Gå til innhold

Røyking

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nå røyket i 30 år og det er på høy tid å stumpe. Problemet er at jeg alltid finner en god unnskyldning for å tenne en. «Slutta» appen er installert og avinstallert for ørtende gang, for jeg holder stort sett ut i maks 2 timer. Ønsker noen skikkelig gode tips som fungerer. 😊😊

Anonymkode: fb568...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ozempic. En jeg kjenner fikk det mot overvekt, men hun mista lysten på røyk også så det var jo en hyggelig bivirkning. Nå tyder studier på at det hjelper på mange typer avhengighet.

Anonymkode: 4bee7...58b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.11.2024 den 16.33):

Ozempic. En jeg kjenner fikk det mot overvekt, men hun mista lysten på røyk også så det var jo en hyggelig bivirkning. Nå tyder studier på at det hjelper på mange typer avhengighet.

Ekspander  

Har fått høre det av flere også. Skal prøves om ingenting annet går. 👍

T.S 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kast all røyken sånn at du ikke har noen tilgjengelig, og i morgen er det søndag så da får du ikke kjøpt heller. Du må bestemme deg for at du skal slutte. Når du "finner på unnskyldning" etter 2 timer så høres det ikke ut som du er særlig motivert.

Anonymkode: 9f336...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler om viljestyrke. Etter kun 2 timer får du ikke fysiske ubehag engang. 

Anonymkode: fa5e7...f4c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.11.2024 den 16.38):

Kast all røyken sånn at du ikke har noen tilgjengelig, og i morgen er det søndag så da får du ikke kjøpt heller. Du må bestemme deg for at du skal slutte. Når du "finner på unnskyldning" etter 2 timer så høres det ikke ut som du er særlig motivert.

Anonymkode: 9f336...9b0

Ekspander  

Var en gang jeg hadde 4 pakker liggende og knakk alle. Etter 2 timer gikk jeg ned i søpla og «skøytet» sigarettene sammen igjen og røyka som vanlig. Motivasjonen er nok der. Merker godt på helsa at jeg røyker. Er nok mer viljestyrken det mangler på, og det er jo ille nok. Har hørt om «placebo» medisiner. Kan f.eks. ta en Ifa, og innbille meg selv at det er Ozempic.. 

T.S 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 16.11.2024 den 16.38):

Det handler om viljestyrke. Etter kun 2 timer får du ikke fysiske ubehag engang. 

Anonymkode: fa5e7...f4c

Ekspander  

Skal faktisk prøve skikkelig i kveld. Blir meget inspirert når så mange engasjerer seg. Og det ubehaget kan en jo «snu om» til behag også om en vil…

T.S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les boken "Endelig ikke-røyker!" 

Den gjorde det å slutte lett som en plett!

Anonymkode: 12eac...287

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.11.2024 den 16.33):

Ekspander  

Jaja, for man får jo Ozempic kasta etter seg sånn helt uten videre 🤣

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro på hytta for å komme unna alt av stress. Stumpet røyken da, siden stress var min største trigger. Har brukt nikotintyggis og nikotinspray, men har snart trappet ned på de. Men de hjalp veldig, så du kan jo vurdere det i en overgangsfase. Snart 6 mnd nå. Deilig å være røykfri. Har ikke gått opp i vekt heller. 

Anonymkode: e033f...46a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd snus? Det har hjulpet meg enormt med å kutte ned betraktelig på røyken, har gått fra å røyke 20 om dagen til kun å røyke maks 2 dager i mnd, skal kutte ut snusen på sikt og, men den var veldig god hjelp når jeg kutta ned på røyken.

Anonymkode: 50cdf...d39

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte hypnose og har vært røykfri i 2,5 år. Har klart å slutte flere ganger før i ulike lengder (lengste var 4-5 år), men startet opp igjen med «skal-bare-ta-eeeen-røyk» lureriet😅

Har hørt om mange  som ikke har hatt hjelp av hypnose, så er takknemlig for at jeg hadde hell med det🙏

Anonymkode: b3b4e...bb3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.11.2024 den 18.07):

Har du prøvd snus? Det har hjulpet meg enormt med å kutte ned betraktelig på røyken, har gått fra å røyke 20 om dagen til kun å røyke maks 2 dager i mnd, skal kutte ut snusen på sikt og, men den var veldig god hjelp når jeg kutta ned på røyken.

Ekspander  

Joda, snus er et alternativ. Er bare redd jeg vil bli avhengig av den også… så står jeg plutselig både med røyk og snus avhengighet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 16.11.2024 den 21.24):

Joda, snus er et alternativ. Er bare redd jeg vil bli avhengig av den også… så står jeg plutselig både med røyk og snus avhengighet.

Ekspander  

Å snuse er så mye mindre skadelig enn røyking så hvis det skulle føre til at du røyker mindre så er det verdt det, men det er opp til deg. Men er du ikke ordentlig motivert så kommer du aldri til å klare å slutte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e-sigarett med nikotin. Jeg er fortsatt like nikotinavhengig, men det gjør det uendelig mye lettere å røyke og jeg tror det er mindre skadelig, tross alt. 

neste skritt blir å kvitte seg med e-sigg, men det vet jeg ikke om jeg klarer. 

Anonymkode: fa3ea...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.11.2024 den 20.56):

Brukte hypnose og har vært røykfri i 2,5 år. Har klart å slutte flere ganger før i ulike lengder (lengste var 4-5 år), men startet opp igjen med «skal-bare-ta-eeeen-røyk» lureriet😅

Har hørt om mange  som ikke har hatt hjelp av hypnose, så er takknemlig for at jeg hadde hell med det🙏

Anonymkode: b3b4e...bb3

Ekspander  

Så flott å høre. Må være godt å ha klart å bli kvitt dette svineriet for godt. 

T.S 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  Mezzosoprena skrev (På 16.11.2024 den 17.54):

Jaja, for man får jo Ozempic kasta etter seg sånn helt uten videre 🤣

Ekspander  

Man får selvsagt medisiner man har behov for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.11.2024 den 21.53):

Å snuse er så mye mindre skadelig enn røyking så hvis det skulle føre til at du røyker mindre så er det verdt det, men det er opp til deg. Men er du ikke ordentlig motivert så kommer du aldri til å klare å slutte. 

Ekspander  

Nå har det jo begynt å komme beviser på at snus ikke er særlig mye mindre skadelig enn røyk. Men mindre plagsomt for folk rundt er det jo.

Anonymkode: d8b7c...94a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.11.2024 den 13.56):

Nå har det jo begynt å komme beviser på at snus ikke er særlig mye mindre skadelig enn røyk. Men mindre plagsomt for folk rundt er det jo.

Ekspander  

Jasså har du kilder på dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.11.2024 den 13.56):

Ekspander  

Dette tror jeg overhodet ikke på. Når du røyker trekker du tjære og ammoniakk ned i lungene! 

Anonymkode: e033f...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...