Gå til innhold

Noen som har blitt utredet for asperger/autisme, men ikke fått diagnosen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Interessert i erfaringer fra dere som har vært gjennom autismeutredning, men ikke fått diagnosen. Hvordan opplevde du å ikke få diagnosen? Gjorde du noe etterpå? Fikk du noen annen diagnose? Sa behandleren at du overdrev og rett og slett bare er som alle andre?

Anonymkode: 4069c...4c4

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser at dette er en nærmest kopi av ADHD-tråden. Ser du spør om de som ikke fikk diagnosen, så egentlig burde jeg ikke svare. Men selv gråt jeg da jeg skjønte at jeg hadde autisme og da jeg fikk diagnosen. Det var da jeg skjønte at jeg aldri kom til å få til det sosiale, at problemene mine var medfødt. 

Så om man blir skuffet over å ikke få autisme-diagnosen og ingen annen diagnose. Så kanskje man kan prøve å se det positive i det og at om man ikke har noen diagnoser så er det trolig mulig å jobbe for å bli flinkere sosialt. 

Jeg vet at sosiale ferdigheter ikke er det ENESTE vi med autisme sliter med. At dere som tror dere har autisme, men ikke fikk diagnosen kan slite med mye annet i tillegg. Det er selvsagt veldig trist.  Men det er ingen kur for autisme, så det er ikke slik at vi som får diagnosen får noen kur dere som ikke får diagnosen ikke får. Alt vi med diagnosen kan gjøre for å bedre hverdagen kan også dere som ikke fikk diagnosen.

Anonymkode: 5edfc...39f

Skrevet

Jeg har selv autisme, men svarer på vegne av en annen person som har vært gjennom en utredning for autisme, men som ikke fikk diagnosen.

AnonymBruker skrev (På 16.11.2024 den 12.19):

Hvordan opplevde du å ikke få diagnosen?

Personen tenkte ikke så mye over det, bortsett fra at det føles kjipt å måtte vente på en ny utredning for ADHD. Etter autismeutredningen fikk personen en anbefaling om å bli utredet for ADHD.

Fikk du noen annen diagnose?

Personen fikk senere en ADHD-diagnose etter en ny utredning.

Sa behandleren at du overdrev og rett og slett bare er som alle andre?

Nei

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...