AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #1 Skrevet 16. november 2024 Hei. Testet positivt i dag. Ifølge kalenderen er jeg 4+4 uker... MEN... nå har jeg begynt å få menssmerter og blø 🥶 er dette festeblødning eller spontantabort? Var ikke så mye blod og det var lyst... men det var da nok til at man kunne tenke det var en begynnende menstruasjon eller noe Anonymkode: 84d45...f68
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #2 Skrevet 16. november 2024 Det er ikke festeblødning. Festeblødning er i teorien en liten blødning som skjer akkurat i det blastocysten fester seg til livmorslimhinnen, men det er enkelte spesialister som mener at "festeblødning" egentlig er en svangerskapsblødning, fordi man blør normalt ikke av at egget fester seg. Blødning kombinert med smerter har dessverre dårlige prognoser som gravid. Blødning eller kramper hver for seg kan være normalt, men ofte ikke når man har begge deler. ♥️ Anonymkode: 6a9a8...eeb
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #3 Skrevet 16. november 2024 Hei, takk for svar. Nå blør jeg enda mer 😥😥 Anonymkode: 84d45...f68
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #4 Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hei, takk for svar. Nå blør jeg enda mer 😥😥 Anonymkode: 84d45...f68 Har opplevd SA selv. Veldig trist ❤️ Håper du slipper å være alene i det du går igjennom nå. Anonymkode: 6a9a8...eeb
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #5 Skrevet 16. november 2024 Takk for det ❤ AnonymBruker skrev (1 time siden): Har opplevd SA selv. Veldig trist ❤️ Håper du slipper å være alene i det du går igjennom nå. Anonymkode: 6a9a8...eeb Anonymkode: 84d45...f68
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #6 Skrevet 17. november 2024 Trådstarter her. Nå blør det noe veldig og det gjør vondt. Noen som vet hvor lenge en spontanabort gjør vondt? På nettet så står det egentlig bare hvor lenge man blør, så jeg lurer litt... Anonymkode: 84d45...f68
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #7 Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Trådstarter her. Nå blør det noe veldig og det gjør vondt. Noen som vet hvor lenge en spontanabort gjør vondt? På nettet så står det egentlig bare hvor lenge man blør, så jeg lurer litt... Anonymkode: 84d45...f68 Tror det varierer en del, men det høres ut som kroppen din er godt i gang med å fullføre, når du både blør mye og har vondt. I tillegg er du ikke så langt på vei. Så vil tro det ikke er så lenge, men kan ikke si noe sikkert. For meg var det intenst i under ett døgn. Lurt å ta smertestillende selv om det ikke tar all smerten. Håper det går bra med deg ❤️ Anonymkode: 8a83f...f3a 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #8 Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tror det varierer en del, men det høres ut som kroppen din er godt i gang med å fullføre, når du både blør mye og har vondt. I tillegg er du ikke så langt på vei. Så vil tro det ikke er så lenge, men kan ikke si noe sikkert. For meg var det intenst i under ett døgn. Lurt å ta smertestillende selv om det ikke tar all smerten. Håper det går bra med deg ❤️ Anonymkode: 8a83f...f3a Hvor langt var du på vei da om jeg tør spørre? Står jo på nettet at man blør i 4 uker. Men det spørs vel kanskje også hvor langt man er på vei etc. Joda det går bra, får vel bare prøve igjen og se om det setter seg bedre ❤ - ts Anonymkode: 84d45...f68
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #9 Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvor langt var du på vei da om jeg tør spørre? Står jo på nettet at man blør i 4 uker. Men det spørs vel kanskje også hvor langt man er på vei etc. Joda det går bra, får vel bare prøve igjen og se om det setter seg bedre ❤ - ts Anonymkode: 84d45...f68 Jeg nærmet meg 12 uker, men fosteret var en del mindre. Så en annerledes situasjon enn din sånn sett. Blødde i 4 dager før selve aborten, med mensensmerter av og på. Samme dag som aborten fikk jeg litt hjelp på sykehuset til å bli kvitt de siste restene, så jeg blødde lite etter det. Tror ikke det er noen fasit at du vil blø i 4 uker, i hvertfall ikke når du bare er 4-5 uker på vei. Det er bare å prøve igjen ja, heldigvis god sjanse for at det går bra neste gang ❤️ Anonymkode: 8a83f...f3a
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #10 Skrevet 17. november 2024 Jeg har mistet to ganger i uke fem, begge ganger som en kraftig og mer smertefull menstruasjon. Varte kanskje fem-seks dager (blødningene altså), men smerten gav seg etter første døgnet. Et par dager senere eggløsning neste runde, men relativt normal syklus med En gang. Ble gravid igjen. Leit for deg, men håper det bare var uflaks denne gangen og at du lykkes neste gang. Anonymkode: 8c83d...504
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #11 Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg nærmet meg 12 uker, men fosteret var en del mindre. Så en annerledes situasjon enn din sånn sett. Blødde i 4 dager før selve aborten, med mensensmerter av og på. Samme dag som aborten fikk jeg litt hjelp på sykehuset til å bli kvitt de siste restene, så jeg blødde lite etter det. Tror ikke det er noen fasit at du vil blø i 4 uker, i hvertfall ikke når du bare er 4-5 uker på vei. Det er bare å prøve igjen ja, heldigvis god sjanse for at det går bra neste gang ❤️ Anonymkode: 8a83f...f3a Uff også 12 uker også da. Håper det går bra med deg nå ❤ -ts Anonymkode: 84d45...f68
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #12 Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har mistet to ganger i uke fem, begge ganger som en kraftig og mer smertefull menstruasjon. Varte kanskje fem-seks dager (blødningene altså), men smerten gav seg etter første døgnet. Et par dager senere eggløsning neste runde, men relativt normal syklus med En gang. Ble gravid igjen. Leit for deg, men håper det bare var uflaks denne gangen og at du lykkes neste gang. Anonymkode: 8c83d...504 Hei og takk for svar. Var det sånn at du kontaktet lege da? Sitter og lurer på om det er noen vits i å kontakte lege eller om jeg skal vente litt og la kroppen ordne opp på egenhånd -ts Anonymkode: 84d45...f68
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #13 Skrevet 18. november 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Uff også 12 uker også da. Håper det går bra med deg nå ❤ -ts Anonymkode: 84d45...f68 Takk, neste graviditet gikk bra, så det gjør det ❤️ Tror jeg ville ventet med å kontakte lege. De sier som regel at det er veldig vanlig, og lite de kan gjøre. Men hvis smertene og blødningen ikke gir seg, eller du føler at noe er galt, er det jo greit å ta kontakt. Anonymkode: 8a83f...f3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå