Gå til innhold

Bergstø håner rike nordmenn med "Wall of Shame"

Tiger Jack

Anbefalte innlegg

I Norge har vi en politiker som har tapetsert kontoret sitt på Stortinget med artikler og bilder av norske rike menn som hun forakter. Hun kaller den "Wall of Shame" eller "Skammens vegg". Dette er mennesker som har bidratt med vanvittige summer i skatt til det norske samfunnet. Skapt levende lokalsamfunn og tusenvis av arbeidsplasser over hele landet. Disse velger SVs Kirsti Berstø å håne på denne måten.

Hennes hat mot gründere, verdiskapere og folk som lykkes i samfunnet er helt ekstremt. Det er noe sykelig og personlighetsforstyrrende å henge opp artikler og bilder på denne måten.

Og dette er altså et parti som har makt gjennom sin avtale med AP og SP. At AP og støre velger å samarbeide med denne typen mennesker er i seg selv dypt alarmerende, og jeg tviler på at det vil hjelpe på allerede elendige meningsmålinger.

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/skammens-vegg-blir-flau/82223665

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde Regjeringa gitt litt lette på formuesskatten, hadde krona blitt sterkere, ikke så mange grundere og rikinger hadde flyttet. Krona hadde blitt sterkere og med en sterkere krone kunne man ha senket renta. Folk flest hadde fått det bedre.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun burde skamme seg.  Stein hakka gal dame. Skremmer vekk og ødelegger det som finnes av næringsliv. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sansen for mye av SVs politikk, men har vanskelig for å se at et "stunt" som dette her vil bidra med noe konstruktivt. Jeg sikter da spesifikt til at hun kaller veggen "Wall of Shame" (jeg var først åpen for muligheten at dette kunne være journalistens/medienes ordvalg, men i følge artikkelen er det virkelig Bergstø selv som har gitt veggen det navnet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venstre-ekstremistene er seg sjøl like. Sammen med nazistene er det de sykeste og mest ubrukelig menneskene vestlig kultur har produsert. Og grunnen til at alt de tar i alltid går i dass, er enkel: De har aldri vært opptatt av å bygge opp noe, men isteden rive ned. Sånn var det for 100 år siden, og sånn er det fortsatt. Slutt å stemme på disse jævlene, folkens. Seriøst. 

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tiger Jack skrev (19 timer siden):

Det er noe sykelig og personlighetsforstyrrende å henge opp artikler og bilder på denne måten.

Skal være forsiktig med å diagnostirere mennesker, men jeg er enig i at det er noe svært fastlåst i tankesettet hennes. Hun sier selv at SV lytter. Men det virker ikke til at hun hører de samme ordene som andre hører.

Tror nok SV, med Bergstø, er på vei mot sperregrensen. De fleste forstår at uten folk som er villige til å satse, og ikke minst har overskudd å satse videre med, så blir det lite verdiskapning. Sånn er det  næringslivet, og sånn er det i privaten. Får du ikke fortjeneste på sparingen din, da lar du være å spare. Og ender med å ikke ha noe til overs den dagen det butter imot.

Bergstø har samme innstilling til de såkalt "rikingene" som mennesker som ikke har peiling på fondssparing: de tror at fortjenesten er enorm på svært kort tid.

Når det gjelder den veggen, er det vel bare et til symptom på hennes manglende forståelse av samfunnsøkonomi. Og forhåpentligvis vil slike medieoppslag bidra til at færre stemmer SV.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er mest foruroligende er at dette virker å være politikk drevet av antipati heller enn empati, og der det at politikken antagelig i sum vil skade alle er mindre viktig så lenge en klarer å skade "de rike". Det er videre en form for retorikk som appellerer til de mest primitive følelsene, og i liten grad tar innover seg at en snakker om mennesker som bidrar svært, svært mye og som vi alle taper enormt på ved å drive ut av landet. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...