AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Står det noe på skjermen til den gamle fastlegen du ikke har lenger da? Står det at "denne pasienten er ikke på din liste" eller står det ingenting og man kan egentlig risikere at gamle fastlegen ordner og styrer med noe han sa han skulle ordne med fortsatt uten at han aner at jeg har byttet? Vet at det er nesten umulig å vite for folk som ikke jobber innen den bransjen å vite men.. Anonymkode: 4c5d7...6e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden De får beskjed om at du er flyttet til ny liste. Anonymkode: f64ee...698 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden De har bare tilgang til sine egne pasienter. Anonymkode: 6bd0b...0f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Står det noe på skjermen til den gamle fastlegen du ikke har lenger da? Står det at "denne pasienten er ikke på din liste" eller står det ingenting og man kan egentlig risikere at gamle fastlegen ordner og styrer med noe han sa han skulle ordne med fortsatt uten at han aner at jeg har byttet? Vet at det er nesten umulig å vite for folk som ikke jobber innen den bransjen å vite men.. Anonymkode: 4c5d7...6e2 enhver snoking i journal legger igjen spor…det er ikke lov til å hverken snoke eller trikse med journal til en pasient som ikke vedkommende står i behandling med… og vedr kjernejournal så,kan du sperre den, dvs at uansett lege må spørre deg om samtykke til å å se i den, med mindre det er nød og du er utenfor bevissthet, da går de inn formå se om du går på medisiner som kan kræsje med akuttmedisinene.. Endret 2 timer siden av Baktus2024 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Del Skrevet 1 time siden Baktus2024 skrev (41 minutter siden): enhver snoking i journal legger igjen spor…det er ikke lov til å hverken snoke eller trikse med journal til en pasient som ikke vedkommende står i behandling med… og vedr kjernejournal så,kan du sperre den, dvs at uansett lege må spørre deg om samtykke til å å se i den, med mindre det er nød og du er utenfor bevissthet, da går de inn formå se om du går på medisiner som kan kræsje med akuttmedisinene.. Ja men jeg snakker ikke om snoking, men at fastlegen min fortsetter med en problemstilling jeg kom dit for (og som han sa han skulle ringe rundt og ordne med) etter at jeg har byttet fastlege. Altså lurer på om han gamle vil se dette på noe vis når han skriver inn mitt navn i hans data? Anonymkode: 4c5d7...6e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 1 time siden #6 Del Skrevet 1 time siden (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja men jeg snakker ikke om snoking, men at fastlegen min fortsetter med en problemstilling jeg kom dit for (og som han sa han skulle ringe rundt og ordne med) etter at jeg har byttet fastlege. Altså lurer på om han gamle vil se dette på noe vis når han skriver inn mitt navn i hans data? Anonymkode: 4c5d7...6e2 veg epikriser blir lagt inn på helsenorge.no , der fastlegen har tilgang til…men jeg tror at hvis du skifter lege så forsvinner du ut av datasystemet til forhenværende.. det kan jomikkemvære,to leger som driver med hvert sitt arbeid overfor samme pasient..skulle jeg tro.. Endret 1 time siden av Baktus2024 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 36 minutter siden #7 Del Skrevet 36 minutter siden Sikkert litt avhengig av journalsystem, men det står i journal at du har byttet fastlege. Kan fremdeles lage nytt notat, men det får ikke den nye legen hvis journalen allerede er overført, så det er det ikke mye vits i. Anonymkode: 54236...162 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå