Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to barn, en gutt på 12 år og ei jente på 8 år. Gutten har ønsket seg PlayStation 5 mer enn noe annet, siden den kom ut, han har ps4. Denne ligger jo på rundt 5600 kr.

Nå ønsker mannen min at sønnen vår skal få denne i julegave. Han sier at han selv har vokst opp med at julegaver fra sine foreldre aldri var stort eller fancy, og at han virkelig unner sønnen vår den julemagien med å få noe så uforventet og stort. Jeg unner jo også ham alt i verden, men synes det er helt vanvittig mye penger. Mannen er jo også enig i at da kan det heller ikke forskjellsbehandles, at datteren vår får gave til 2000 liksom (som er det budsjettet vi maks har holdt oss til). 

Skjønner at gaveønsker blir dyrere jo eldre barna blir, men synes dette er alt for mye penger. Alle mine opptjente sparepenger vil i så fall gå, og vel så det. 

Hva tenker dere? 

Anonymkode: ee1c7...082

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan de få den sammen?

men jo man kan gjøre litt forskjell så lenge det utjevner seg i løpet av årene 

Anonymkode: 112c7...559

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

sjekk brukt på finn fx. like god:)

Anonymkode: 955ae...fc7

Skrevet

Gutta våre fikk PlayStation 5 sammen i fjor. Da var de 13 og 9. De fikk også hver sin «kontroller» (som de kaller det). Det har fungert bra. 

Anonymkode: 598d4...fd7

• Liker 1
Skrevet

Nei, nei. Ville ikke gjort det hvis du må bruke alle dine sparepenger.

Gi et bidrag slik at han kan spare til playstation?

Anonymkode: 6b722...97b

Skrevet

Kan PS5 gis i gave fra både dere og besteforeldre? Slik at dere spleiser?

Anonymkode: 22e1a...845

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan de få den sammen?

men jo man kan gjøre litt forskjell så lenge det utjevner seg i løpet av årene 

Anonymkode: 112c7...559

Minste jenta spiller ikke bortsett fra mobilspill, så kan ikke gi det i fellesgave. Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan PS5 gis i gave fra både dere og besteforeldre? Slik at dere spleiser?

Anonymkode: 22e1a...845

Tenkte på det, men besteforeldre gir mellom 3-500 kr i gaver til barnebarn, så vil jo likevel ende opp med rundt 4500 for den selv, også er det minstejenta som må få nogenlunde tilsvarende sum også da. Ts

Skrevet

Spiller mannen din?

Skrevet

Kan ikke gutten få det i år, og så får jenta til vanlig sum. Neste år får jenta dyr gave og gutten til vanlig sum.

Anonymkode: 0da9a...98f

• Liker 3
Skrevet

Kan han få det som julegave + forskudd på bursdagsgave? Så blir det bare noe lite og enkelt til bursdagen (bare sånn at han får noe å pakke opp).

Anonymkode: 76565...58e

• Liker 2
Skrevet

Gutten vår fikk det til jul i fjor, men ga ikke for like mye til jenta vår(hun fikk mobil året før). Ser ikke noe problem med det og tenker at det jevner seg ut😊

Anonymkode: c548e...a4b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kan ikke gutten få det i år, og så får jenta til vanlig sum. Neste år får jenta dyr gave og gutten til vanlig sum.

Anonymkode: 0da9a...98f

Dette er en knall løsning. Plutselig vil hun ha noe svindyrt, da er det hennes tur. Det må ikke være likt vært år, det bør bare gå opp sånn ca til slutt. 

Skrevet (endret)

Tenker en 8 åring har vel ikke så mye greie på pris på div? Hadde lett kjøpt det til guttungen dersom vi hadde mulighet. Når jentungen blir eldre får hun dyrere gaver. 

for en gutt på 12 år tror jeg ikke det finnes en bedre gave. Min fikk PS5 i fjor til jul, og han ble overlykkelig. 

Endret av Skalperud
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvis alle sparepengene er 5000ish, har dere ikke råd til ps5.

Anonymkode: 8e09e...f71

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Har to barn, en gutt på 12 år og ei jente på 8 år. Gutten har ønsket seg PlayStation 5 mer enn noe annet, siden den kom ut, han har ps4. Denne ligger jo på rundt 5600 kr.

Nå ønsker mannen min at sønnen vår skal få denne i julegave. Han sier at han selv har vokst opp med at julegaver fra sine foreldre aldri var stort eller fancy, og at han virkelig unner sønnen vår den julemagien med å få noe så uforventet og stort. Jeg unner jo også ham alt i verden, men synes det er helt vanvittig mye penger. Mannen er jo også enig i at da kan det heller ikke forskjellsbehandles, at datteren vår får gave til 2000 liksom (som er det budsjettet vi maks har holdt oss til). 

Skjønner at gaveønsker blir dyrere jo eldre barna blir, men synes dette er alt for mye penger. Alle mine opptjente sparepenger vil i så fall gå, og vel så det. 

Hva tenker dere? 

La gutten få den, og gi søsteren en ekstra stor julepresang neste år.

Vi har en regel på at 1 av barna får ekstra dyr presang iforhold til de andre

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Alle mine opptjente sparepenger vil i så fall gå, og vel så det. 

Så det er DINE sparepenger som blir brukt til en PS5 til sønnen, fordi far mener det er greit? 

Hvor ble det av sparepengene til far? Og hvis dere ikke har mer enn 5000 kr i sparepenger, bør dere helt klart droppe en gave til den summen. 

Eller spør besteforeldre/tanter/onkler om de vil være med å spleise? Har sønnen på 12 noen sparepenger han kan legge i gaven? 

Anonymkode: 9101c...957

Skrevet

Hvor mye har far i sparepenger? Og han kan vel betale? 

Anonymkode: a27f2...f64

Skrevet

Hva er galt med ps4? Ikke alle spillene kan spilles på 5, og den er billigere. I tillegg settes prisene vanvittig opp nå. 

Anonymkode: b2924...428

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.11.2024 den 10.44):

Hva tenker dere? 

Hvis alle dine sparepenger og vel så det ryker av at dere sammen kjøper en gave til 5600... da har dere i utgangspunktet ikke råd til gaver overhodet.

Anonymkode: e01be...4e0

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...