Gå til innhold

Sa til 16 åringen at han kan bli på rommet sitt for jeg vil ikke se han mer i dag, og middag utgår for hans del…

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Å nekte noen mat er ikke en grei straff for noe som helst!! Det er ondskapsfullt å nekte barn, ungdom og voksne mat. Finnes absolutt ingen unnskyldning for å bruke mat som straff. Mat skal spises ved middagsbordet og det å si at tenåringen ikke er velkommen dit og det å nekte å lage middag til barnet ditt er det samme som å nekte han mat. Skjerp deg og opp før deg som en forbanna voksen. 

Her har du feilet i oppdragelsen for mange år siden. Så dette er 100% din egen feil at din 16 åring oppfører seg slik som han gjør. Å måtte betale en 16 åring for å gjøre noe er ikke normalt og er et krystallklart bevis på at du har feilet som forelder. Så det her bør du ta på din egen kappe og heller gjør fuckings bedre neste gang. 

Anonymkode: 733da...b79

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Han hjelper aldri til med en dritt. Vi hadde en avtale om at han skulle gjøre noe i dag som han hadde lovt. Han fikk 200 kr mot at dette skulle gjøres og uten «noe tull». Har bedt han om det 3 ganger i dag og siste gang klikka det for han. Ingenting er noen gang hans feil, kun min. Han vrengte ut av seg en hel masse skjellsord og sa jeg kunne henge meg. Ga beskjed om at jeg ikke ville se han mer i dag og at han ikke er velkommen til middag. Det mente han selvsagt var helt urimelig.

Er det virkelig urimelig? Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 550cc...ce1

Du maser og maser , du har sagt i løpet av dagen så hvorfor mase da? Og selvsagt skal han få middag 

Anonymkode: 32b9e...1ad

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Nei, du er ikke utimelig. Du setter grenser som en mamma skal ;) det går over

Anonymkode: 909cc...3e1

Jo hun er urimelig 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

å nekte å lage middag til en 16 åring er ikke å nekte mat. Han kan fint smøre seg en skive! Men hvorfor skal hun gidde å servere han mat? Du må få hjelp til å ha en mer kostruktiv dialog med ungen din. Han kan ikke snakke sånn til folk. 

Anonymkode: f8308...b68

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (22 minutter siden):

Herregud!

Ikke rart ungdommen er som de er i dag. Man skal være bestevenn,og man skal forstå hver minste detalj av deres urimelige oppførsel. 

Herregud mye bedre å straffe de og mase på de ja, hvorfor skape gode forhold til barna sine. Jeg hadde klikket om min mann gikk og maste på meg også, heldigvis er vi bedre oppdratt

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg er på din side. Jobber i helsevesenet selv og fy fader så mange bedritne ungdommer det finnes. Og foreldrene lar det skje. Vil ikke ha venflon, vil ikke opereres, vil ikke ha sånn is, liker ikke  brødskivene vi har. Og så videre. Jammen godt det finnes foreldre som deg som hvertfall prøver å holde de litt i skinnet. 

Anonymkode: 0a4a3...f81

Vil ikke ha sånn is? Tvinger dere foreldrene og spise isen og brødskivene dere har? 

Anonymkode: 2afee...db1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg er på din side. Jobber i helsevesenet selv og fy fader så mange bedritne ungdommer det finnes. Og foreldrene lar det skje. Vil ikke ha venflon, vil ikke opereres, vil ikke ha sånn is, liker ikke  brødskivene vi har. Og så videre. Jammen godt det finnes foreldre som deg som hvertfall prøver å holde de litt i skinnet. 

Hva hadde det med saken å gjøre? Og jeg håper virkelig du ikke jobber i hv

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (17 minutter siden):

Spar meg! Tullete vås. Gutten går også milevis for langt. Ber sin egen forelder henge seg. Totalt uakseptabel oppførsel.  Du er en del av problemet med dagens ungdom.

Du er endel av problemet med dagens voksne 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

å nekte å lage middag til en 16 åring er ikke å nekte mat. Han kan fint smøre seg en skive! Men hvorfor skal hun gidde å servere han mat? Du må få hjelp til å ha en mer kostruktiv dialog med ungen din. Han kan ikke snakke sånn til folk. 

Anonymkode: f8308...b68

Handler ikke om at han ikke kan å lage seg mat selv eller ikke. Dersom man lager en middag som en tenåring ikke liker deler av eller ikke har lyst på, så er det ikke urimelig å kreve at de lager seg noe annet selv. 

Det å lage middag og å si at "du får ikke middagen jeg har laget fordi xxx", altså å bruke mat som straff er ALDRI greit! Aldri! Det finnes absolutt ingen situasjon hvor det er greit å bruke mat som straff. Det å lage noe annet fordi man ikke vil ha det som blir servert, er ikke straff, det er å ta et selvstendig valg og det er et eksempel på god oppdragelse. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Nekter han ikke mat. Han kan ta så mye mat han vil, men jeg vil ikke ha han til middagsbordet og jeg vil ikke lage mat til en som synes jeg kan henge meg som den «homoen» jeg er. HI

Er du homo da?

Anonymkode: b76c1...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

HI her

Veldig mange sier jeg nekter han mat - det har jeg ikke gjort og ville aldri gjort. Han står fritt til å forsyne seg av det vi har i huset.

Jeg vil ikke ha han til middag i dag og jeg vil ikke lage mat til noen som kaller meg stygge ting.

Du skrev :   

Sa til 16 åringen at han kan bli på rommet sitt for jeg vil ikke se han mer i dag, og middag utgår for hans del…

Så tja, lurer på hvorfor folk tror eu nekter han mat!

Anonymkode: 7fe47...8b5

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får ete en brødskive når han blir sulten, men hadde forventet en beklagelse mens han stå på kjøkkenet ass. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Herregud mye bedre å straffe de og mase på de ja, hvorfor skape gode forhold til barna sine. Jeg hadde klikket om min mann gikk og maste på meg også, heldigvis er vi bedre oppdratt

Det er faktisk av og til det beste med straff ja. Jeg hadde verdens beste barndom,men var jeg frekk,eller gjorde noe galt så fikk jeg straff. Dette var noe jeg visste,og noe jeg dermed lærte av og unngikk. Dagens foreldre er min generasjon og noe yngre, aller fleste av de hadde også en fantastisk barndsom slik som jeg. Så hva er det med denne bestevenn oppdragelsen ? Idoti satt i system. Ungdommen lærer ikke en dritt. De blir ufordragelige,ingen folkeskikk i det hele tatt,og de regelrett vil ikke forstå at noe de gjør noen gang er feil. Dere oppdrar en gjeng frynsete Narsissister 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville fjernet et gode for hver dag han utsetter en oppgave. Deretter må han vente like lenge etter at oppgaven er gjort før han får godet tilbake. 

Dag 1. Telefon 

Dag 2. Yndlingsplagget (så lenge det er du som har betalt for det) blir erstattet eller fjernet.

Dag 3. (Sett inn det som passer)

Dag 4. Døra til rommet blir fjernet. 

Noen ganger er det kun harde konsekvenser som funker. 

Han skal selvfølgelig ha stående tilbud om en åpen prat når som helst hvis han ønsker, også med en tredjeperson. 

Anonymkode: 78751...bff

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du er endel av problemet med dagens voksne 

Tull og vas.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Handler ikke om at han ikke kan å lage seg mat selv eller ikke. Dersom man lager en middag som en tenåring ikke liker deler av eller ikke har lyst på, så er det ikke urimelig å kreve at de lager seg noe annet selv. 

Det å lage middag og å si at "du får ikke middagen jeg har laget fordi xxx", altså å bruke mat som straff er ALDRI greit! Aldri! Det finnes absolutt ingen situasjon hvor det er greit å bruke mat som straff. Det å lage noe annet fordi man ikke vil ha det som blir servert, er ikke straff, det er å ta et selvstendig valg og det er et eksempel på god oppdragelse. 

Jo, synes man kan nekte en gode som en ekstra god middag man gjerne har på lørdager, som en reaksjon på dårlig oppførsel. Han har fått en belønning for en avtale han velger å ikke holde, og får inndratt en gode som konsekvens av det. Selv om det var utydelig i HI, så er ts senere tydelig på.st hun selvfølgelig ikke skal sulte sønnen sin som straff. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du skrev :   

Så tja, lurer på hvorfor folk tror eu nekter han mat!

Anonymkode: 7fe47...8b5

Jeg tolket det ikke som at sønnen ville miste all tilgang på mat resten av dagen. 

Jeg hadde heller ikke servert middag til noen som hadde bedt meg om å henge meg.

Anonymkode: 03fd3...ff2

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Og der er også sinnsykt mange bedritne foreldre!

Anonymkode: b9f4d...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som mener man ikke må kjefte på ungdommer: har dere hatt noen i hus? Har dere innsett at de kommer i alle former? 
Jeg jobber med ungdommer hele dagen, men mister likevel besinnelsen overfor mine egne. Sier ikke noe stygt, viser bare at jeg også har følelser. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke blitt irritert før dagen er omme. Er fristen i løpet av dagen, må han få sjans frem til kvelden. Han syns kanskje du maser, at du ikke har tro på at han klarer det og minner på hele tiden. Hva med å gi han litt rom og mulighet til å vise at han kan? 

Ville ikke gitt penger på forhånd hvis du vet han ofte ikke holder avtaler.

Anonymkode: ad9a1...7ff

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...