AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #21 Skrevet 16. november 2024 brukte 0,5 mg Rivotril pr dag i 10 år, i 2016 ble det ikke lenger lov å bruke dette å inneha førerkort. laget en nedtrappings plan med halvering hver 3 uke, holdt på i 4 mnd. det var noe av det mentalt mest utfordrerne jeg har gjennomført. makan til rastløshet er nesten ikke mulig å forestille seg, etter 1 år var jeg omtrent på skinner igjen, og 5 år etter på "normal" skal aldri innta noe som helst diazepam eller lignenede igjen. Anonymkode: 2f41b...f5d
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #22 Skrevet 16. november 2024 Jeg kan noen ganger bestemme meg for ikke ta Sobril, mens med dager med veldig sterk så kan jeg ikke ta dem. Får ingen abstinenser. Anonymkode: c03e3...84c
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #23 Skrevet 16. november 2024 Kan man få varige plager av sporadisk bruk? Føler jeg har fått sterkere angst av å ha gått på dem innimellom... Anonymkode: 60c73...ce6
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #24 Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan man få varige plager av sporadisk bruk? Føler jeg har fått sterkere angst av å ha gått på dem innimellom... Anonymkode: 60c73...ce6 Jeg mener at svaret er nei. Men kontrasten fra å ha tatt dem til å gå uten kan være veldig stor og merkes godt noen ganger... Anonymkode: 049b8...223
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #25 Skrevet 16. november 2024 Langvarig bruk gir økt risiko for demens. Anonymkode: e4314...c9a
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #26 Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Langvarig bruk gir økt risiko for demens. Anonymkode: e4314...c9a Har du en seriøs link til dette? Anonymkode: c03e3...84c
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #27 Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Svarer selv om jeg ikke er ts:-) Når du bruker så «sjelden» som 2 ganger i uken i «så kort tid» vil man ikke få senplager. Går man på de fast lenge kan plagene sitte i leeeeeenge utover de akutte abstinensene. For noen resten av livet. Anonymkode: f90d0...d6e Gjelder d antidep også,? Anonymkode: cfe37...020
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #28 Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Gjelder d antidep også,? Anonymkode: cfe37...020 Det gjelder nok de fleste medisiner at dersom man bruker de på en helt annen måte og dose enn det de er egentlig er ment til så kan man få alvorlige skader. Benzo skal kun brukes i korte perioder hvis man tar det fast, men her har legen til TS gjort en feil og latt TS stå på det i årevis. Antidepressiva skal tas daglig og for å få effekt må man bruke det over lang tid (noen svært få unntak), så det er altså noe helt annet enn det vi snakker om her. Anonymkode: 049b8...223
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #29 Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det gjelder nok de fleste medisiner at dersom man bruker de på en helt annen måte og dose enn det de er egentlig er ment til så kan man få alvorlige skader. Benzo skal kun brukes i korte perioder hvis man tar det fast, men her har legen til TS gjort en feil og latt TS stå på det i årevis. Antidepressiva skal tas daglig og for å få effekt må man bruke det over lang tid (noen svært få unntak), så det er altså noe helt annet enn det vi snakker om her. Anonymkode: 049b8...223 Glemte å skrive i innlegget mitt hvor lenge jeg brukte det. Sto på det fast i noen måneder. Utviklet toleranse etter svært kort tid og ble raskt avhengig. Hadde et helvete under nedtrapping som nok gikk altfor raskt. Anonymkode: f4af8...bee
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #30 Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Glemte å skrive i innlegget mitt hvor lenge jeg brukte det. Sto på det fast i noen måneder. Utviklet toleranse etter svært kort tid og ble raskt avhengig. Hadde et helvete under nedtrapping som nok gikk altfor raskt. Anonymkode: f4af8...bee Som sagt, det er noe helt annet. Det er ment å stå på over lang tid, du har da brukt det som du skulle (med unntak av at du sluttet før det fikk tid til å virke ordentlig). Man kan ikke utvikle toleranse mot antidepressiva eller bli avhengig på samme måte. Både å gå av og på antidepressiva kan gi midlertidige bivirkninger, ja, det er ikke uvanlig. Det kan ikke sammenliknes med det å stå på benzo i årevis, som er tema i denne tråden. At du har fått langtidsskader av å bruke antidepressiva i noen måneder er usannsynlig, men det er uansett legen din som er den rette å snakke med om dette. Han kan det mye bedre enn meg som bare er en pasient. Anonymkode: 049b8...223
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå