AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #1 Del Skrevet 16. november 2024 Vil gjerne gå ned 3 kg. Dagens matinntak: Kl. 12, 1 banan og 1 gulrot, 1 knekkebrød med 1 skive ost Kl. 14: To skiver grovbrød med lettsyltetøy, 1 kokt egg Kl. 18: 1 knekkebrød med lettsyltetøy, 1 med ost og 1/4 avokado, 1 gulrot Kl. 20, 1 toast med 2 skiver ost og skinke, 1 proteinpudding Skulle hatt inn litt mer grønt men var tomt i kjøleskapet og ikke helt i form så gikk ikke på butikken. Noen tips? Takk! Anonymkode: 8d65c...088 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #2 Del Skrevet 16. november 2024 Kan du ikke bare laste ned en app? Der legger du inn info om deg, målvekta di og så får du et anslag på hvor mange kalorier du bør ete. Så legger du inn alt det du spiser ila en dag og prøver å treffe sånn nogenlunde på kalorimengden. Anonymkode: fe05c...72d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #3 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Kan du ikke bare laste ned en app? Der legger du inn info om deg, målvekta di og så får du et anslag på hvor mange kalorier du bør ete. Så legger du inn alt det du spiser ila en dag og prøver å treffe sånn nogenlunde på kalorimengden. Anonymkode: fe05c...72d Det kan jeg selvfølgelig gjøre, men tenkte det kunne være gøy å høre fra noen som har litt peiling 😊 Anonymkode: 8d65c...088 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #4 Del Skrevet 16. november 2024 Har du følt deg fornøyd og tilfreds gjennom dagen på dette? For meg ser det kanskje litt lite mettende ut. Mye brødmat og lite proteiner. Jeg ville nok lagt inn en ordentlig middag inni der, og på den måten droppet siste måltid kl 20😊 Anonymkode: 2436a...9ee 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #5 Del Skrevet 16. november 2024 Det er ikke så mye å ha peiling på i grunn. Du må finne ut hva totalt du har spist i dag i kalorier - litt vanskelig for oss på nett å vurdere hvor mye feks gulost du legger i "én skive". Min skive gulost veier 10 gram og utgjør 36kcal, og jeg spiser husman knekkebrød som utgjør 45kcal per stk. Bruker ikke smør, så jeg ender på 81kcal per «knekkebrød med ost». Anonymkode: fe05c...72d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #6 Del Skrevet 16. november 2024 Det kommer jo an på hvor mye du veier, hvor høy du er, alder osv som spiller inn på hvor mye kcal som er din basalforbrenning. Anonymkode: fbd43...62f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #7 Del Skrevet 17. november 2024 Du spiser 4 skiver, 2 knekkebrød, et par grønnsaker/frukt og en proteinpudding i løpet av en dag? Dette er jo ikke i nærheten av nok mat. Ikke særlig næringsrikt heller. Som skrevet over her, få inn mer protein og spis en porsjon middag. Anonymkode: 1affd...0f8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #8 Del Skrevet 17. november 2024 For ensformig Anonymkode: 1affd...0f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #9 Del Skrevet 17. november 2024 Det er kanskje ikke det lureste å velge et eksempel fra en dag du ikke er i form og kanskje velger annerledes enn om du var frisk. Ville fått inn mer proteiner som flere sier her, og mer grønnsaker. Og heller valgt mer næringsrikt, selv om det er bra du valgte både gulrot, avokado og egg! Jeg spiser feks tre knekkebrød med cottage cheese og sukkerfritt syltetøy til lunsj, sammen med en grønnsak og en frukt. Eller tre knekkebrød med avokado og kylling, sammen med en frukt og en grønnsak. Så spiser jeg (90% av tiden) proteinrikt til middag, kjøtt, fisk, kylling, belgfrukter - med grønnsaker/salat til. Dropper stort sett poteter/ris/pasta, men det hender at jeg tar en liten del av det. Passer på at det er mest grønt i en eller annen form, ikke mest karbohydrater. Det er stort sett de måltidene jeg spiser i løpet av dagen, og jeg er sjelden sulten. Hender det går en Skyr mellom lunsj og middag hvis jeg er sulten. Anonymkode: 99ad4...4cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #10 Del Skrevet 17. november 2024 Hvorfor spiser du ikke middag? Det hørtes stusslig ut. Varm mat må jeg ha hver eneste dag. Anonymkode: 488f6...b84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #11 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Vil gjerne gå ned 3 kg. Dagens matinntak: Kl. 12, 1 banan og 1 gulrot, 1 knekkebrød med 1 skive ost Kl. 14: To skiver grovbrød med lettsyltetøy, 1 kokt egg Kl. 18: 1 knekkebrød med lettsyltetøy, 1 med ost og 1/4 avokado, 1 gulrot Kl. 20, 1 toast med 2 skiver ost og skinke, 1 proteinpudding Skulle hatt inn litt mer grønt men var tomt i kjøleskapet og ikke helt i form så gikk ikke på butikken. Noen tips? Takk! Anonymkode: 8d65c...088 Helt umulig å svare. Var det en banan på 70 kalorier eller en på 120 kalorier? var det 50 kalorier med ost eller 150 kalorier? Var det 2 skriver grovbrød på 80 kalorier per eller 140 kalorier per? Du skjønner tegninga.. Jeg kan lage deg to sett med mat for dagen som ser nesten identiske ut, hvor ene har 1500 kalorier og den andre har 2000 kalorier. Vil du faktisk vite om du er på rett vei må du kjøpe deg en kjøkkenvekt og laste ned en app som hjelper deg å holde styr på kaloriene du spiser, eller så er det bare ren gjetting. Å ligge i stort kaloriunderskudd er enkelt, å ligge i et lite kaloriunderskudd er vanskelig da øynene dine har ingen evne å måle kalorier. Anonymkode: 97d1b...91e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HemmeligSpion Skrevet 17. november 2024 #12 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): [...] tenkte det kunne være gøy å høre fra noen som har litt peiling 😊 Anonymkode: 8d65c...088 Sjekk ut boka "Hva og når skal vi spise" av Marit Kolby. Eventuelt ta og hør på en av podcastene fra Wolfgang Wee Uncut med henne i. Hun er ernæringsfysiolog. Du må spise mer fett og karbohydrater med komplekse tråder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 17. november 2024 #13 Del Skrevet 17. november 2024 Kanskje litt kjedelig og mye brød og knekkebrød. Større måltider og mer hver gang er kanskje bedre. Vi er jo veldig vant med brød med pålegg i Norge, men jeg spiser ikke det så mye. Er jeg litt sulten er litt grønt og litt ost og litt skinkepålegg litt mer mettende enn et knekkebrød med en påleggskive på synes jeg. Har jeg brød og knekkebrød så er jeg veldig påleggsraus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #14 Del Skrevet 17. november 2024 Takk for masse flotte tilbakemeldinger! Jeg har veid alt, så brødskivene er 95 kcal, osteskivene 30 osv. Men enig at det ble en stusselig dag. I dag bytter jeg ut kveldstoasten med 300 g ovnsbakte grønnsaker og 2 fiskekaker (86 kcal x 2) og gleder meg til skikkelig middag! Pleier å ha en yoghurt og 40 g havregryn til kvelds men det er litt tomt i skapet. Fyller på i morgen 😊 Anonymkode: 8d65c...088 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #15 Del Skrevet 17. november 2024 Er jo mye brødmat her, blir fort mye kalorier av det. Hva med å bytte ut de to siste måltidene (kl 18 og kl 20) med ett middagsmåltid med rent kjøtt/fisk og grønnsaker? Anonymkode: b051c...1eb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå