Gå til innhold

Er det greit at barn får bruke sparkesykkel inne på matbutikken?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Mange butikker har lapp ved inngangen om at sparkesykkel ikke er lov å bruke i butikken. 
Hvordan klarte du å få vondt i ribbeina etter påkjørsel? 

Små barn, under skole alder med bittesmå sparkesykkel må være ok. Man kan ikke begynne å forhandle med en fireåring som en har klart å få med seg på butikken, om at sparkesykkelen skal stå utenfor. Står ting utenfor så blir det og stjålet. 
Så å ha med inn er aldri noe diskusjon, men da får dem trille farkosten uten å kjøre på den. 

Anonymkode: a6e98...bfb

Denne setningen er et kroneksempel på hvordan mange av dagens foreldre ikke evner å oppdra barna sine. 

Nei, man skal ikke forhandle med en 4 åring. Det er alltid den voksne som har ansvaret og skal lære barnet rett og galt. En 4 åring skal aldri bestemme at han/hun skal få lov til å bryte regler. 
Foreldre som tenker slik som dette burde bli sendt på obligatoriske foreldrekurs. 

Anonymkode: ed37c...2f6

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Man må jo lære seg å ta hensyn ute blant folk. Mine barn har fått lov til å ta med sparkesykkel på butikk og senter, og de har blitt lært at de må være forsiktige og at det ikke er inne man skal være villmann og trikse rundt. På samme tid får de observere andre mennesker som blokkerer reoler med handlevogn, som roter ned varer uten å plukke opp, som kjefter på ansatte og lager kø i kassene fordi de insisterer å betale kontant eller kløner med kort. Kort sagt, det finnes idioter overalt, og dette må man lære seg å akseptere, uten å føle en trang til å lage en tråd på nettet. Thats life

Anonymkode: 1ca95...3eb

Nei tenk. De voksne får lov til å bruke handlevogn i butikken . . Da må jo mine mer veloppdragne barn få bruke sparkesykkel og observere hvor hensynsløse de voksne er med handlevognen sin. Skulle bare mangle . . .

Det er akurat sånn man lærer barna sine å bli hensynsløse og ikke respektere vanlige adferdsregler . . .

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ganske utrolig at det har gått så langt at det er nødvendig med lapp. Hva blir det neste, lapp om at man ikke kan kjøre bil i butikken?

Anonymkode: f603f...15f

Var når jeg var ung hang det bilde av både sykkel og skateboard.  Og jeg er født i 79. Så er må ikke nytt med de merkene

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Mange butikker har også forbudskilt mot dette. Men jeg har faktisk opplevd mødre ta med seg barn som kjører med sparkesykkel inne i butikken og skrenser uten at mor ser ut til å synes det er noe galt, og det er det verste!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (5 minutter siden):

Nei! Mange butikker har også forbudskilt mot dette. Men jeg har faktisk opplevd mødre ta med seg barn som kjører med sparkesykkel inne i butikken og skrenser uten at mor ser ut til å synes det er noe galt, og det er det verste!

Disse mødrene ble sikkert ikke oppdratt selv, og fører den samme grenseløsheten videre. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (2 timer siden):

Nettopp. Barn vil alltid prøve å teste ut grenser, så det provoserende er foreldre som ikke prøver, eller som forsvarer barnas fremferd. Jeg er fullt klar over at det ikke alltid nytter å prøve med barn, men det er en stor forskjell på å gjøre et forsøk, og å bare resignere. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

cthulhu'lhu skrev (15 timer siden):

Eh ....det er lagt opp til at små barn skal sitte i handlekurven, i sitt eget sete. Hunder i handlekurv er superekkelt. 

Mente i handlevognene utenom barnesetet, selvfølgelig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på en sak her, vi har et barn med alvorlig sykdom. Hun har sparkesykkel fordi sykkel er noe hun ikke kan bruke. 
Skal hennes sparkesykkel anses som et hjelpemiddel på lik linje med en rullestol mener dere, eller som en sparkesykkel for hvermannsen? 
Skal hun ha lov til å bruke sin sparkesykkel inne i butikken? Eller skal hun stenges ute fra butikken fordi hun ikke kan bevege selg rundt som andre barn på to føtter? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Lurer på en sak her, vi har et barn med alvorlig sykdom. Hun har sparkesykkel fordi sykkel er noe hun ikke kan bruke. 
Skal hennes sparkesykkel anses som et hjelpemiddel på lik linje med en rullestol mener dere, eller som en sparkesykkel for hvermannsen? 
Skal hun ha lov til å bruke sin sparkesykkel inne i butikken? Eller skal hun stenges ute fra butikken fordi hun ikke kan bevege selg rundt som andre barn på to føtter? 

Bruker hun sparkesykkelen for å klare å gå?

Er det sparkesykkel fra hjelpemiddelsentralen?

Ts

Anonymkode: c4c4e...625

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.11.2024 den 15.50):

Man må jo lære seg å ta hensyn ute blant folk. Mine barn har fått lov til å ta med sparkesykkel på butikk og senter, og de har blitt lært at de må være forsiktige og at det ikke er inne man skal være villmann og trikse rundt. På samme tid får de observere andre mennesker som blokkerer reoler med handlevogn, som roter ned varer uten å plukke opp, som kjefter på ansatte og lager kø i kassene fordi de insisterer å betale kontant eller kløner med kort. Kort sagt, det finnes idioter overalt, og dette må man lære seg å akseptere, uten å føle en trang til å lage en tråd på nettet. Thats life

Anonymkode: 1ca95...3eb

Du lar de vel ikke kjøre på sparkesykkel inne?

Anonymkode: 7cb7e...b11

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supermerry skrev (18 timer siden):

Mente i handlevognene utenom barnesetet, selvfølgelig.

Misforstår jeg nå, eller mener du at du setter hunden oppi handlevogna??😳 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Bruker hun sparkesykkelen for å klare å gå?

Er det sparkesykkel fra hjelpemiddelsentralen?

Ts

Hun bruker sparkesykkel for å gå mindre, og for å ha noe stødig å holde seg til når hun beveger seg. Denhar to hjul foran for å være stødig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun bruker sparkesykkel for å gå mindre, og for å ha noe stødig å holde seg til når hun beveger seg. Denhar to hjul foran for å være stødig. 

Da tipper jeg at denne jenta neppe er en sånn som suser rundt og kjører på folk. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På alle butikkene rundt her vi bor står det skilt på døden at alle sykler skal parkeres utenfor. Det er vel en naturlig ting å gjøre. Gjelder spakesykler, både elektriske og vanlige og vanlige sykler

Anonymkode: 16333...bb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Misforstår jeg nå, eller mener du at du setter hunden oppi handlevogna??😳 

Du misforstår :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da tipper jeg at denne jenta neppe er en sånn som suser rundt og kjører på folk. 

Riktig. Men det var ikke dette som var årsaken til at jeg tok opp temaet. 
Spørsmålet var og er om også denne sparkesykkelen skal stå utenfor butikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Riktig. Men det var ikke dette som var årsaken til at jeg tok opp temaet. 
Spørsmålet var og er om også denne sparkesykkelen skal stå utenfor butikken. 

Vi som er kunder og møter på deg og din datter på sparkesykkel i butikken, vet jo ikke om det er en medisinsk årsak som ligger bak eller om det er bare fordi jenta vil leke.

Jeg regner med at jenta di er rolig og ikke suser rundt på sparkesykkelen, og at hun da ikke er til plage for noen.

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...