AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #1 Skrevet 16. november 2024 Tanker må man jo selvsagt ha, men jeg føler jeg lever i min egne lille verden hele tiden. Jeg synger inni meg, har samtaler med meg selv, med "andre", jeg grubler, planlegger, tenker arbeid, fortsetter jobben hjemme, jeg diskuterer med meg selv. Hele forbannede tiden! Eneste gangen jeg noen ganger ikke har hodet fullt, er når jeg driver på med hobbyting, da klarer jeg konsentrere meg. Men jeg kan ikke lese bøker/blader, ikke høre på lydbøker, ikke konsentrere meg om ting som skjer på tv eller radio. Jeg kan kjøre bil og plutselig oppdage at jeg har kjørt mange mil uten at jeg husker noe av turen. Ofte faller jeg ut av samtaler også fordi jeg sitter og tenker på helt andre ting.. Det er jo fryktelig ugunstig i mange situasjoner. Har prøvd pusteteknikker, meditasjon osv, men det fungerer jo svært dårlig når jeg faktisk ikke klarer tømme hjernen! Er det noen som har forslag til å klare koble ut hjernen, iallefall NOEN ganger? Anonymkode: 465b8...07e
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #2 Skrevet 16. november 2024 Tankevirus? Anonymkode: ba4c7...bc3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #3 Skrevet 16. november 2024 Meditasjon og mindfulness er det eneste som hjelper for å få kontroll på tankene. Men det må gjøres hver dag og over tid for at du skal oppleve effekt. Anonymkode: 84814...6ec
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #4 Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Tankevirus? Anonymkode: ba4c7...bc3 Som i appen? Anonymkode: 465b8...07e
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #5 Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Meditasjon og mindfulness er det eneste som hjelper for å få kontroll på tankene. Men det må gjøres hver dag og over tid for at du skal oppleve effekt. Anonymkode: 84814...6ec Vel, ja, det er prøvd over tid, men mistenker noen må slå meg i svime først for å klare koble ut.. Anonymkode: 465b8...07e
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #6 Skrevet 16. november 2024 Jeg får mye tjattring i hodet når jeg er stresset... Kanskje du har høyt stressnivå generelt? Anonymkode: 6716e...5cf 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #7 Skrevet 16. november 2024 Mitt tankekjør viste seg å være ADHD. Eneste som hjelper for meg er å ha noe å konkret å fokusere på, som gir mindre tankekjør. Anonymkode: e9179...ac3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #8 Skrevet 16. november 2024 Det du beskriver er tegn på høy IQ. Anonymkode: 5f10a...aaf
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #9 Skrevet 16. november 2024 Har du prøvd å skrive ut tankene dine? Hvis ikke så prøv å sett av 30 hver kveld før du legger deg til å bare skrive ned alt av tanker og følelser. Anonymkode: cfe5b...29b
Million Skrevet 16. november 2024 #10 Skrevet 16. november 2024 Noen ganger når jeg ligger og skal sove og tankene bare fosser på, så tvinger jeg meg selv til å tenke på det kjedeligste bildet jeg vet. En grå, tåkete novemberhimmel, med nakne, svarte og bladløse trær som spriker med grenene mot himmelen. Noen fugler som flyr forbi, svarte skygger. Den grå himmelen og trærne er så kjedelige og ligge "å se på" i tankene, men det funker for etter hvert kjeder jeg meg sånn at jeg sovner.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #11 Skrevet 16. november 2024 Høres kanskje ut som om du har adhd, ts? Kan diagnostisering og medisinering være et alternativ? Anonymkode: 3d7c4...80b
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #12 Skrevet 16. november 2024 Det er kun stille i hodet mitt når jeg hører på høy musikk som jeg synger og/eller danser til. Utenom det så går tankene hele tiden. Jeg planlegger alt mulige rare ting og kjørere 'simuleringer' av mulige scenarioer, har framtidige samtaler, gamle samtaler går, jeg visualierer pakking (skal snart flytte), ser for meg så utrolig mye rart, det spilles musikk, musikkvideoer, filmsnutter, handlelister skrives, ja jeg skal ikke si at som skjer i hodet mitt for det er sannelig mye rart. Og det har bare blitt mer og mer med årene. Anonymkode: 5d85e...3e4 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #13 Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er kun stille i hodet mitt når jeg hører på høy musikk som jeg synger og/eller danser til. Utenom det så går tankene hele tiden. Jeg planlegger alt mulige rare ting og kjørere 'simuleringer' av mulige scenarioer, har framtidige samtaler, gamle samtaler går, jeg visualierer pakking (skal snart flytte), ser for meg så utrolig mye rart, det spilles musikk, musikkvideoer, filmsnutter, handlelister skrives, ja jeg skal ikke si at som skjer i hodet mitt for det er sannelig mye rart. Og det har bare blitt mer og mer med årene. Anonymkode: 5d85e...3e4 Kjenner meg 100% igjen, jeg blir helt utslitt!!! Anonymkode: 6137f...797
Molly 4.5 år Skrevet 16. november 2024 #14 Skrevet 16. november 2024 Kjenner meg igjen og jeg har adhd diagnosen. Men bruker ikke medisiner akkurat nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå