Gå til innhold

Sa til 16 åringen at han kan bli på rommet sitt for jeg vil ikke se han mer i dag, og middag utgår for hans del…

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Du er ikke urimelig. ❤️ 

En avtale er en avtale, jeg har ikke tålmodighet til 3 forespørsler en gang, det skal skje med en gang. Har ingen ungdom enda, men neste år blir eldste tenåring, og han har allerede begynt å vandre ned i gata der han blir sur og ignorerer og masse piss. Oppførte seg ikke på skolen, og fikk meldinger hjem omtrent hver dag 👀👀😬 Jeg sa at hvis han ikke slutter med å være en tulling på skolen, så tar jeg tven 👍🏻 Han vet at jeg er streng og det er fryktelig urettferdig - det syntes hu som går i fjerdeklasse også forsåvidt 😆 

Men etter det har det faktisk ikke kommet noen andre meldinger enn skryte meldinger, så han kan hvis han vil. 🙈 

Så han 16 åringen din, slutt å gi han penger, han kan skaffe seg sin egen jobb og få penger på den måten. Da får han bare slutte på skolen, om det er som er trusselen - som garantert er bullshit uansett. Still krav hjemme. Ta internett, ikke betal mobilabonnoment - mye du kan gjøre for å "motivere" til å skjerpe seg. 

Du skal i hvert fall ikke fortsette å gi, gi og gi når det ikke er noe takknemlighet tilbake.. da syr du bare puter under armene og blir rulla inn i bobleplast. Ungen skal en dag i arbeidslivet og da stilles det krav.. ☺️ 

Anonymkode: e6ee5...612

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 17.11.2024 den 10.11):

Så hun skal unnskyld når han ba henne henge se? ? Rene galskapen! 

Anonymkode: c353d...f0b

Ja, har hun som mor tråkket iver streken så er det absolutt riktig. Man sier ikke unnskyld for å ha blitt sint, men for at man ble mer sint enn man burde.

Skal man forvente at tenåringen sier unnskyld, så må denne tenåringen se andre gjøre det.

Anonymkode: 467a6...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.11.2024 den 14.05):

Ingen har noen gang sagt noe ufint til meg. 

Anonymkode: 6233c...e64

Denne setningen gjør meg urolig.

Anonymkode: 467a6...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var en bra reaksjon TS. Han får luske seg ned og ta seg noen brødskiver...og jeg tenker jo at da kan du kreve en unnskyldning, hvis han vil ha middag i morgen. 

Dvs, jeg hadde nok latt det være ubehagelig stille, og ikke skjult skuffelse og sett om han kunne greie å komme med en unnskyldning selv. 

Jeg ble kastet ut som 16 åring  DET var en overreaksjon. Å ikke lage mat til en 16 åring som kaller deg ting og ber deg henge deg, er ikke det. 

Men utfra svarene her så får vi noen interessante psykopater å hanskes med i  framtiden. ...

Anonymkode: 3accf...075

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men utfra svarene her så får vi noen interessante psykopater å hanskes med i  framtiden. ...

Anonymkode: 3accf...075

Psykopatene kommer fra foreldre som tror ukontrollerte følelser og straff er god oppdragelse gitt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.11.2024 den 17.10):

For om du leser hi så var den oppgaven noe som skulle gjort for lenge siden, men ts fikk nok å så måtte den gjøres i løpet av dagen. 
Hvorfor bare ikke gjøre oppgaven om man ikke orker mas? Jeg har aldri bedt noen gå å henge seg for at de har mast på meg, og når noen maser på meg så er det som regel min skyld for jeg er treg! 

Anonymkode: d58d5...4c5

Nei det står i løpet av dagen og hun maser, jeg hadde blitt irritert som voksen om noen maste på meg 

Anonymkode: 32b9e...1ad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Nei det står i løpet av dagen og hun maser, jeg hadde blitt irritert som voksen om noen maste på meg 

Så gjør oppgaven så slipper du mas så enkelt kan det gjøres. 
Siste frist, skulle gjort oppgaven for lenge siden

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.11.2024 den 16.49):

Så du var ikke 16? Ja, du var 16 og ser ikke problemet med det, men nei du var var ikke i situasjonen selv når du var 16? 

Jeg var ikke i situasjonen når jeg var 16 heller, og tenker at og sende på rommet er straff for mye yngre. Hadde det skjedd når jeg var 16 hadde jeg jo bare gått ut. Jo alder har litt og si når det gjelder oppdragelsesmetode . Er det vanlig at 16 åring godtar og bli sendt på rommet i dag? 

Anonymkode: 2afee...db1

Jeg har ikke opplevd å bli sendt på rommet som 16. Beklager om det ble utydelig formulert 🙄 Mine foreldre hadde aldri godtatt dette, uansett alder. Jeg skjønner TS sin reaksjon her.

Endret av caroline.s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Så gjør oppgaven så slipper du mas så enkelt kan det gjøres. 
Siste frist, skulle gjort oppgaven for lenge siden

Vil man ha det gjort tidlig sier man det, sier man i løpet av dagen så kan den gjøres når som helst 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

caroline.s skrev (3 timer siden):

Jeg har ikke opplevd å bli sendt på rommet som 16. Beklager om det ble utydelig formulert 🙄 Mine foreldre hadde aldri godtatt dette, uansett alder. Jeg skjønner TS sin reaksjon her.

Nei, altså jeg hadde ikke godtatt at noen ba meg henge meg. Nei, alder spiller ingen rolle i forhold til og godta at noen sier det. 

ja, du er veldig utydelig. Så du ble sendt på rommet når du IKKE var 16. og om du hadde godtatt og bli sendt på rommet og blitt der er uavhengig av alder? 

Anonymkode: 2afee...db1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj leste nå han ba deg gå å henge deg..

For en tulling! Hadde kasta min 16 åring på dør! Hadde aldri godtatt slik jævelskap. Er sønnen din en mobber/har vært? 

Anonymkode: 6372a...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, altså jeg hadde ikke godtatt at noen ba meg henge meg. Nei, alder spiller ingen rolle i forhold til og godta at noen sier det. 

ja, du er veldig utydelig. Så du ble sendt på rommet når du IKKE var 16. og om du hadde godtatt og bli sendt på rommet og blitt der er uavhengig av alder? 

Anonymkode: 2afee...

Eller så misforstår du. For å begynne på nytt; Ja,  jeg har blitt «sendt» på rommet/bedt om å holde meg unna pga dårlig oppførsel i tenårene, men til gjengjeld ikke som 16 åring. Da visste jeg vel litt bedre.  Jeg mener at dårlig oppførsel krever en konsekvens, og forstår TS sin reaksjon i denne saken. Om jeg hadde oppført meg så dårlig mot mine foreldre og fått beskjed om å holde meg unna, som 16, hadde jeg gjort det. Tro det eller ei ;) 

Endret av caroline.s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...