Gå til innhold

Noen som kjenner til Marienlystskole?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva preger miljøet der?

Er det blendahvit eller blandet miljø?

Pengesterke eller normale evt dårligere stilt?

Anonymkode: de8d3...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

I Oslo eller i Drammen?

Anonymkode: 5683e...980

Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke blendahvitt, fordi det er endel kommunale boliger i kretsen. Langt mindre posht enn lenger vest, men helt ok miks av folk. Litt gjennomtrekk fordi det også er endel utleieboliger i skolekretsen. 

Anonymkode: f7e3d...865

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig heterogent på de andre skolene som grenser til Marienlyst (som Majorstua og Bolteløkka) så tipper det er slik der også. Folk fra ulike sosioøkonomiske klasser pga boligmixen - noen bemidlede med store boliger, men mye små og mellomstore leiligheter gjør at det er stor spredning.  Ulike familiekonstellasjoner, og mange barn der den ene forelderen er fra et annet land feks.  
Men er en stor skole da det er både varme og ungdomsskole, det har jeg hørt kan være litt uheldig, men vet ikke om det stemmer. 

Anonymkode: 141a5...ce7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Veldig heterogent på de andre skolene som grenser til Marienlyst (som Majorstua og Bolteløkka) så tipper det er slik der også. Folk fra ulike sosioøkonomiske klasser pga boligmixen - noen bemidlede med store boliger, men mye små og mellomstore leiligheter gjør at det er stor spredning.  Ulike familiekonstellasjoner, og mange barn der den ene forelderen er fra et annet land feks.  
Men er en stor skole da det er både varme og ungdomsskole, det har jeg hørt kan være litt uheldig, men vet ikke om det stemmer. 

Anonymkode: 141a5...ce7

Mellomstore leiligheter i området er dyyyrt, så de fleste elevene kommer fra svært ressurssterke hjem (kanskje med unntak av de som bor i kommunale leiligheter).

Anonymkode: b5327...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 16.11.2024 den 12.02):

Hva preger miljøet der?

Er det blendahvit eller blandet miljø?

Pengesterke eller normale evt dårligere stilt?

Enig med det de fleste sier. Det er en stor skole, men veldig bra med uteområde og fasiliteter i nærheten. Trafikksikkert ved at det er gangveier på den siden av skolen der skolegården ligger. Største ulempen er nok at det er en stor skole med elever fra 1.-10. trinn. Jeg vet ikke om jeg hadde sendt barnet mitt dit fra 1. klasse liksom.

Det stemmer ikke det den forrige personen skriver om det er flest ressurssterke. Dette er en skole midt i Oslo by. Ja, de mellomstore leilighetene er selvfølgelig dyre, men folk undervurderer hvor mange som faktisk leier leilighet. Og da er de mange blokkene fra Majorstua-krysset og bortover mot skolen, perfekte å bo i fordi de har mange soverom. Det er mange utleie-leiligheter i de blokkene, og de er nødvendigvis ikke så moderne/oppusset. 

Det er derfor en god blanding av lavinntekt- og ressursterke familier vil jeg si. 

Ledelsen på skolen er grei, men bedre enn f.eks. på Majorstua skole (som jeg ikke anbefaler). 

Anonymkode: 6c989...167

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...