AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Jeg holder på å utredes nå hos DPS. Om jeg får diagnosen så kommer det til å skrives et notat om hvorfor jeg fikk diagnosen. En del av symptomene mine er handlinger som medfører fengsel. Dette ønsker jeg naturlig nok ikke å ha i journalen min. Er det mulig å fortelle om symptomer i utredningen og få slippe å ha dem i notatet som forklarer hvorfor man fikk diagnosen? Anonymkode: da790...bc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Nei. Utredningsnotatet må jo beskriver grunnlaget for diagnosen. Uten alle symptomene beskrevet kan man ikke dokumentere at diagnosen er oppfylt Anonymkode: 89351...bc7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei. Utredningsnotatet må jo beskriver grunnlaget for diagnosen. Uten alle symptomene beskrevet kan man ikke dokumentere at diagnosen er oppfylt Anonymkode: 89351...bc7 Takk. TS Anonymkode: da790...bc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Del Skrevet 1 time siden Men det kan kanskje være greit å vite at selve utredningsnotatet ikke blir sendt til fastlegen fra DPS. Kun epikriser og der står ikke hvorfor kriteriene for gitt diagnose er oppfylt. Anonymkode: 89351...bc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men det kan kanskje være greit å vite at selve utredningsnotatet ikke blir sendt til fastlegen fra DPS. Kun epikriser og der står ikke hvorfor kriteriene for gitt diagnose er oppfylt. Anonymkode: 89351...bc7 Takk. TS Anonymkode: da790...bc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg holder på å utredes nå hos DPS. Om jeg får diagnosen så kommer det til å skrives et notat om hvorfor jeg fikk diagnosen. En del av symptomene mine er handlinger som medfører fengsel. Dette ønsker jeg naturlig nok ikke å ha i journalen min. Er det mulig å fortelle om symptomer i utredningen og få slippe å ha dem i notatet som forklarer hvorfor man fikk diagnosen? Anonymkode: da790...bc3 Hva slags diagnose er det som har symptom med handlinger som er kriminelle? Anonymkode: 7a3b3...60f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva slags diagnose er det som har symptom med handlinger som er kriminelle? Anonymkode: 7a3b3...60f Det kan f eks være handlinger man har gjort i en manisk periode. Anonymkode: 555af...b6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det kan f eks være handlinger man har gjort i en manisk periode. Anonymkode: 555af...b6f Symptomene er hevet stemningsleie og manglende vurderingsevne, handlingene og atferden er ikke symptom på sykdom i seg selv, men et resultat av symptomene. Handlinger og atferd er aldri symptomer men kan være del av et sykdomsbilde pga symptomene som fører til handlingene. I utredning står ikke handlingene som symptomer, men de kan skrives inn for å fylle ut bildet av sykdommen. Personlighetsforstyrrelser gir også symptom som kan lede til negativ atferd men atferden i seg selv er ikke symptom på sykdommen Anonymkode: 12752...2a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 55 minutter siden #9 Del Skrevet 55 minutter siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Symptomene er hevet stemningsleie og manglende vurderingsevne, handlingene og atferden er ikke symptom på sykdom i seg selv, men et resultat av symptomene. Handlinger og atferd er aldri symptomer men kan være del av et sykdomsbilde pga symptomene som fører til handlingene. I utredning står ikke handlingene som symptomer, men de kan skrives inn for å fylle ut bildet av sykdommen. Personlighetsforstyrrelser gir også symptom som kan lede til negativ atferd men atferden i seg selv er ikke symptom på sykdommen Anonymkode: 12752...2a0 Har dette noe å si for meg? Om jeg sier jeg har begått kriminelle handlinger og at disse kan henge sammen med diagnosen min. Kommer da psykologen til å si "Da slipper du å få handlingene i utredningsnotatet, fordi handlingene er konsekvens av diagnosen og ikke et symptom på diagnosen"? TS Anonymkode: da790...bc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 38 minutter siden #10 Del Skrevet 38 minutter siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har dette noe å si for meg? Om jeg sier jeg har begått kriminelle handlinger og at disse kan henge sammen med diagnosen min. Kommer da psykologen til å si "Da slipper du å få handlingene i utredningsnotatet, fordi handlingene er konsekvens av diagnosen og ikke et symptom på diagnosen"? TS Anonymkode: da790...bc3 Edit: Bare for å presisere. Det er ikke slik jeg prøver å skylde på diagnosen. Hadde jeg ikke følt ansvar for hva jeg hadde gjort så hadde jeg ikke hatt problem med innrømme handlingene. Anonymkode: da790...bc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå