk i tillegg til å få svar på mange flere markører enn de har lov til å sjekke i Norge, garantert svar på kjønn rundt uke 11-12. 

Anonymkode: f4239...0d8

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for tipset 😊

Det er ikke lov i Norge, nei. 

Anonymkode: 4e311...c61

Skrevet

Vi var på tidlig ultralyd i uke 11, og da vi spurte om hun klarte å se kjønn var var hun ikke vanskelig på det. Hun mente at det var en jente, men turte ikke si det helt sikkert. Hun fikk rett da 🩷 Vi hadde gutt fra før, så det var gøy med en av hver. Men det var ikke noe jeg var veldig opptatt av jeg heller i grunn.. 

Anonymkode: d25bc...37b

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Da gjettet de godt, for det er umulig å se i uke 10 med mindre du tok NIPT med kjønn fra Sverige. 

Anonymkode: 14967...e94

• Liker 2
Skrevet

Da gjettet de godt, for det er umulig å se i uke 10 med mindre du tok NIPT med kjønn fra Sverige. 

Er 50/50 da, så ikke veldig imponerende😆 

• Liker 3
Skrevet

Er 50/50 da, så ikke veldig imponerende😆 

Akkurat 😂

Skrevet

Jeg fikk beskjed på tidlig UL på sykehuset om at de ikke kom til å si noe om kjønn, da det enda var stor kjangs for å ta feil. Måtte vente til UL i uke 19. Men postet ultralyd bilde i ei Nub gruppe på Facebook, og fikk vite kjønn der. ( som viste seg å stemme bra).

Anonymkode: b4813...3cb

Skrevet

Fikk ikke vite kjønn. Og det var helt ok. Fikk vite ar alt så bra ut, og det var viktigst 🥰

Anonymkode: 922fc...75d

Skrevet

De mente de så ganske tydelig at det var gutt i både uke 13 og uke 18, men på ultralyd i uke 36 viste det jente og ut kom jente! Så jeg valgte å ikke vite med de to neste.

Anonymkode: 84707...c65

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at “det er i alle fall ikke åpenbart en gutt”, men det var gutt (nummer tre). Ville ikke belaget meg på å få vite kjønn - og at du kan stole på svaret - så tidlig. Jeg vet til og med om tvillinger som ikke ble oppdaget i uke 12! Og jeg vet om folk som fikk vite feil kjønn på OUL også. 

Anonymkode: 4c53c...3dc

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.11.2024 den 21.18):

Så spennende ts! Jeg venter nr 2 og kjenner også at jeg heller mot at det hadde vært artig med jente siden vi har gutt fra før, men ikke noe must.

Lykke til :) 

Anonymkode: 8d9cb...bfb

Jammen bra det ikke er noe must med jente, siden det er minst 50% sjanse for gutt… 

Anonymkode: 4c53c...3dc

• Liker 2
Skrevet

Sånt er vanskelig så tidlig. Fikk vite at de trodde det kanskje var gutt da jeg var rundt 12-13 uker. Men da jeg fikk NIPT resultatet var det jente. Å jente ble det. 

Anonymkode: 585ef...af2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...