Gå til innhold

Vondt i nedre del av høyre rygg som følger med frysninger, slapphet og kvalme.. Noen som vet hva det kan være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at dette er noe som burde kanskje blitt undersøkt av lege, men siden det bare ha gått en dag så ville jeg se det an iallefall 1 dag til...

Startet idag på jobb med smerter som kom gradvis, men samt litt akutt i fra midten av høyre rygg og nedover som jeg er usikker på er nyrene eller noe annet i det i område. Kommer enkelte ganger mer bølger med smerter, men er vondt konstant. Spiste middag og ble verre der og da med at jeg ble kjempe kvalm og slapp og ville bare legge meg ned.. Tok 30 min før det ga seg litt, men er enda slapp og har mye vondt. Kommer litt frysninger iblant, men ikke feber mener jeg🤷‍♀️

Vurderer å ta smertestillende, men tror ikke det vil fikse selve problemet hvis det er noe som trenger behandling akkurat. Skal ikke ta noe sorger på forskudd, men lurte bare på om det er noen som har opplevd noe av de symptomene eller som vet hva det tyder på uten å få helt paranoia her?😅

Har litt høy smerteterskel også grunnet revmatisme og hadde 6 cm åpning da jeg ringte sykehuset og lurte på om jeg var i fødsel og de syns det var rart jeg ikke hadde ringt før🙈 

Ingen useriøse kommentarer takk.

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nyrebekkenbetennelse?

Anonymkode: 782b8...cd3

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nyrebekkenbetennelse?

Anonymkode: 782b8...cd3

Jeg hadde det i tankene, men står at det ofte følger med feber og hyppig vannlating osv? Har ikke vært på do noe mer enn vanlig og merker ikke noe særlig nedentil🤷‍♀️

Skrevet

Nyrebekkenbetennelse? Jeg merket ingen forskjell når jeg gikk på do selvom jeg hadde det. Ring legevakten, det kan fort eskalere. 

• Liker 3
Skrevet
Queeny skrev (6 minutter siden):

Vet at dette er noe som burde kanskje blitt undersøkt av lege, men siden det bare ha gått en dag så ville jeg se det an iallefall 1 dag til...

Startet idag på jobb med smerter som kom gradvis, men samt litt akutt i fra midten av høyre rygg og nedover som jeg er usikker på er nyrene eller noe annet i det i område. Kommer enkelte ganger mer bølger med smerter, men er vondt konstant. Spiste middag og ble verre der og da med at jeg ble kjempe kvalm og slapp og ville bare legge meg ned.. Tok 30 min før det ga seg litt, men er enda slapp og har mye vondt. Kommer litt frysninger iblant, men ikke feber mener jeg🤷‍♀️

Vurderer å ta smertestillende, men tror ikke det vil fikse selve problemet hvis det er noe som trenger behandling akkurat. Skal ikke ta noe sorger på forskudd, men lurte bare på om det er noen som har opplevd noe av de symptomene eller som vet hva det tyder på uten å få helt paranoia her?😅

Har litt høy smerteterskel også grunnet revmatisme og hadde 6 cm åpning da jeg ringte sykehuset og lurte på om jeg var i fødsel og de syns det var rart jeg ikke hadde ringt før🙈 

Ingen useriøse kommentarer takk.

Du ringer legevakt med disse symptomene uansett hva folk på nettet måtte mene. 
I verste fall holder du på å utvikle sepsis, og da haster det å få hjelp. 

Anonymkode: 670c3...495

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Lalal13 skrev (4 minutter siden):

Nyrebekkenbetennelse? Jeg merket ingen forskjell når jeg gikk på do selvom jeg hadde det. Ring legevakten, det kan fort eskalere. 

Skjønner.. Hvordan var dine symptomer?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du ringer legevakt med disse symptomene uansett hva folk på nettet måtte mene. 
I verste fall holder du på å utvikle sepsis, og da haster det å få hjelp. 

Anonymkode: 670c3...495

Så du mener disse symptomene er ille?😬

Skrevet (endret)

Kan være flere ting. Men det jeg tenker på først er blærekatarr, nyrebekkenbetennelse eller nyrestein. Du burde ikke vente så lenge før du reiser til lege. God bedring til deg ❤️

Endret av MegJa
  • Liker 2
Skrevet
MegJa skrev (2 minutter siden):

Kan være forvarsel på nyrebekkenbetennelse eller blærekatarr. Sistnevnte kan arte seg uten smerter. Jeg ville vært veldig obs, ikke gå for lenge før du oppsøker lege. God bedring!

Hmmmm takk for svar. Skal ikke gå for lenge nei! Takk♡

• Hjerte 1
Skrevet

Har hatt høyre flankesmerter i flere måneder. Var litt redd for nyrene. Var hos kiropraktor. Var mye spenninger, som nok var årsaken til smertene. For sikkerhets skyld tok han banketest. Han slo ganske hardt en gang bak ryggen på høyresiden. Han sa at hadde jeg hatt nyreproblemer hadde jeg skreket av smerte av det. Google testen, og få noen rundt deg til å gjøre det på deg. Da finner du ut om det er nyrene 

Skrevet
Queeny skrev (1 minutt siden):

Skjønner.. Hvordan var dine symptomer?

Vondt i ryggen. Frysninger, kvalme, etterhvert ristninger. Antibiotika gjorde susen. 

Skrevet

Som de andre sa: bare dra og få det undersøkt. Det går raskt å finne ut av dette på legevakten: CRP og urinprøve.

Skrevet
Queeny skrev (14 minutter siden):

Jeg hadde det i tankene, men står at det ofte følger med feber og hyppig vannlating osv? Har ikke vært på do noe mer enn vanlig og merker ikke noe særlig nedentil🤷‍♀️

Jeg hadde ikke et eneste symptom fra urinveiene da jeg hadde nyrebekkenbetennelse.

Men følte meg skikkelig syk og hadde sterke smerter i korsrygg og bena/leddene  fra hoftene og ned i tærne.

Anonymkode: 7b56a...4b7

Skrevet
Queeny skrev (25 minutter siden):

Hmmmm takk for svar. Skal ikke gå for lenge nei! Takk♡

Ring legevakta i kveld og si alt det du har sagt her, den som tar telefonen snakker med legen så avgjøre de hva de skal råde deg til, ikke vent, ring! Hvis det er nyrebekkenbetennelse så kan du bli innlagt i flere dager hvis det brått eskalerer. Søsteren min lurte på om det var kink som plaget henne eller ryggsmerter, men det ble akutt verre og hun ble råkjørt til lege av kollega og hasteinnlagt. Dette er ikke for å skremme deg, men ring de. :)

Anonymkode: b3c8a...943

• Liker 1
Skrevet
Forumkonto skrev (30 minutter siden):

Har hatt høyre flankesmerter i flere måneder. Var litt redd for nyrene. Var hos kiropraktor. Var mye spenninger, som nok var årsaken til smertene. For sikkerhets skyld tok han banketest. Han slo ganske hardt en gang bak ryggen på høyresiden. Han sa at hadde jeg hatt nyreproblemer hadde jeg skreket av smerte av det. Google testen, og få noen rundt deg til å gjøre det på deg. Da finner du ut om det er nyrene 

Den banketesten slo ikke ut på meg da jeg hadde alvorlig nyrebekkenbetennelse, så den er ikke et fasitsvar!

Jeg hadde til da kun hatt samme symptomer som det TS beskriver.

Ti minutter etterpå var jeg på vei fra legekontoret til apotek for å hente ut resept på antibiotika og fikk akutt kastet på meg over 40 i feber og store skjelvinger. Men banketesten på nyrene ble aldri "positiv" hos meg.

Ts - jeg håper du har kontaktet legevakten, slik at de kan avgjøre om du trenger å komme inn i dag. Ikke unnlat å ta den telefonen til legevakten!

Anonymkode: c67a1...786

Skrevet

Helvetesild? Sjekk om du får utslett (det kjem etter ei tid med sterke smerter)

Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. 

Med vennlig hilsen Perelandra, mod. 

• Nyttig 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...