Gå til innhold

Finnes det tomater som alltid er gode?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har brukt å noen ganger kjøpe sånn bøtte med tomater på Kiwi, men opplever ofte at smaker rart og kan ha en kornete konsistens.

Noen ganger kan First price cherrytomater være gode, men det er en sjelden gang. 

Nesten hver gang jeg har kjøpt de litt dyrere med stilk og sånn (husker ikke navn), så er de ofte myke og skrukkete.

Finnes det en type tomat som alltid er god? 

Anonymkode: 8d041...1de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må passe på at du får kjent på dem i butikken, de skal være faste, aldri myke. Jeg kjøper Smakstomater på Coop, vanlige tomater når de er norske, og økologiske om jeg finner. Kjenner ALLTID på dem først. De store "klasetomatene" eller hva de kaller dem, med stilk finner jeg at ofte er myke i butikken.

Skrevet

Miss Perfect tomatene de selger hos Rema1000 er så gode, at jeg kan spise de som snacks. 

De er dyre, men jeg har aldri opplevd å få noen dårlige, har kjøpt de i mange år. 

Anonymkode: 90f04...fc9

Skrevet

SAN Marzano (eller noe sånt) er egentlig tomater som er best til å lage sauser og sånn. Er mindre syre i dem. De har dem på Meny, Spar og en sjelden gang Kiwi. Er litt til og fra om de har de inne, men alle jeg har kjøpt har vært faste, søte og kjempegode. Ikke de søteste på jord, men aldri variasjon i kvaliteten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...