Gå til innhold

Lærer med krevende ettåring hjemme og gravid

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ikke sunt å være helt på felgen gjennom graviditeten. 

Sykemeld deg 20 eller 50 prosent, bare pass på at mannen ikke tror han kan slappe helt av slik at alt faller på deg. 

Anonymkode: fcc65...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobbet som pedagogisk leder i barnehage, og i graviditeten var jeg sliten pga jobben som sugde krefter ut av meg, fikk tidlig bekkenløsning og svangerskapsforgiftning.

Det var for mange barn på avdelingen med ekstra behov, alltid noen i personalet som var borte fra jobb pga sykdom, ingen vikarer å oppdrive og masse bråk.

Ble sykemeldt i 7 mnd, og da var det jordmor som tvang meg til å sykmelde meg.

Fikk kolikkbaby som våknet 10 ganger pr natt de 2 første årene, og sov sin første natt uten å våkne da han var 6 år.

Planen om å få 2 barn er forlengst lagt bort for jeg makter ikke flere søvnløse netter, og tar ikke sjansen på at jeg får et barn som sover.

Jeg regner med at barnet ditt på 1,5 år ikke plutselig har begynt å sove dårlig, derfor lurer jeg på hvorfor dere valgte å bli gravid såpass tidlig igjen?

Anonymkode: d07d4...7b7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sto for lenge i lærerjobb som gravid. Det påførte stress på baby, og det gjorde at jeg ikke hadde det overskuddet jeg trengte i klasserommet. En del av jobben vår er å kunne gi ekstra tålmodighet og energi når det trengs. Dette overskuddet kan lett forsvinne når graviditet og hjemmesituasjon kombinert krever sitt. Jeg klarte ikke å være profesjonell hele løpet ut. Jeg fikk dessuten en kronisk sykdom som var utløst av stress i løpet av graviditet. Kanskje jeg hadde sluppet det hvis jeg ikke skulle være så flink og holde ut i jobben. 

Legen din og lederen din kommer kanskje ikke til å si at du må trappe ned med mindre du har alvorlige symptomer. Det er du som må si ifra til dem, og som må stå i det. Ingen takker deg for at du sleit deg ut som gravid. Håper du tillater deg selv å ta vare på deg selv ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg lege, men jeg ville tenkt 100% sykemelding eller svangerskapspenger

Anonymkode: b1b3e...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graviditet er en kort del av livet. Jeg er 50% sykemeldt fra en kontorjobb på grunn av totalbelastningen med stress, barn hjemme og bekkenproblemer. Du får ingen stjerne i boka av å slite deg ut gjennom en graviditet altså. 

Anonymkode: 30037...cb7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

❤️ Du skriver at du sover på gjesterommet. Sover mannen din sammen med barnet eller er de på hvert sitt rom? Er det en ide om de sover sammen? Vet det ikke er optimalt fordi det kan være vanskelig å venne av med igjen. Men søvnmangel er helt grusomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg jobbet som pedagogisk leder i barnehage, og i graviditeten var jeg sliten pga jobben som sugde krefter ut av meg, fikk tidlig bekkenløsning og svangerskapsforgiftning.

Det var for mange barn på avdelingen med ekstra behov, alltid noen i personalet som var borte fra jobb pga sykdom, ingen vikarer å oppdrive og masse bråk.

Ble sykemeldt i 7 mnd, og da var det jordmor som tvang meg til å sykmelde meg.

Fikk kolikkbaby som våknet 10 ganger pr natt de 2 første årene, og sov sin første natt uten å våkne da han var 6 år.

Planen om å få 2 barn er forlengst lagt bort for jeg makter ikke flere søvnløse netter, og tar ikke sjansen på at jeg får et barn som sover.

Jeg regner med at barnet ditt på 1,5 år ikke plutselig har begynt å sove dårlig, derfor lurer jeg på hvorfor dere valgte å bli gravid såpass tidlig igjen?

Anonymkode: d07d4...7b7

Hun sov mye bedre før. Litt mer urolig etter barnehagestart, men ikke like urolig som nå. Nå har hun vært MYE syk, og det har nok vært litt av grunnen til at ting er slitsomt også. Så det er nå de siste mnd det har blitt så ille. Hun har jo også blitt eldre og funnet ut at hun har en vilje. Lært seg å gå osv. (Hun lærte det sent) Nå i helga tok det kaka. Hun har våknet med hysterisk skriking minst 3 ganger per natt og bruker en time på å roe seg. Jeg gruer meg skikkelig til mandag hvis det blir sånn i natt også. Vi trodde liksom ikke at et barn som var enkelt å legge og sov relativt greit skulle sove så sinnsykt dårlig ved 1,5-års alder. Ts

Anonymkode: cda7b...aaf

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniff76 skrev (16 minutter siden):

❤️ Du skriver at du sover på gjesterommet. Sover mannen din sammen med barnet eller er de på hvert sitt rom? Er det en ide om de sover sammen? Vet det ikke er optimalt fordi det kan være vanskelig å venne av med igjen. Men søvnmangel er helt grusomt.

Barnet legges på eget rom på kvelden, også havner hun enten i "min" seng eller mannens etterhvert. Det hjelper litt. Men selv om vi samsover kan hun våkne og være helt hysterisk. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Barnet legges på eget rom på kvelden, også havner hun enten i "min" seng eller mannens etterhvert. Det hjelper litt. Men selv om vi samsover kan hun våkne og være helt hysterisk. Ts

Har dere prøvd å legge henne direkte i hans seng? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniff76 skrev (10 minutter siden):

Har dere prøvd å legge henne direkte i hans seng? 😊

Ja, har gjort det innimellom. Men våkner like mye. Ts

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...