AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #1 Skrevet 16. november 2024 Jeg er ass. leder for en liten bedrift, og de jeg jobber med er ubrukelige med lav arbeidsmoral, og vil helst gjøre minst mulig når de er på jobb. Vi har en gruppechat på facebook, og der bruker jeg å si i fra om ting som ikke har blitt gjort, som MÅ gjøres. i dag jobbet jeg med ei jente, som virker å være sint for akkurat dette, at jeg sier ifra. Jeg kastet i feil søppel (kastet kartong i restavfallbøtten) og dette var hun veldig rask til å påpeke, og «tullet» samtidig med at hun ikke skulle skrive noe om det i chatten, «slik som du bruker å gjøre når jeg gjør ting feil» og lo. Jeg sa deretter at ting jeg skriver i chatten er ikke for å være slem, og det er rettet mot alle, da mente hun at jeg måtte gjøre ting rett først. Altså, det er en vesentlig forskjell på å kaste noe i feil søppel og det å faktisk ikke utføre arbeidsoppgavene sine på jobb. Jeg merker jeg har lite energi for slikt tull, og vi er tross alt på jobb og vi burde holde oss profesjonelle. hvordan skal jeg håndtere slike ting? Og det er jo tross alt jeg som er «lederen» når sjefen ikke er til stedet. Anonymkode: 0fe35...739
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #2 Skrevet 16. november 2024 Min opplevelse er at arbeidstakernes energi som regel gjenspeiler energien til deres nærmeste overordnede. Anonymkode: dfdf8...fe9 4 1 5
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #3 Skrevet 16. november 2024 Siden du opplever dette er du ikke en god leder. Leder eller sjefer du? Anonymkode: 52eec...76f 2
Ekstatisk Skrevet 16. november 2024 #4 Skrevet 16. november 2024 Hva er jobben deres, hva hvilket yrke? Spør for å forstå litt mer..
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #5 Skrevet 16. november 2024 Kvifor skriv du om "feil" i ein chat som alle kan lese? Det vanlege er vel å ta det direkte med kollegaen sin? Anonymkode: 98f5f...5c8 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #6 Skrevet 16. november 2024 Hun har jo et poeng når hun sier at du også må gjøre ting riktig. Når du gjør noe feil, bør du straks legge deg flat og beklage fremfor å komme med masse bortforklaringer. Det er stor forskjell på ledere som forteller hvordan ting skal gjøres og ledere som viser hvordan ting skal gjøres. Anonymkode: c08b7...5b1 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #7 Skrevet 16. november 2024 Gruppechat for å gi tilbakemelding på arbeidet? Det bør gis individuelt, Anonymkode: 71dd7...fe8 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #8 Skrevet 16. november 2024 Lar de grave sin egen grav... Anonymkode: 02707...1d3
ashley jackson Skrevet 16. november 2024 #9 Skrevet 16. november 2024 La meg se her. De er alle ubrukelige og late. Du er perfekt. Selv når du gjør en åpenbar feil, så er det de ansatte som må gjennomgå. Jeg syns du bør se litt på lederstilen din. Leder skal bygge opp laget sitt, ikke rive dem ned. Utvikle dem, ikke rakke ned på dem. 4
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #10 Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg er ass. leder for en liten bedrift, og de jeg jobber med er ubrukelige med lav arbeidsmoral, og vil helst gjøre minst mulig når de er på jobb. Vi har en gruppechat på facebook, og der bruker jeg å si i fra om ting som ikke har blitt gjort, som MÅ gjøres. i dag jobbet jeg med ei jente, som virker å være sint for akkurat dette, at jeg sier ifra. Jeg kastet i feil søppel (kastet kartong i restavfallbøtten) og dette var hun veldig rask til å påpeke, og «tullet» samtidig med at hun ikke skulle skrive noe om det i chatten, «slik som du bruker å gjøre når jeg gjør ting feil» og lo. Jeg sa deretter at ting jeg skriver i chatten er ikke for å være slem, og det er rettet mot alle, da mente hun at jeg måtte gjøre ting rett først. Altså, det er en vesentlig forskjell på å kaste noe i feil søppel og det å faktisk ikke utføre arbeidsoppgavene sine på jobb. Jeg merker jeg har lite energi for slikt tull, og vi er tross alt på jobb og vi burde holde oss profesjonelle. hvordan skal jeg håndtere slike ting? Og det er jo tross alt jeg som er «lederen» når sjefen ikke er til stedet. Anonymkode: 0fe35...739 Det starter hos deg, og den gruppechatten på fb er absolutt ikke profesjonell. Anonymkode: 5f929...209 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #11 Skrevet 16. november 2024 Hva skal de stakkars kollegaene gjøre med sin uprofesjonelt sjef? Anonymkode: 02707...1d3 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #12 Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva skal de stakkars kollegaene gjøre med sin uprofesjonelt sjef? Anonymkode: 02707...1d3 Jeg er ikke sjefen… jeg er assisterende sjef Anonymkode: 0fe35...739
skreppamedleppa Skrevet 16. november 2024 #13 Skrevet 16. november 2024 Jeg tenker at slik type "kjefting" til en som gjør noe feil ikke bør taes i felles chat. Nagging og konstant kritikk oppleves også umotiverende og gjør heller ingen nytte hverken for arbeidsmiljø eller for arbeidsinnsats. Ser du de når de gjør noe bra? Klarer du også å rose eller gi tilbakemelding når gode resultater skapes? Skriver du også slike ting i felles chat? Eller er det bare klaging og nagging du driver på med i fellesskap? Om det bare er det siste skaper du en arbeidsplass hvor ingen tar deg seriøst og ingen gidder å bry seg særlig mye om dine meninger, leder eller ei. Du høres noe kjip ut i måten du legger frem innlegget ditt som gjør at jeg tenker at kanskje du bør se litt på din egen lederstil. Hvis du bare gir kritikk uten at den kritikken er konstktiv på noen måter skaper bare det miljøet du nå beskriver hvor en klager på hverandre og gjerne i en passiv aggressiv tone. Også lønner det seg å spe på med litt ydmyket selv ts, du gjorde en feil, noen påpekte det, ok, det er en ærlig sak det. Kanskje den feilen ikke hadde vært så stor i vedkommende sine øyne om du selv hadde vært litt raus med andre. Ingen er perfekt og heller ikke du etter hva jeg leser. 4
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #14 Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det starter hos deg, og den gruppechatten på fb er absolutt ikke profesjonell. Anonymkode: 5f929...209 Det har ikke funket å si i fra ansikt til ansikt, og den gruppechatten er for å opplyse hverandre og for at alle skal ta til seg samme råd Anonymkode: 0fe35...739
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #15 Skrevet 16. november 2024 skreppamedleppa skrev (1 minutt siden): Jeg tenker at slik type "kjefting" til en som gjør noe feil ikke bør taes i felles chat. Nagging og konstant kritikk oppleves også umotiverende og gjør heller ingen nytte hverken for arbeidsmiljø eller for arbeidsinnsats. Ser du de når de gjør noe bra? Klarer du også å rose eller gi tilbakemelding når gode resultater skapes? Skriver du også slike ting i felles chat? Eller er det bare klaging og nagging du driver på med i fellesskap? Om det bare er det siste skaper du en arbeidsplass hvor ingen tar deg seriøst og ingen gidder å bry seg særlig mye om dine meninger, leder eller ei. Du høres noe kjip ut i måten du legger frem innlegget ditt som gjør at jeg tenker at kanskje du bør se litt på din egen lederstil. Hvis du bare gir kritikk uten at den kritikken er konstktiv på noen måter skaper bare det miljøet du nå beskriver hvor en klager på hverandre og gjerne i en passiv aggressiv tone. Også lønner det seg å spe på med litt ydmyket selv ts, du gjorde en feil, noen påpekte det, ok, det er en ærlig sak det. Kanskje den feilen ikke hadde vært så stor i vedkommende sine øyne om du selv hadde vært litt raus med andre. Ingen er perfekt og heller ikke du etter hva jeg leser. Jeg er som sagt ikke sjefen. Men jeg ser meg nødt til å si ifra når de gir bort ting gratis, sitter på en krakk og ignorerer kunder. De ER late, skikkelig late, og det har de vært før jeg og min leder har sagt i fra. Jeg er raus, og gir de gode tilbakemeldinger, og sier de er flinke. Men problemet er at de kommer alltid for sent, gjør nesten aldri noe, ignorer kunder, gjør ikke sine oppgaver. Hvordan skal man gi flere gode tilbakemeldinger enn konstruktiv kritikk? Anonymkode: 0fe35...739
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #16 Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Siden du opplever dette er du ikke en god leder. Leder eller sjefer du? Anonymkode: 52eec...76f Les siste setting. Barebder lyser det hva vedkommende er. Anonymkode: 1e4c3...f28
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #17 Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er ikke sjefen… jeg er assisterende sjef Anonymkode: 0fe35...739 Forsatt sjef og ikke leder. Anonymkode: 2ea7d...496 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #18 Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor i all verden bruker du en gruppechat på face til å gi tilbakemeldifinger? Noe så uproffesjonelt! Høres virkelig ut som du ikke passer til å ha lederansvar Anonymkode: c0e28...3aa Jeg er ikke sjefen. Sjefen min gjør forresten det samme, sier ifra på gruppechatten sånn at det når alle Anonymkode: 0fe35...739
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #19 Skrevet 16. november 2024 Dere får kalle inn alle ansatte til møte of gi advarsler. Om de ikke følger opp og blir bedre kan dere si de opp. Anonymkode: 52eec...76f 1
katties Skrevet 16. november 2024 #20 Skrevet 16. november 2024 (endret) Høres ut som du er en dårlig leder. Du påpeker ikke feil ansatte gjør i plenum. Og så skriver du dette her og innser fortsatt ikke at det er feil måte å håndtere ting på. Bra at kollegaen din faktisk ga deg en slik kommentar. Gjør ikke folk jobben sin så må du ta det opp KUN med de og spørre hva som kan gjøres for å hjelpe dem med oppgavene deres. Endret 16. november 2024 av katties 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå