Gå til innhold

Betennelse i skulder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hatt betennelse i skulder- var hele armen vond?

vært hos legen som mente det var betennelse skulder. Men det er jo så vindt ulike steder i selve armen- ved bevegelse osv

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierte veldig, men ofte øm i hele overarmen, og oppover nakken.

Anonymkode: ab231...15c

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det varierte veldig, men ofte øm i hele overarmen, og oppover nakken.

Anonymkode: ab231...15c

Jg har skikkelig vonde og føles som armen rives av V minste bevegelse 

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg tror det kan arte seg forskjellig. Men jeg hadde i hvert fall vondt nedover hele overarmen, ned til albuen. Da det var på det verste, klarte jeg ikke å bruke armen, både fordi bevegelse var vondt, men også fordi jeg rett og slett ikke klarte å bevege overarmen oppover og ut fra kroppen. 

Anonymkode: 31134...ace

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tror det kan arte seg forskjellig. Men jeg hadde i hvert fall vondt nedover hele overarmen, ned til albuen. Da det var på det verste, klarte jeg ikke å bruke armen, både fordi bevegelse var vondt, men også fordi jeg rett og slett ikke klarte å bevege overarmen oppover og ut fra kroppen. 

Sanne her 

hadde du sterke smerter konstant? Følte deg syk?

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvo lenge var du slik og hva hjalp?

Anonymkode: 7b6e8...d66

Skrevet

Jeg hadde så vondt fra albuen til nakken at jeg ikke fikk sove på flere dager. 

Fikk kortisonsprøyte rett i skulderen, gikk kun én time så var all smerte borte og siden har det ikke gjort vondt. Fem år siden.

K44.

Anonymkode: 94e33...6e9

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg slet med vonde skuldre i mange, mange år. Til tider var det så vondt at jeg trodde skulderen var ute av ledd.

En eneste ting har hjulpet meg og det er styrketrening. Med stor fokus på musklene i rygg, nakke, skuldre og armer. 

Og da snakker jeg ikke om pusetrening, men tung styrketrening. Har aldri hatt bedre skuldre i mitt liv, nå har jeg trent i 15 år, er snart 60 og har aldri hatt bedre skuldre. Ett års tid tok det før jeg kjente at dette er noe av det smarteste jeg har gjort i mitt liv :) 

Alle andre vondter forsvant også, knær, albuer, nakke, migrene og ikke minst skuldrene da. 

Kosthold hjelper også mot betennelser i kroppen. Spis så mye plantebasert som mulig, ispedd litt kylling og rent kjøtt. 

Anonymkode: e1e34...64b

• Nyttig 2
Skrevet

Ville tatt MR. I mitt tilfelle viste det seg at jeg hadde kalknedslag i en sene, ble helt bra etter kalkskylling og kortison.

Anonymkode: f0c21...c6d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ville tatt MR. I mitt tilfelle viste det seg at jeg hadde kalknedslag i en sene, ble helt bra etter kalkskylling og kortison.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg slet med vonde skuldre i mange, mange år. Til tider var det så vondt at jeg trodde skulderen var ute av ledd.

En eneste ting har hjulpet meg og det er styrketrening. Med stor fokus på musklene i rygg, nakke, skuldre og armer. 

Og da snakker jeg ikke om pusetrening, men tung styrketrening. Har aldri hatt bedre skuldre i mitt liv, nå har jeg trent i 15 år, er snart 60 og har aldri hatt bedre skuldre. Ett års tid tok det før jeg kjente at dette er noe av det smarteste jeg har gjort i mitt liv :) 

Alle andre vondter forsvant også, knær, albuer, nakke, migrene og ikke minst skuldrene da. 

Kosthold hjelper også mot betennelser i kroppen. Spis så mye plantebasert som mulig, ispedd litt kylling og rent kjøtt. 

Det er ikke «vondter», men en akutt betennelse tilstand.

Skrevet
Sukkerogkanel skrev (På 16.11.2024 den 15.57):

Sanne her 

hadde du sterke smerter konstant? Følte deg syk?

Jeg følte meg syk da det startet, litt som jeg skulle hatt feber, men jeg hadde ikke det. Det var litt smerte/murring hele tiden, og skikkelig vondt hvis jeg prøvde på å gjøre "feil" bevegelse med armen, eller prøvde å ligge på den vonde skulderen (som selvfølgelig var på min favorittside å sove på).

God bedring!

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvo lenge var du slik og hva hjalp?

Det startet forsiktig med litt vondt første dagen, så var det ille i 2-3 dager, og så ble det gradvis bedre. Jeg fikk betennelsesdempende av legen, og jeg regner med at det var det som hjalp. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg følte meg syk da det startet, litt som jeg skulle hatt feber, men jeg hadde ikke det. Det var litt smerte/murring hele tiden, og skikkelig vondt hvis jeg prøvde på å gjøre "feil" bevegelse med armen, eller prøvde å ligge på den vonde skulderen (som selvfølgelig var på min favorittside å sove på).

God bedring!

Det startet forsiktig med litt vondt første dagen, så var det ille i 2-3 dager, og så ble det gradvis bedre. Jeg fikk betennelsesdempende av legen, og jeg regner med at det var det som hjalp. 

Ok samme som meg da. Hva fikk du? Jg bruker Ibux 

Skrevet

Har hatt det, og fysioterapeut forklarte alle smertene rundt med at skulderen er det mest mobile leddet vi har, det kan jo gå i alle retninger. Det får dermed også ekstra mye juling, og enormt med sener og nerver er involvert, som da kan gi smerter nesten hvor som helst. Jeg har kronisk slitasje i tillegg til betennelsen og det jeg må gjøre da er å styrke resten av skulderen, uten å belaste akkurat der det verste sitter. Min betennelse var i front og oppå, som om det følger kragebeinet ut. Kunne ikke skyve noe eller løfte arm over brysthøyde. Måtte da trene brystmuskulatur og ro masse (bruker romaskin og treningsstrikker) for å hjelpe alt rundt problemet. Det har hatt god effekt så nå er den ikke smertefull og jeg kan gjøre det meste. Kan ikke løfte tungt over hodet, ta armhevninger eller legge armen langt bak på ryggen (type klø meg selv på motsatt skulder), men ellers lever jeg helt fint med den :)

Anonymkode: b8f5d...e09

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

God bedring!

Har litt forhøyet temperatur og er veldig varm, og har sykdom følelse. Men CRP er normal. Hva slags betennelsesdempende fikk du? Jeg bruker Ibux. Smertene har avtatt noe men jeg føler meg fortsatt syk og bevegelighet i armen er ikkeeksisterende. Hvor lenge brukte du medisin?

Skrevet

Er det slik at en sånn betennelse vil gå over ac seg selv uansett men feks Ibux lan forkorte?

eller må man ha medislin?

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er det slik at en sånn betennelse vil gå over ac seg selv uansett men feks Ibux lan forkorte?

eller må man ha medislin?

Kronisk betennelse går ikke over nei.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.11.2024 den 7.02):

Signerer denne. Hvis man er utrent og 10 kg overvektig, så vil man jo bare få flere og flere plager etter at man fyller 40. Dette er ikke akkurat rakettforskning.

Anonymkode: 15c6e...6f2

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Men her er det jo snakk om en slags betennelse les hoved innlegget

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Men her er det jo snakk om en slags akutt betennelse les hoved innlegget

Skrevet

Jeg har betennelse i skulder nå.Føler jeg aldri har hatt verre smerte.Tar voltaren og to Paracet men føler ikke det hjelper så mye.Sykemeldt 100 på andre uken.Har vondt mest bak skulder og foran skulder og endel i armen.Noe som vet hvor lenge dette varer?Tar det lang tid å bli kvitt?Begynt å gå til fysioterpaut 

Anonymkode: f8ddf...811

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...