Gå til innhold

Hvor lenge varte din forkjølelse du hadde i år?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ikke vært forkjøla i år, så 0 dager.

Men har hørt om andre som har vært syke i 2-3 uker.

Anonymkode: 63760...575

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forkjølelse varer maks en uke. Korona varer ofte lengre enn det. Influensa 2 uker.

Anonymkode: 53c78...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-4 dager. Forkjølelse går stort sett over i løpet av en uke.

Anonymkode: d478e...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig i høst 4 uker! Så ca 1,5 uke frisk, før jeg faen meg ble syk igjen. Nå varte det bare ca 2 uker da.

ja jeg har bhg.

men merker immunforsvaret er helt på bærtur etter corona også 

Anonymkode: 9d6a8...bd0

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2-3 uker. Mycoplasma 

Anonymkode: bab00...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er straks ferdig med første uke og tenker det vil vøre iver om ca 1 uke. Pottetett, nyser og snuter meg hele tiden. Halsvondt er over, men litt småspreng i hodet.

Veldig glad jeg fikk det nå og ikke i julen.

Anonymkode: b74d8...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er straks ferdig med første uke og tenker det vil vøre iver om ca 1 uke. Pottetett, nyser og snuter meg hele tiden. Halsvondt er over, men litt småspreng i hodet.

Veldig glad jeg fikk det nå og ikke i julen.

Anonymkode: b74d8...2ea

Akkurat det samme her.

Anonymkode: 2b191...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Forkjølelse varer maks en uke. Korona varer ofte lengre enn det. Influensa 2 uker.

Anonymkode: 53c78...37e

Forkjølelse fører ofte med seg bihulebetennelse, halsbetennelse, bronkitt eller mild lungebetennelse. I hvert fall hos meg. 

Kan derfor fint være syk lenger enn en uke uten at jeg har hatt influensa eller vært sengeliggende på noen måte. Bare litt slapp og ikke i form, men kan leve som normalt og gå på jobb. 

Anonymkode: e6982...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble forkjøla for en uke siden, og har det fortsatt. Snufsete og tett i nesa, hoster opp slim, nedsatt allmenntilstand. Jeg jobber som barnehagelærer, og det går mye sykdom der nå. 

Anonymkode: 4ad9e...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært forkjøla 3-4 ganger, men den lengste var i sommer og varte i 3 uker. Ble først frisk, men etter par dager ble jeg syk igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 uker med mycoplasmahelvete. Akkurat frisk nok til å gå på jobb, men akkurat så forkjøla at jeg holdt sengen etter jobb😆

Anonymkode: eab87...202

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Forkjølelse fører ofte med seg bihulebetennelse, halsbetennelse, bronkitt eller mild lungebetennelse. I hvert fall hos meg. 

Kan derfor fint være syk lenger enn en uke uten at jeg har hatt influensa eller vært sengeliggende på noen måte. Bare litt slapp og ikke i form, men kan leve som normalt og gå på jobb. 

Anonymkode: e6982...33a

Ja, men da går forkjølelsen over i annen sykdom så selve forkjølelsen var ofte bare 1 uke.

Anonymkode: d478e...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har holdt på i snart tre uker, formen har gått litt i bølger, et par dager med elendig form, så et par-tre dager hvor formen var bedre, og så et par dager med dårlig form igjen. Ellers tette bihuler og mye snørr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 uker. Hadde corona. Heeelt jævlig. 

Anonymkode: 41169...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp vært forkjøla og det er den mildeste forkjølelsen jeg har hatt på flere år. Litt feber, vondt i halsen og slapp et par dager. Vanligvis (og særlig etter korona) har jeg blitt skikkelig dårlig og det ender alltid opp med full bihulebetennelse, otrivinavhengighet over flere måneder og slim i brystet i lange tider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var syk en måned i august/september. Ble frisk i to uker. Og syk igjen som kun varte tre dager.

Aner ikke hva det var for noe.

Anonymkode: c424a...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært forkjølet selv, men har kolleger som har gått i mange uker (mer enn 3-4 liksom). Det er hoste, snørr, hodepine, tette bihuler osv. Hos de som har oppsøkt lege har det ikke vært noenting å gjøre noe med.

Veldig glad jeg har holdt meg unna, og veldig uvant, for jeg pleier å slite med luftveiene når det går noe sånt.

Anonymkode: 5ffcd...0e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber forøvrig på en barneskole, så det er mye i omløp! AB over her....

Anonymkode: 5ffcd...0e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...