Gå til innhold

Øm på toppen av et bryst- ikke syklisk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært litt øm/en smått litt brennende følelse på toppen av venstre bryst en ukes tid. Kjennes bittelitt som tette melkeganger(hadde det for 7 år siden, da jeg amma), bare mye mindre vondt og ikke rødt.

Litt helseangst, så ble redd for kreft. Kjenner noen små kuler (som erter og riskorn)når jeg kjenner, i begge brystene, både der det er ømt og andre steder. Har små pupper, så kjenner «alt» nokså tydelig😅 Har bestilt legetime, både for ømheten og de kulene til uka.

jeg har gått på gestagen-pillen slinda i over to år, og hopper over uvirksomme pillene. Så ikke hatt mens på den tida, så den ømheten er vel neppe syklisk. 

Vil egentlig bare høre om dette kan være tegn på brystkreft? Tror egentlig de kulene og ømheten er to ulike ting.

Jeg er 40, var på mammografi for ca 1,5 år siden. Da var det en vanncyste jeg kjente, men som ikke var øm.

kjenner jeg tenker mye på dette og kjenner på brystene mye. Håper liksom ømheten skal gå over, men er der fortsatt.

Anonymkode: 734e2...c3d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har noe som høres veldig likt ut, ømhet og litt brennende følelse, også øverst på venstre bryst. Men jeg har hatt det lenge nå, i flere måneder, litt til og fra, men det har ikke blitt borte. 

For min del tror jeg det må være noe muskulært. Jeg hadde det samme i fjor på denne tiden, og da kom det samtidig med en kul ved kragebeinet. Da ble jeg skikkelig stresset. Men jeg ble undersøk, og det eneste de fant var kulen, som er en forstørret lymfeknute som ikke inneholder noe skummelt. Hvorfor den er forstørret, fant de ikke svar på. 

Jeg er ikke helsepersonell, men jeg har i hvert fall hatt samme frykt. Og min googling førte meg frem til at en slik ømhet ikke er noe typisk tegn på kreft. Kuler skal man jo ta på alvor. Men heldigvis er de oftest ufarlige. 

Ellers så har jeg altså erfaring med en ømhet som høres veldig lik ut som det du beskriver, som er sjekket ut, og ikke er noe farlig. 

Anonymkode: 8da86...597

Skrevet

Muskulært!

Anonymkode: 1c219...b06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...